  • 1. Data: 2003-01-02 08:13:31
    Temat: prawo do spadku
    Od: s...@p...com

    Witam wszystkich w Nowym Roku.

    Mam pytanie dotyczace spadku.
    Jestem wlascicielem polowy domu i terenu na ktorym dom ten stoi. Wlascicielami
    drugiej polowy byli ludzie, ktorzy juz od paru ladnych lat nie zyja. Co wiecej -
    czesc spadkobiercow tez juz nie zyje. Generalnie sytuacja jest dosc
    zagmatwana, a w dodatku nikomu z tamtej rodziny nie chce sie robic postepowania
    spadkowego.

    I tu pojawia sie pytanie: czy osoba, ktora bedzie dziedziczyla wieksza czesc
    tego spadku moze zrzec sie na moja korzysc albo odsprzedac mi w jakis sposob
    prawa do spadku? Zaznaczam, ze nie mam z ta rodzina nic wspolnego, nic nie
    dziedicze. Osoba zbywajaca sie prawa do spadku nie ma dzieci ani malzonka.
    Jest "ostatnia linia" spadkobiercow.

    Pytanie pomocnicze: mozna by bylo namowic ich na przeprowadzenie postepowania,
    moglbym nawet zaplacic za to postepowanie, ale jak wtedy zabezpieczyc sie, zeby
    po ukonczeniu postepowania czesc nalezaca do osoby o ktorej mowa przeszla na
    moja wlasnosc? (czyli wracamy do pytania pierwszego)

    Bede wdzieczny za wszelkie informacje, wskazania do przepisow czy literatury.

    Pozdrawiam wszystkich
    Tomasz Serwin

  • 2. Data: 2003-01-10 00:30:50
    Temat: Re: prawo do spadku
    Od: "Mariusz" <a...@o...pl>

    - po pierwsze musisz ustalić prawowitych spadkobierców tej części domu o
    której wspominasz
    -po drugie osoba może zrzecz się swojego majatku na Twoją korzyść lecz musi
    wskazać konkretną osobę np: Ciebie i to najlepiej przed sądem lub
    notariuszem, gdyż jeśli nie wskaże osoby jego majątek jest dzielony pomiędzy
    najbliższych : ciotka, wójekczy siostrzenica itp.nie musi zrzekać się tylko
    osoba 'ostatnia linia"
    -po trzecie najlepsze zabezpieczenie to umowa z spadkobiercami przed
    notariuszem
    - jeśli chodzi Ci o dokumenty to najlepszy jest kodekst postępowania
    cywilnego -rozdzial o spadku
    - mala sugestia , jeśli ostatni wlaściciele nieżyją to warto sprawdzić kto
    płaci podatek od nieruchomości
    -nie ma czegoś takiego jak "odsprzedawanie prawa do spadku", każdy prawowity
    spadkobierca może podważyć coś takiego najlepiej byłoby napisać testament na
    Twoja korzyść potwierdzoną notarialnie
    -czy ktoś zamieszkuje ten dom?
    Ala