  • 1. Data: 2009-01-30 09:03:48
    Temat: Zaświadczenie o niekaralności - co to jest?
    Od: "arek - ale inny" <n...@p...pl>

    Żona pracuje w szkole - jest w tym roku wychowawcą klasy "0" i niedawno (a
    pracuje w tej samej szkole 12 lat, jest nauczycielem dyplomowanym i
    wszystkie stopnie awansu zdobywała na egzaminach, bez tzw. "automatu awansu
    dla starszych stażem nauczycieli") dostała polecenie doniesienia świadectwa
    niekaralności.
    Poczytałem w internecie, że wydaje się je na podstawie rejestrów karnego,
    nieletnich i osadzonych.
    W tym przypadku to strata 50 zł + dojazdy + dwa dni, ale mam pytanie: za co
    się trafia do takich rejestrów? Czy za udział w protestach przed 1989 rokiem
    albo za skazanie prawomocnym wyrokiem sądowym na grzywnę w wysokości 100zł
    za przekroczenie prędkości o 20 km/h też?

    Arek

  • 2. Data: 2009-01-30 09:25:17
    Temat: Re: Zaświadczenie o niekaralności - co to jest?
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > rokiem albo za skazanie prawomocnym wyrokiem sądowym na grzywnę w
    > wysokości 100zł za przekroczenie prędkości o 20 km/h też?

    Dziwna jakas ta szkola. Bez zaswiadczenia o niekaralnosci Twoja zona nie
    powinna zostac zatrudniona, poniewaz wg KN nauczyciel nie moze byc karany za
    przestepstwa umyslne.
    Do rejestru nie trafia sie za wykroczenia (przekroczenie szybkosci) a jak
    byla wpisana za demonstracje to i tak juz nastapilo zatarcie wyroku.
    Nie ma sie co bac, kwity ma czyste (no chyba ze jest cos o czym Ty nie wiesz
    ;)).

    U mnie szkola sama zalatwila kwity z sadu. Ja nawet o tym nie wiedzialem.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-01-30 10:52:16
    Od: "arek - ale inny" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > za przestepstwa umyslne.

    > U mnie szkola sama zalatwila kwity z sadu. Ja nawet o tym nie wiedzialem.

    Pewnie wcześniej szkoła albo nie dopatrzyła, albo też załatwiła sama. Ale
    czy takiego zaświadczenia nie powinno się przedstawiać co pół roku? Bo już
    widzę miny nauczycieli...
    PS Kiedy pracowałem jako nauczyciel (w sumie 9 lat) też nikt nigdy nie pytał
    mnie o takie zaświadczenie.

    Arek

  • 4. Data: 2009-01-30 17:38:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:glufpe$nej$1@bgp.inds.pl arek - ale inny <n...@p...pl>
    pisze:

> [...]
    > wszystkie stopnie awansu zdobywała na egzaminach, bez tzw. "automatu
    > awansu dla starszych stażem nauczycieli") dostała polecenie doniesienia
    Niesłusznie. Dostarczenie tego zaświadczenia obowiązuje tylko
    nowozatrudnianych nauczycieli.
    Już zatrudnionych może sobie pracodawca sprawdzać na własny koszt.

    > Poczytałem w internecie, że wydaje się je na podstawie rejestrów karnego,
    Karany jest ten, kto został skazany prawomocnym wyrokiem sądu.

    > W tym przypadku to strata 50 zł + dojazdy + dwa dni, ale mam pytanie: za
    > co się trafia do takich rejestrów?
    Za popełnienie przestępstwa i danie się złapać.

    > za skazanie prawomocnym wyrokiem sądowym na grzywnę w
    > wysokości 100zł za przekroczenie prędkości o 20 km/h też?
    Nie. Za to sądzi sąd grodzki i to jest wykroczenie a nie przestępstwo.
    Jako ciekawostka - jeśli żona pochleje, pojedzie autem, da się złapać i nie
    przekroczy 0,5 promila to będzie to wykroczenie osądzi sąd grodzki i nic jej
    w pracy nie będzie. Jak przekroczy - to będzie przestępstwo, osądzi sąd
    rejonowy i jeśli się wyda gdzie pracuje (a pewnie się wyda), to poleci ze
    szkoły jak nic.

    --
    Jotte