  • 1. Data: 2008-06-13 15:53:17
    Temat: zakup auta od pośrednika i co dalej?
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    Pytanie: jedzie se klient, kupuje auto za granicą, tutaj sprzedaje
    człowiekowi - ten kto nabył auto załatwia wszystkie formalności.
    Normalna procedura przy wielu sprowadzonych autach. I tutaj pytanie czy
    jakieś służby są w stanie wychwycić, że miało miejsce nieformalne
    przekazanie samochodu, czy są szanse że ktoś wychwyci że umowa po tamtej
    stronie granicy jest spisana z kimś innym a tutaj z kimś innym? itd itd..
    Jestem zielony jeżeli chodzi o te zagadnienia a szukam właśnie auta i co
    tu mówić jest dużo fajnych ofert ale zasada sprzedaży nie do końca chyba
    legalna.
    Jeżeli ktoś ma temat rozpoznany to proszę o wskazówki.
    pozdrawiam,
    K.

  • 2. Data: 2008-06-13 16:17:40
    Temat: Re: zakup auta od pośrednika i co dalej?
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Krzysiek pisze:
    > Pytanie: jedzie se klient, kupuje auto za granicą, tutaj sprzedaje
    > człowiekowi - ten kto nabył auto załatwia wszystkie formalności.

    Tak odbywa sie 95% posrednictwa sprzedazy dla uzywanych aut sprowadzanym.

    > Normalna procedura przy wielu sprowadzonych autach.

    true

    I tutaj pytanie czy
    > jakieś służby są w stanie wychwycić, że miało miejsce nieformalne
    > przekazanie samochodu,

    tak - swiadkowie - czyli musisz sie wygadac ty/posrednik, ew podsluch
    (np sprawa przeciw posrednikowi jest prowadzona i ma zalozony podsluch,
    i sie natniesz)

    czy są szanse że ktoś wychwyci że umowa po tamtej
    > stronie granicy jest spisana z kimś innym a tutaj z kimś innym?

    Nieprawda - posrednik nie kupuje auta na siebie, nigdy nie podpisuje
    zadnej umowy itd. Na umowie jestes tylko ty i jakis "niemiec".
    Najczesciej ten "niemiec" to slup, albo jego dane sa falszywe.

    Posrednik daje komus kase do reki, bierze samochod i umowe (polowicznie
    in blanco) z wypelnionymi danymi Niemca, potem ty wpisujesz swoje dane
    na ta umowe i kupiles samochod.

    itd itd..
    > Jestem zielony jeżeli chodzi o te zagadnienia a szukam właśnie auta i co
    > tu mówić jest dużo fajnych ofert ale zasada sprzedaży nie do końca chyba
    > legalna.

    To nie jest legalne, bo posrednik bierze kase za posrednictwo , a nie
    placi podatkow od tego, nie ma dochodu itd. Dodatkowo jesli chcesz
    dochodzic odszkodowania (bo np po tygodniu okazalo sie ze samochod to
    totalny trup) to szukaj sobie "niemca" - gdyz posrednik wysle cie na
    najblizsze drzewo. Jego danych nigdzie nie ma, on Cie nie zna, a teog
    samochodu to nigdy na oczy nie widzial. I jeszcze zalozy ci sprawe
    cywilna o oszczerstwo itp.

    > Jeżeli ktoś ma temat rozpoznany to proszę o wskazówki.
    > pozdrawiam,
    > K.

    Troche zasad napisalem - bylo nie raz w archiwum. Jelsi chcesz kupic
    samochod - sprawdz go dwa razy i to bardzo dokladnie - jedziesz do
    ASO/innego serwisu (tylko koniecznie NIE TEGO, ktory poleca sprzedajacy)
    , placisz 100-200 i przetrzepia ci samochod dokladnie - powinny wyjsc
    wszystkie naprawy/wady. Wtedy decydujesz czy chcesz kupic ten samochod
    czy nie.

    --
    Regards,
    Maverick