  • 31. Data: 2022-05-24 20:20:11
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów (szrek werszon)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.05.2022 o 20:14, Krzysztof kw1618 pisze:

    > W takiej kolejności:
    > 1. ustawa
    > 2. znaki
    > 3. światła
    > 4. osoba uprawniona do kierowania ruchem (art. 6)

    Znaczy od końca. No ale dobra - skoro znaki mają pierwszeństwo przed
    ustawą, to niby czemu nie miałyby zmieniać pierwszeńtwa wynikającego z
    zasad ogólnych na przejeżdzie dla rowerów?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2022-05-24 20:21:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.05.2022 o 19:32, Krzysztof kw1618 pisze:

> [...]
    ,75y,326.38h,85.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sN89bfuFW2hYAE
    2ZxxTfFHA!2e0!7i13312!8i6656

> [...]
    > rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić
    > pierwszeństwa kierującemu rowerem, hulajnogą elektryczną lub urządzeniem
    > transportu osobistego oraz osobie poruszającej się przy użyciu
    > urządzenia wspomagającego ruch, znajdującym się na przejeździe.
    >
    > natomiast:
    >
    > § 43. 1. Znak D-1 ,,droga z pierwszeństwem" oznacza początek lub
    > kontynuację drogi z pierwszeństwem.
    >
    > nie daje absolutnego pierwszeństwa ponieważ własnie art. 27.1 i art.
    > 26.1a i Art. 26.2 odbierają to pierwszeństwo na przejściach i przejazdach.

    No ale znaki są "nad" ustawą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2022-05-25 09:31:51
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 24.05.2022 o 20:21, Shrek pisze:

    ,75y,326.38h,85.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sN89bfuFW2hYAE
    2ZxxTfFHA!2e0!7i13312!8i6656

    > No ale znaki są "nad" ustawą.

    No tak, rzeczywiście. Pisząc to wyzerowałem stan o którym pisałem wcześniej.
    No tak. Przyznaję. Brak konsekwencji. Na dodatek obydwa znaki są na
    jednym słupie.

  • 34. Data: 2022-05-25 09:48:09
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > No ale znaki są "nad" ustawą.

    Jedyne wyjście prawne z tej sytuacji, to na drodze ze znakiem D-1 nie
    umieszczać znaków D-6 D-6a D-6b czy P-10.

    Właściwie można by ten brak konsekwencji w ustawie rozwiązać informując
    pieszego czy rowerzystę że akurat na tym przejściu / przejeździe nie ma
    pierwszeństwa.
    Można postawić znak dla pieszych lub światło.

    Z moich obserwacji nie przestrzeganie znaków przez pieszych czy
    rowerzystów jest nagminne.
    https://www.bing.com/images/search?q=znak+c13a