  • 11. Data: 2022-05-23 12:14:31
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów (szrek werszon)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 May 2022 18:30:06 +0200, Shrek wrote:

    > W zasadzie nigdzie nie jest napisane, że musi być wszystkow ywmienione,
    > więc na upartego sama droga dla rowerów też czyni drogę - tym bardziej
    > że jest jezdnią:P

    szczegolnie, ze
    5) droga dla rowerów - drogę lub jej część przeznaczoną do ruchu

    > Znak D-1 tworzy drogę z pierwszeństwem, a nie "drogę z pierwszeństwem na
    > skrzyżowaniach ale nie na przejazdach rowerowych". Z drugiej strony -
    > droga z pierwszenstwem nie zmienia pierwszenstwa na przejazdach
    > kolejowych:P Z ostatniej strony w wątku oryginalnym był znak stopu,
    > który miał zmienać pierwszeństwo na przejeździe, to wydaje się oczywiste
    > że w parze powinien stać D-1 nadający pierwszeństwo na przejeżdzie - to
    > skąd wiadomo, czy dotyczy skrzyżowania czy przejazdu?

    > Co miał projektant na myśli to nie mam wątpliwosci - wystarczy spojrzeć
    > na DDR i na drogę od drugiej strony.

    Ale pytanie bylo inne - skad ma kierowca samochodu wiedziec,
    ze on tu ma pierwszenstwo ..

    > PS - w sumie ciekawe co za znak stoi na drodzę której masz ustapić
    > pierwszeństwa, bo trójkąta nie wiedzę, za to rozmiar tabliczki sugeruje
    > koniec drogi wewnętrznej - a to by znaczyło, że to nie jest skrzyżowanie
    > - więc... skoro nie skrzyżowania, to może jednak DDR:P

    no ale czy oznakowany przejazd dla rowerow nie jest skrzyzowaniem ?

    J.

  • 12. Data: 2022-05-23 12:25:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 May 2022 07:33:48 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:
> [...]
    ,75y,326.38h,85.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sN89bfuFW2hYAE
    2ZxxTfFHA!2e0!7i13312!8i6656

    > zapomniałeś o najważniejszym
    >
    > 10) skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających
    > jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami
    > utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia;
    > określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi
    > twardej z drogą gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu
    > znajdującego się przy drodze lub z drogą wewnętrzną;
    >
    > "drogi mające jezdnię"

    A poczytac "itd" nie łaska?

    6) jezdnia - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; określenie to
    nie dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni;

    31) pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po
    drodze oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane, z wyjątkiem
    urządzenia wspomagającego ruch;

    > inaczej biorąc pod uwagę chodnik też miałbys drogę, więc przejście dla
    > pieszych byś traktował jak droga.

    J.

  • 13. Data: 2022-05-23 12:34:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 23.05.2022 o 12:25, J.F pisze:
> [...]
    >
    > 31) pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po
    > drodze oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane, z wyjątkiem

    a zauważyć nie łaska, że "droga - wydzielony pas terenu składający się z
    jezdni, pobocza, chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów,..."

    czyli jezdnia jest traktowana jako element tak jak droga dla rowerów.
    drogi. Czyli droga dla rowerów nie może być jezdnią, skoro jest
    wymieniana jako osobny element. Co innego pas przeznaczony do jazdy
    rowerem na jezdni.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 14. Data: 2022-05-23 15:34:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 May 2022 12:34:27 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:
> [...]
    >
    > a zauważyć nie łaska, że "droga - wydzielony pas terenu składający się z
    > jezdni, pobocza, chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów,..."

    A 5) ?
    DDR - droga, lub czesc drogi.

> [...]
    > drogi. Czyli droga dla rowerów nie może być jezdnią, skoro jest
    > wymieniana jako osobny element. Co innego pas przeznaczony do jazdy

    Jezdnia - czesc drogi przeznaczona do ruchu pojazdow.
    Rower tez pojazd :-)

    Akurat w przykladzie Shreka - po prawej DDR stanowi czesc drogi.
    Ale po lewej to samodzielna droga.

    Wiec przejazd jest ... ja wysiadam :-)

    W przykladzie Jacka DDR stanowi czesc drogi, którą i samochody jadą,
    więc przejazd ... raczej jest tylko przejazdem.

    J.

  • 15. Data: 2022-05-23 15:47:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 23.05.2022 o 15:34, J.F napisał:
    ,75y,326.38h,85.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sN89bfuFW2hYAE
    2ZxxTfFHA!2e0!7i13312!8i6656

    > A 5) ?
    > DDR - droga, lub czesc drogi.

    zgadza się

    > Jezdnia - czesc drogi przeznaczona do ruchu pojazdow.
    > Rower tez pojazd :-)

    no i jezdnią rower zazwyczaj jechać może, ale skoro osobno wymieniana
    jest jezdnia i droga rowerowa, to droga rowerowa nie jest jezdnią.

    > Akurat w przykladzie Shreka - po prawej DDR stanowi czesc drogi.
    > Ale po lewej to samodzielna droga.

    no część drogi, ale skrzyżowanie to jezdniami się liczy - zgodnie z

    --
    http://zrzeda.pl

  • 16. Data: 2022-05-23 15:54:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 May 2022 15:47:31 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > to droga rowerowa nie jest jezdnią.

    Rewelka :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 17. Data: 2022-05-23 17:01:24
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    poniedziałek, 23 maja 2022 o 08:14:52 UTC+1 Jacek Maciejewski napisał(a):
    > Dnia Mon, 23 May 2022 07:33:48 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > I tu się ty mylisz. Jeśli droga dla rowerów przecina zwykłą drogę nie
    > powstaje skrzyżowanie tylko przejazd dla rowerzystów. Ot, kolejna
    > niekonsekwencja w PoRD.

    Raczej powiedziałbym, że:

    - przejazd powstaje, gdy takowy jest oznakowany jako przejazd,

    - jeżeli nie ma oznakowanego przejazdu, to powstaje koniec drogi dla rowerów,
    który powinien być oznakowany jako koniec i rowerzysta włącza się do ruchu,

    - jeżeli nie ma oznakowanego przejazdu, ani nie ma znaku końca DDR, to
    powstaje tzw. "zagwozdka", aczkolwiek można domniemywać, że
    najrozsądniejsze będzie założenie, że nastąpił koniec DDR jak w przypadku
    wyżej i to niezależnie od tego co jest po drugiej stronie jezdni, bo skręt w lewo
    na jezdnię to też przejechanie jej w poprzek jak w przypadku "zwykłego"
    przejechania na drugą stronę jezdni, niezależnie co po drugiej stronie jest.

    - jeżeli nie ma oznakowanego przejazdu, ani nie ma znaku końca DDR,
    a na jezdni stoją widoczne B9 w obie strony, to hmmm...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 18. Data: 2022-05-23 18:03:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2022 o 12:14, J.F pisze:

    > Ale pytanie bylo inne - skad ma kierowca samochodu wiedziec,
    > ze on tu ma pierwszenstwo ..

    Teoretycznie z tego, że na zasadzie zasady rowerzysta na przejściu ma
    pierwszeństwo. Ale jest "hierarchia ważności" i światła pierwszeństwo
    zmieniają (choć są tacy co twierdzą że nie;)) - więc czemu znaki niby nie?

    Skrzyżowanie szredingera:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2022-05-23 18:05:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > "drogi mające jezdnię"

    "Jezdnia - część drogi kołowej przeznaczonej do ruchu pojazdów. Może
    składać się z jednego lub kilku pasów ruchu. Częścią jezdni nie są
    wydzielone torowiska."

    Jeśli rower jest pojazdem (a chyba jest) to DDR jest jednią:P Czyba że
    definicja szczególna DDR wprost stwierdza że jednak nie - nie chce mi
    się sprawdzać:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2022-05-23 18:07:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 May 2022 15:47:31 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:
> [...]
    >
    > no i jezdnią rower zazwyczaj jechać może, ale skoro osobno wymieniana
    > jest jezdnia i droga rowerowa, to droga rowerowa nie jest jezdnią.

    W sensie, ze droga sie sklada z jezdni lub DDR, i choc DDR to "droga"
    lub czesc drogi, to nie moze zawierac jezdni?

    Troche pokrętna logika, ale zawsze jakies uzasadnienie :-)

    > no część drogi, ale skrzyżowanie to jezdniami się liczy - zgodnie z

    To nadal pokretnie, bo droga (rowerowa) po lewej jezdni moze i nie ma,
    ale droga po prawej jezdnie ma, wiec skrzyzowanie mamy.

    I co z tego wychodzi? Skrzyzowanie dróg, z przejsciem i przejazdem dla
    rowerzystów?
    Czy skrzyzowanie, i przejazd obok ?

    J.