  • 1. Data: 2008-06-13 12:37:10
    Temat: Ksero dowodu zakupu a gwarancja (?)
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Czy gwarancja zostanie uwzgledniona jesli do uszkodzonego urzadzenia
    dolacze ksero dowodu zakupu (a nie oryginal)?
    /jesli tak, to czy to ma byc ksero kolorowe?

    Ostatnio zakupilem dwa odtwarzacze DVD (ktore rozejda sie na prezenty :),
    ale niestety - sklep przez nieuwage wyslal mi jedna (zbiorcza) fakture
    a warunki gwarancji to:
    "Jeśli chodzi o ewentualne reklamacji, to sprzęt wysyła się kurierem na
    adres producenta (w gwarancji, zwykle na ostatniej stronie instrukcji) wraz
    z dowodem zakupu."

  • 2. Data: 2008-06-13 12:37:40
    Temat: Re: Ksero dowodu zakupu a gwarancja (?)
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Q pisze:
> [...]
    > adres producenta (w gwarancji, zwykle na ostatniej stronie instrukcji) wraz

    W moim wypadku kopia wystarczyła - DVD Pioneer.

    --
    Pozdrawiam,
    Reseller

  • 3. Data: 2008-06-13 12:40:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Q napisał(a):

    > "Jeśli chodzi o ewentualne reklamacji, to sprzęt wysyła się kurierem na
    > adres producenta (w gwarancji, zwykle na ostatniej stronie instrukcji) wraz
    > z dowodem zakupu."

    Moim zdaniem kopia faktury jest dowodem zakupu. Zawsze możesz też na
    niej napisać "za zgodność z oryginałem" i podpisać.

    j.

  • 4. Data: 2008-06-13 12:47:54
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Q napisał(a) :
    > "Jeśli chodzi o ewentualne reklamacji, to sprzęt wysyła się kurierem na
    > adres producenta (w gwarancji, zwykle na ostatniej stronie instrukcji) wraz
    > z dowodem zakupu."

    Np. firma Canon ma zapisane: "wraz z _oryginałem_ dowodu zakupu"
    I tu może być już problem. Wysyłać dokumenty księgowe do jakiegoś
    serwisu?

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 5. Data: 2008-06-13 16:12:25
    Od: "Kazimierski" <@news@wp.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:g2tqa1$h9b$1@news.onet.pl...
    > Witam

    > Np. firma Canon ma zapisane: "wraz z _oryginałem_ dowodu zakupu" I tu może
    > być już problem. Wysyłać dokumenty księgowe do jakiegoś serwisu?

    A jesli ten dowod jest na papierze termicznym? Po pol roku na sloncu zniknie
    jego tresc. Kilka razy spotkalem sie ze sprzedawca mowil by lepiej skserowac
    dowod zakupu ....

  • 6. Data: 2008-06-13 16:19:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-13, Kazimierski <> wrote:

    [...]

    > A jesli ten dowod jest na papierze termicznym? Po pol roku na sloncu zniknie
    > jego tresc. Kilka razy spotkalem sie ze sprzedawca mowil by lepiej skserowac
    > dowod zakupu ....

    Najlepiej wziąć fakturę. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2008-06-13 16:56:44
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Wojciech Bancer napisał(a) :
    > On 2008-06-13, Kazimierski <> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Najlepiej wziąć fakturę. :)

    Tylko co w wypadku, jeśli to jest firma? Jeśli duża, to oryginał
    nie zawsze jest dostępny od razu. Wręcz może być na drugim końcu
    Polski. Jaki księgowy chciałby oddać coś co jest już jego - oryginał?

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 8. Data: 2008-06-13 18:55:26
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 13 czerwiec 2008 18:56
    (autor Zbynek Ltd.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g2u8si$qho$1@news.onet.pl>):

    > Tylko co w wypadku, jeśli to jest firma? Jeśli duża, to oryginał
    > nie zawsze jest dostępny od razu. Wręcz może być na drugim końcu
    > Polski. Jaki księgowy chciałby oddać coś co jest już jego - oryginał?

    W takim razie, można zapomnieć o gwarancji. W końcu ona nie jest
    obowiązkowa.

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2008-06-14 05:06:46
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > Np. firma Canon ma zapisane: "wraz z _oryginałem_ dowodu zakupu"

    nie musi być, gwarancje Canona w PL są uwzględniane jeśli towar pochodzi
    z legalnego importu, ten przepis wyklucza serwisowanie sprzętu
    zakupionego w np Niemczech
    w przypadkach gdy zagubisz / utracisz dowód zakupu a masz podbitą
    gwarancję przez dealera / sprzedawce to możesz zawsze się zgłosić do
    niego w celach gwarancyjnych

    Andrzej

  • 10. Data: 2008-06-14 07:01:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Jun 2008, GregZorbaEmmanuelYork wrote:

    > w przypadkach gdy zagubisz / utracisz dowód zakupu a masz podbitą gwarancję
    > przez dealera / sprzedawce to możesz zawsze się zgłosić do niego w celach
    > gwarancyjnych

    Tak dla porządku, to w tym przypadku *formalnie* gwarantem (dla
    kupującego) jest dealer, to że posługuje się blankietem producenta
    jest drugorzędne :)
    U części sprzedawców wystarczy czytelny numer seryjny (jeśli towar
    jest nim oznaczony) i sticker... (mają bazę z wydanymi przez siebie
    towarami).

    pzdr, Gotfryd