  • 1. Data: 2008-06-13 16:57:26
    Temat: Proszę o pomoc - lokator nie chce opuścić lokalu
    Od: r...@p...fm

    Witam.

    Proszę o pomoc. Właśnie w tej chwili mam problem z lokatorem, który
    wynajmuje domek gospodarczy. Od 4. miesięcy nie opłaca mediów (prąd i
    woda). W domku nie ma ogrzewania centralnego więc nie ma opłat za gaz.
    Lokator mieszka z konkubina i ich niedawno narodzonym dzieckiem.
    Kobieta ma gdzie pójść (do mamy), ale bez niego. Nie są u mnie
    zameldowani. Gdy mieli sie wyprowadzić, wezwał policje na interwencję.
    Teraz mówi, że wyprowadzi się kiedy będzie chciał. Jakie mam prawa i
    czy mogę podczas jego nieobecności wyprowadzić go i zmienić zamki?

    W oczekiwaniu na pomoc
    Robson

  • 2. Data: 2008-06-13 18:03:44
    Temat: Re: Proszę o pomoc - lokator nie chce opuścić lokalu
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Nie są u mnie zameldowani

    To masz już dwa problemy :)

    --
    andreas

  • 3. Data: 2008-06-13 18:26:52
    Od: r...@p...fm

    > To masz już dwa problemy :)
    >
    > --
    > andreas

    ----------------------------

    Dlaczego? Mieszkają w domku gospodarczym na mojej posesji za opłacanie
    mediów. Nie pobieram od nich żadnych dodatkowych pieniędzy... Można to
    nazwać tak, że robie im przysługę, żeby nie mieszkali na dworcu a
    teraz nie mogę się ich pozbyć.

    Robson

  • 4. Data: 2008-06-13 19:07:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    r...@p...fm pisze:

    > Dlaczego? Mieszkają w domku gospodarczym na mojej posesji za opłacanie
    > mediów. Nie pobieram od nich żadnych dodatkowych pieniędzy... Można to

    A jakie ma to znaczenie? Obowiązek meldunkowy istnieje niezależnie od
    tego, czy ktoś coś płacy, czy nie.

    > nazwać tak, że robie im przysługę, żeby nie mieszkali na dworcu a
    > teraz nie mogę się ich pozbyć.

    Żaden dobry uczynek nie pozostanie bez kary ;-/

  • 5. Data: 2008-06-13 19:24:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    r...@p...fm wrote:

> [...]
    > mediów. Nie pobieram od nich żadnych dodatkowych pieniędzy... Można to
    > nazwać tak, że robie im przysługę, żeby nie mieszkali na dworcu a

    no to już masz trzy problemy.
    Użyczasz im lokalu. A urząd skarbowy o tym wie? Zapłaciłeś podatek?

  • 6. Data: 2008-06-13 19:48:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Żaden dobry uczynek nie pozostanie bez kary ;-/

    Dobre dobre.
    Chyba sobie to na ścianie powiesze.

  • 7. Data: 2008-06-13 21:27:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > Dobre dobre.
    > Chyba sobie to na ścianie powiesze.

    Nie moje i bardzo stare, więc się częstuj ;)

  • 8. Data: 2008-06-13 22:22:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jun 2008, r...@p...fm wrote:

    > Dlaczego? Mieszkają w domku gospodarczym na mojej posesji za opłacanie
    > mediów. Nie pobieram od nich żadnych dodatkowych pieniędzy...

    Podstawę prawną do obowiązku płacenia podatku podałem parę godzin
    temu w odpowiedzi na post Andrzeja Lawy w innym wątku - sprawdź.
    Coś "użyczenie mieszkania" w temacie.

    > nazwać tak, że robie im przysługę, żeby nie mieszkali na dworcu
    > a teraz nie mogę się ich pozbyć.

    Takie mamy prawo :(

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-06-13 23:12:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Takie mamy prawo :(

    Ile potrzeba podpisów na obywatelską inicjatywę ustawodawczą? Sto tysięcy?

  • 10. Data: 2008-06-14 06:37:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Jun 2008, Andrzej Lawa wrote:

    > Ile potrzeba podpisów na obywatelską inicjatywę ustawodawczą? Sto tysięcy?

    Obawiam się, że nie spotkasz się ze "zrozumieniem społecznym".
    Mało kto kojarzy że "ochrona lokatorów" jest przyczyną dla której komuś
    w złej sytuacji życiowej będzie BARDZO trudno zamieszkać gdziekolwiek.
    Tak jest we wszystkich dziedzinach: chroni się prawa tego kto "już ma",
    co odbija się na tych co "nie mają".
    Czy to idzie o pracę, czy o mieszkanie. I o wolny plac też (mam na myśli
    przypadek, kiedy ktoś okazał się ... żeby łagodnie ująć, mało przewidujący
    sadząc drzewo na własnym gruncie).
    Powód? pewnie taki, że większość jednak "ma".

    pzdr, Gotfryd