  • 1. Data: 2003-01-01 22:28:00
    Temat: Zakup Sp. z o. o. - Kilka pytań laika
    Od: "TomQ" <t...@p...com>

    Witam!

    Chcę przejąć zarejestrowaną dwa lata temu ale jescze nie działającą Sp. z o
    . o. od mojego kolegi.
    I teraz pare wątpliwości:
    - Spólka ta ma kapitał 100 000 zł. Ja przejmuję ją za darmo. Jak to sie ma
    do spraw w US. Czy musze w jakis sposób wykazac że posiadam majątek o
    wysokości wkładu?
    - Jak wygląda umowa przejęcia/zakupu? Notariusz? Czy płacę podatek? W jakiej
    wysokości?
    - Rozumiem, że po przejęciu występuje do sądu o nowy wpis do KRS i do US o
    nadanie NIP, potem Regon?
    - Jakie są dodatkowe koszty związane z prowadzeniem takiej spółki - forma
    księgowości i raporty roczne
    W gruncie rzeczy przede wszstkim martwi mnie kwestia ewentualnego
    udowodnienie posiadania majątku takiej spółki przed US.
    Dla usprawiedliwienia "najmniejszej linii oporu" pragnę nadmienić, że
    przeszukiwałem archiwum grup i internet w poszukiwaniu odpowiedzi na moje
    pytania ale nic kompleksowego nie znalazłem. Zatem zwracam się do was i
    proszę o odpowiedzi.

    Pozdrawiam i wszystkim życzę Szczęśliwego Nowego Roku!
    Tomek

  • 2. Data: 2003-01-01 22:50:38
    Temat: Re: Zakup Sp. z o. o. - Kilka pytań laika
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "TomQ" <t...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > . o. od mojego kolegi.
    > I teraz pare wątpliwości:
    > - Spólka ta ma kapitał 100 000 zł. Ja przejmuję ją za darmo.

    Moze kolega ma jeszcze jedna taka spolke?
    Kapital gotówka opłacony czy jakis aport?.

    Karol

  • 3. Data: 2003-01-03 23:16:48
    Od: "Asdax" <a...@p...fm>

> [...]
    > - Spólka ta ma kapitał 100 000 zł. Ja przejmuję ją za darmo. Jak to sie ma
    > do spraw w US. Czy musze w jakis sposób wykazac że posiadam majątek o

    za darmoche? w jakiej formie, darowizny? znajomy ma jeszcze jedna taka na
    zbyciu?
    znajomy, dobry? spolka napewno nie ma dlugow?

    > - Jak wygląda umowa przejęcia/zakupu? Notariusz? Czy płacę podatek? W
    jakiej
    > wysokości?

    umowa kupna - sprzedazy 100% udzialow w spolce z o.o.+zmiana umowy (lub aktu
    zalozycielskiego) spolki,
    forma-akt notarialny,
    placisz od tego podatek, nawet nie jeden

    > - Rozumiem, że po przejęciu występuje do sądu o nowy wpis do KRS i do US o
    > nadanie NIP, potem Regon?

    tak, dokonujesz nowego wpisu do KRS
    wszystkie numery zostaja, no chyba ze jednoczesnie zamienisz przedmiot
    dzialalnosci

    > - Jakie są dodatkowe koszty związane z prowadzeniem takiej spółki - forma
    > księgowości i raporty roczne

    pelna ksiegowosc i raporty roczne, koszt doradcy podatkowego lub ksiegowego

    > W gruncie rzeczy przede wszstkim martwi mnie kwestia ewentualnego
    > udowodnienie posiadania majątku takiej spółki przed US.

    w aferze paliwowej spolke mozna bylo dostac pod budka z piwem, ale calkiem
    powaznie tego nie bagatelizuj

    pzdr
    Asdax