  • 1. Data: 2003-01-02 08:36:56
    Temat: Przedluzajacy sie serwis sprzetu
    Od: s...@p...onet.pl

    Witam
    26 list. 2002 oddalem do serwisu gwarancyjnego zakupiona miesiac wczesniej
    nagrywarke plyt cd. Z tego co sie orientuje zostala ona wyslana do
    autoryzowanego serwisu i do tej pory jeszcze nie wrocila, zas firma w ktorej
    zostala ona zakupiona i gdzie zostala ona oddana do serwisu odmawia mi wydania
    nowego sprzetu, sprzetu zastepczego badz zwrocenia gotowki, zaslaniajac sie
    m.in. faktem ze nie minelo 28 dni roboczych. W zwiazku z tym chcialbym sie
    dowiedziec:
    - jakie sa przepisy odnoszace sie do takich przedluzajacych sie napraw, chodzi
    mi o to kiedy moge otrzymac sprzet nowy, zastepczy lub zwrot gotowki;
    - czy dzien w ktorym oddalem sprzet do serwisu jest liczony jako pierwszy dzien
    z owych 28 dni o ktorych mi wspomniano w sklepie, czy tez liczenie rozpoczyna
    sie dopiero od dnia kolejnego;
    - gdzie moge zglosic ta sprawe jezeli nastapilo naruszenie prawa.

    Dziekuje z gory za odpowiedzi
    Pozdrowienia - Sir Zooro

  • 2. Data: 2003-01-02 18:14:24
    Temat: Re: Przedluzajacy sie serwis sprzetu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    | - jakie sa przepisy odnoszace sie do takich przedluzajacych sie napraw,
    chodzi
    | mi o to kiedy moge otrzymac sprzet nowy, zastepczy lub zwrot gotowki;

    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 30 maja 1995 r. w sprawie szczegółowych
    warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem
    konsumentów. (Dz. U. z dnia 14 czerwca 1995 r.)

> [...]
    dzien
    | z owych 28 dni o ktorych mi wspomniano w sklepie, czy tez liczenie

    Dnia oddania do naprawy nie wlicza sie do terminu (art. 111$2 kc)

    | - gdzie moge zglosic ta sprawe jezeli nastapilo naruszenie prawa.

    Inspekcja Handlowa albo Rzecznik Konsumentów. To drugie chyba lepsze.

  • 3. Data: 2003-01-03 18:04:50
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisa_(a):
    > ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 30 maja 1995 r.

    jeśli już to: z 25 czerwca 2002 roku

    > w sprawie szczegółowych
    > warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem
    > konsumentów. (Dz. U. z dnia 14 czerwca 1995 r.)

    Dz.U. z 2002, nr 96 poz.852

    ale i tak nie dotyczy ono gwarancji

    > Dnia oddania do naprawy nie wlicza sie do terminu (art. 111$2 kc)

    chyba że np. karta gwarancyjna mówi co innego (ale wątpię)

    KG