  • 1. Data: 2003-07-28 14:23:20
    Temat: Przedawnienie roszczeń finansowych
    Od: "Krzysiek M." <s...@w...pl>

    Jak w temacie po jakim czasie roszczenia finansowe ulegają przedawnieniu ?

    --
    Krzysiek M.

  • 2. Data: 2003-07-28 15:51:56
    Temat: Re: Przedawnienie roszczeń finansowych
    Od: "Piotr" <i...@a...alto.WYTNIJ.com.pl>

    > Jak w temacie po jakim czasie roszczenia finansowe ulegają przedawnieniu ?

    Zalęży między jakimi podmiotami prawnymi są te roszczenia.
    Między firmami po dwóch latach. W innych przypadkach niestety nie wiem.

    --
    Piotr

  • 3. Data: 2003-07-28 19:46:15
    Od: " solitarius" <s...@N...gazeta.pl>

    > Jak w temacie po jakim czasie roszczenia finansowe ulegają przedawnieniu ?

    Genaralnie termin przedawnienia roszczeń wynosi 10 lat, ale roszczenia
    okresowe (świadczenia uiszczane co pewien czas np. związane z zapłatą
    czynszu)przedawniają się po 3 latach.
    Tak samo przedawniają się roszczenia związane z prowadzoną działalnością
    gospodarczą.
    W przypadku roszczeń ( a zwłaszcza w przypadku roszczeń związanych z
    prowadzoną działalnością gospodarczą) duże znaczenie ma to z jakiej umowy
    wynika roszczenie, np. termin przedawnienia dla roszczenia wynikłego z umowy
    sprzedaży dokonanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa wynosi 2 lata.
    Tak samo (2 lata) przedawniają się roszczenia z umowy o dzieło i umowy
    zlecenia.
    Dla niektórych umów termin przedawnienia wynosi tylko 1 rok.