  • 1. Data: 2022-05-20 09:23:24
    Temat: Spaprana usługa - gdzie szukać pomocy?
    Od: m...@s...com

    Witam!

    Oddałem do częściowej regeneracji parę głośników (wymiana górnych
    zawieszeń) w lokalnym zakładzie. Głośniki wróciły z nowymi
    zawieszeniami, ale w jednym z nich pojawiło się niechlujnie załatane
    rozdarcie. Człowiek któremu powierzyłem głośniki uparcie twierdził, że
    "tak było". Odebrałem głośniki i zapłaciłem, gdyż nie widziałem
    możliwości udowodnienia że jest inaczej, jednakże w domu przypomniałem
    sobie że jakiś tydzień przed oddaniem do serwisu robiłem zdjęcia
    kolumnom, w których były rzeczone głośniki. Na zdjęciu rozdarcia i
    plamy z kleju nie widać. Niestety mimo zrobienia wydruków i przesłania
    zdjęć na maila, "naprawiacz" nie chce ze mną rozmawiać, ja mam
    spaprany (stary i rzadki) głośnik który stracił na wartości a on ma
    moje pieniądze.

    I tu pytanie: czy to koniec? Jakie są regulacje odnośnie takich
    sytuacji? Czy jest jakaś instytucja do której mogę się zwrócić o
    pomoc?

    Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam :)

  • 2. Data: 2022-05-20 09:56:46
    Temat: Re: Spaprana us?uga - gdzie szukaae pomocy?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.05.2022 o 09:23, m...@s...com pisze:
    > I tu pytanie: czy to koniec? Jakie są regulacje odnośnie takich
    > sytuacji? Czy jest jakaś instytucja do której mogę się zwrócić o
    > pomoc?

    Są rzecznicy konsumenta. Można iść z tym do sądu. Ale problem może być
    dowodowy. Wykonane tydzień wcześniej zdjęcie jest dowodem na to, że
    tydzień wcześniej rozdarcia nie było. Nie mam zielonego pojęcia, jak
    udowodnić, że powstało w trakcie naprawy. Oczywiście można by podnieść,
    że jeżeli rozdarcie było widoczne, to serwis powinien na to zwrócić
    uwagę w chwili przyjęcia głośnika. Zaznaczyć to w kwicie. Ale jeśli to
    nie są jakieś szczególnie drogie kolumny, to dałbym spokój.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-05-20 10:37:00
    Temat: Re: Spaprana us?uga - gdzie szuka? pomocy?
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 20 May 2022 09:56:46 +0200
    is the real date, Robert Tomasik <r...@g...pl> has
    written something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

> [...]
    >tydzień wcześniej rozdarcia nie było. Nie mam zielonego pojęcia, jak
    >udowodnić, że powstało w trakcie naprawy.

    Mam zdjęcia tyłów głośników z wieczora przed oddaniem do serwisu.
    Na koszu uszkodzonego głośnika są resztki kleju, którego nie ma na
    zdjęciu. Poza tym w razie jakichkolwiek wątpliwości serwis miał do
    mnie zadzwonić, czego nie zrobił.

> [...]
    >uwagę w chwili przyjęcia głośnika. Zaznaczyć to w kwicie. Ale jeśli to
    >nie są jakieś szczególnie drogie kolumny, to dałbym spokój.

    50-letnie Bose... Fakt, żadne kultowe, ale swoją wartość mają. Przede
    wszystkim irytuje mnie że nie ma żadnego realnego bata na bezczelnego
    brakoroba.

    Dziękuję i pozdrawiam :)

  • 4. Data: 2022-05-21 23:16:21
    Od: n...@o...pl

    m...@s...com napisał(-a):

    > 50-letnie Bose... Fakt, żadne kultowe, ale swoją wartość mają. Przede
    > wszystkim irytuje mnie że nie ma żadnego realnego bata na bezczelnego
    > brakoroba.

    Opinie na google -- mało pocieszające, ale zawsze coś.
    Jeszcze namów innych, bo ocenili twoją opinię jako przydatną :)

  • 5. Data: 2022-05-24 12:16:38
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Sat, 21 May 2022 23:16:21 +0200
    is the real date, n...@o...pl has written something quite
    wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Opinie na google -- mało pocieszające, ale zawsze coś.
    >Jeszcze namów innych, bo ocenili twoją opinię jako przydatną :)

    Mało efektywne, tym bardziej że dowiedziałem się że sklep nie robi
    tego sam tylko dają jakiemuś dłubaczowi... a sklep w necie jest
    nieobecny. Czyli jak wyżej - nie ma realnego bata.

  • 6. Data: 2022-05-25 20:40:03
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    m...@s...com napisał(a) :
    > a sklep w necie jest
    > nieobecny. Czyli jak wyżej - nie ma realnego bata.

    Nie szkodzi, że nieobecny. Opinie o nim będą obecne. Ludzie szukając
    opinii jakoś je znajdą. Chociaż to będzie tylko mały kamyczek do
    ogródka.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65