  • 1. Data: 2003-07-28 12:51:21
    Temat: butelki zwrotne
    Od: "mhf" <m...@k...net.pl>

    chce oddac wieksza ilosc butelek po piwie (tydzien imprezowania,
    zaczynaja przeszkadzac, a jeszcze troche przybedzie). wszedzie przyjmuja
    tylko za okazaniem paragonu. ponoc istnieja przepisy, ktore to reguluja.
    na prawie sie nie znam, ale w 'ustawie o opakowaniach i odpadach
    opakowaniowych' z 11 maja 2001 znalazlem cos takiego:

    'Art. 14. Jednostki handlu detalicznego są obowiązane do przyjmowania
    zwracanych i na wymianę opakowań wielokrotnego użytku po produktach w
    takich opakowaniach, które znajdują się w ich ofercie handlowej'.

    czy to znaczy ze takie np. tesco ma obowiazek przyjac mi butelki z
    takiego piwa jakie stoi u nich na polkach? tu nawet nie chodzi o kase,
    raczej o zasade. powinny ponownie trafiac do producenta. wywalenie
    kilkuset butelek zwrotnych do kontenera na szklo kolorowe nie wydaje mi
    sie najlepszym rozwiazaniem.

    z gory dzieki za wszelkie info

    pozdrawiam
    mhf

  • 2. Data: 2003-07-28 13:26:49
    Temat: Re: butelki zwrotne
    Od: "Gregory - Poznaniak" <g...@a...invalid>

    Trochę wody w Warcie upłynęło, gdy mhf napisał/a w

    > czy to znaczy ze takie np. tesco ma obowiazek przyjac mi butelki z
    > takiego piwa jakie stoi u nich na polkach?

    Tak
    Jeśli masz paragon dostaniesz kaucję spowrotem, jeśli nie i tak sklep ma
    obowiązek przyjąć te butelki

    --
    %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
    % Gregory %

  • 3. Data: 2003-07-28 13:57:45
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

    Użytkownik "Gregory - Poznaniak" <g...@a...invalid> napisał w
    wiadomości news:Xns93C69D246C355gregoryoe@127.0.0.1...
    > Jeśli masz paragon dostaniesz kaucję spowrotem, jeśli nie i tak sklep ma
    > obowiązek przyjąć te butelki

    A jeśli nie mam paragonu - to nie należy mi się kaucja???
    Czy sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia i/lub zwrotu kaucji tłumacząc się,
    że nie ma miejsca, albo żądać paragonu?

  • 4. Data: 2003-07-28 14:08:22
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    > A jeśli nie mam paragonu - to nie należy mi się kaucja???
    > Czy sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia i/lub zwrotu kaucji tłumacząc
    się,
    > że nie ma miejsca, albo żądać paragonu?

    ustawa mówi "przyjąć" butelki
    nie ma tam nic o zwracaniu kaucji :(

    Stryket

  • 5. Data: 2003-07-28 14:25:33
    Od: "mhf" <m...@k...net.pl>

    Użytkownik "Maciek81" <N...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:bg3a4i$535$1@druid.ceti.pl...
    > A jeśli nie mam paragonu - to nie należy mi się kaucja???
    > Czy sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia i/lub zwrotu kaucji
    tłumacząc się,
    > że nie ma miejsca, albo żądać paragonu?

    trafilem na to przypadkiem, szukajac ustawy.

    http://isip.sejm.gov.pl/Biuletyn.nsf/0/AD82F7E60AF56
    638C1256B73004B2817?
    OpenDocument

    Biuletyn nr: 309/IV
    Komisja: Komisja Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa /nr
    11/
    Data: 12-02-2002

    Poseł Jan Rzymełka /PO/
    [...] Chodzi o opakowania szklane. Nie wiem, czy wszyscy państwo o tym
    wiecie, ale radcy prawni większości sklepów doszli do wniosku, że ustawę
    o odpadach i rozporządzenie wykonawcze do tej ustawy można obejść. My
    zapisaliśmy, że sklepy mają odbierać opakowania szklane, ale nie
    napisaliśmy, że muszą za to płacić. Okazuje się, że sieć Auchant, czy
    Geant odbiera opakowania zwrotne, ale nie płaci za nie, bo ustawa tego
    nie wymaga. W telewizji i prasie śląskiej tak zostało to skomentowane. W
    związku z tym, pytam o możliwość szybkiego wydawania rozporządzeń
    korygujących do naszych aktów prawnych. Inaczej system zbiórki szkła
    przestanie w Polsce funkcjonować [...]

  • 6. Data: 2003-07-28 15:54:31
    Od: "Piotr" <i...@a...alto.WYTNIJ.com.pl>

    > A jeśli nie mam paragonu - to nie należy mi się kaucja???
    Chciałem kiedyś oddać butelki w markecie. Pani powiedziała, że przyjąć to
    ona ma obowiązek, ale kaucji to mi nie da...

    --
    Piotr