  • 1. Data: 2008-06-13 16:57:07
    Temat: Proszę o pomoc - lokator nie chce opuścić lokalu
    Od: r...@p...fm

    Witam.

    Proszę o pomoc. Właśnie w tej chwili mam problem z lokatorem, który
    wynajmuje domek gospodarczy. Od 4. miesięcy nie opłaca mediów (prąd i
    woda). W domku nie ma ogrzewania centralnego więc nie ma opłat za gaz.
    Lokator mieszka z konkubina i ich niedawno narodzonym dzieckiem.
    Kobieta ma gdzie pójść (do mamy), ale bez niego. Nie są u mnie
    zameldowani. Gdy mieli sie wyprowadzić, wezwał policje na interwencję.
    Teraz mówi, że wyprowadzi się kiedy będzie chciał. Jakie mam prawa i
    czy mogę podczas jego nieobecności wyprowadzić go i zmienić zamki?

    W oczekiwaniu na pomoc
    Robson

  • 2. Data: 2008-06-13 17:10:11
    Temat: Re: Proszę o pomoc - lokator nie chce opuścić lokalu
    Od: "news" <m...@m...pl>

    No to faktycznie masz problem, ale pozytywne jest to ze pomagasz mlodemu
    obywatelowi katolandii !

  • 3. Data: 2008-06-13 18:13:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    r...@p...fm pisze:

    > Proszę o pomoc. Właśnie w tej chwili mam problem z lokatorem, który
    > wynajmuje domek gospodarczy. Od 4. miesięcy nie opłaca mediów (prąd i
    > woda).

    To je odetnij.

    > W domku nie ma ogrzewania centralnego więc nie ma opłat za gaz.

    A co będzie zimą?

    > Lokator mieszka z konkubina i ich niedawno narodzonym dzieckiem.

    Oooops.

    > Kobieta ma gdzie pójść (do mamy), ale bez niego. Nie są u mnie
    > zameldowani. Gdy mieli sie wyprowadzić, wezwał policje na interwencję.

    Czyli wszyscy popełniacie wykroczenie.

    > Teraz mówi, że wyprowadzi się kiedy będzie chciał. Jakie mam prawa i
    > czy mogę podczas jego nieobecności wyprowadzić go i zmienić zamki?

    Jak cwany (a widać, że tak), to może złożyć pozew o przywrócenie
    posiadania i duże szanse na wygraną.

    Normalnie to zostaje tylko pozew o eksmisję i modlitwa o lokal zastępczy
    (bo na bruk, zwłaszcza z dzieckiem, to raczej nie wywalą).

    Natomiast zastanawia mnie, czy zmienia coś fakt, że formalnie nie jest
    to lokal mieszkalny...

  • 4. Data: 2008-06-13 19:23:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    r...@p...fm wrote:
    > Nie są u mnie
    > zameldowani.

    ajajaj. Bedzie grzywna.

    Art. 29.
    1. Właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu...

    2. Osoby wymienione w ust. 1 są obowiązane do zawiadamiania właściwego
    organu gminy o stałym lub czasowym pobycie innej osoby w ich lokalach
    (pomieszczeniach) oraz o opuszczeniu przez nią tego lokalu
    (pomieszczenia), jeżeli osoba ta nie dopełniła obowiązku meldunkowego.
    Zawiadomienie powinno być dokonane niezwłocznie po upływie terminu
    określonego do wykonania obowiązku meldunkowego.

    Art. 56.
    Wykroczenia przeciwko obowiązkowi meldunkowemu podlegają ustawie z dnia
    20 maja 1971 r. - Kodeks wykroczeń (Dz. U. Nr 12, poz. 114, z późn. zm.1)).

    > Teraz mówi, że wyprowadzi się kiedy będzie chciał. Jakie mam prawa i
    > czy mogę podczas jego nieobecności wyprowadzić go i zmienić zamki?

    Możesz iść do sądu i dostać nakaz eksmisji.

    Twoje pomysły co do zamków skończą się dla ciebie wyrokiem z naruszenie
    miru domowego, włamanie a jak mu coś jeszcze zginie to jak będzie
    sprytny to jeszcze kradzież dorzuci.
    Jak bym na twoim miejscy obchodził altankę z daleka i miał na to świadków.

  • 5. Data: 2008-06-13 19:25:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Natomiast zastanawia mnie, czy zmienia coś fakt, że formalnie nie jest
    > to lokal mieszkalny...

    Nie. Gdzieś już wyrok w sprawie mieszkania w garażu widziałem. Sąd
    nakazał "zwrot" garażu "mieszkającym.

  • 6. Data: 2008-06-14 06:54:38
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    w wielkim skrocie gowno mozesz zrobic.

    p.

    --
    http://wspolna-flaszka.pl - a Ty z kim dzisiaj pijesz? :-)

  • 7. Data: 2008-06-14 07:58:29
    Od: "Piotr" <a...@a...mil.pl>

    Użytkownik <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    Witam.

    > Proszę o pomoc. Właśnie w tej chwili mam problem z lokatorem, który
    > wynajmuje domek gospodarczy. Od 4. miesięcy nie opłaca mediów (prąd i
    > woda).

    Więc odetnij dostęp do prądu i wody.

  • 8. Data: 2008-06-14 21:13:25
    Od: r...@p...fm

    On 14 Cze, 09:58, "Piotr" <a...@a...mil.pl>
    wrote:
    > Użytkownik <r...@p...fm> napisał w
    wiadomościnews:1ebc6354-afd1-4060-8d72-1bb1aedde2da@
    d77g2000hsb.googlegroups.com...
    > Witam.

    > Więc odetnij dostęp do prądu i wody.

    --------------------------

    Odciąłem i faktycznie pomogło. Dzięki wielkie

    Robson

  • 9. Data: 2008-06-14 21:21:57
    Od: r...@p...fm

    On 14 Cze, 08:54, "Troll" <w...@d...mnie> wrote:
    > w wielkim skrocie gowno mozesz zrobic.
    >
    > p.
    >
    > --http://wspolna-flaszka.pl- a Ty z kim dzisiaj pijesz? :-)

    ------------------------

    Okazuję się, że jeśli ludzie tylko udają, że znają się na swoich
    prawach to masz szanse. Okazało się (na moje szczęście!!! ), że to
    byli ludzie , którym po wystosowaniu pisma (na kompie z trudnymi
    wyrazami) autentycznie wystraszyli się. Od tego pisma tańczyli jak im
    zagrałem. Wiem, że to nie jest powód do dumy, ale mam już spokój.

    Robson

  • 10. Data: 2008-06-15 20:29:38
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    > Odci=B1=B3em i faktycznie pomog=B3o. Dzi=EAki wielkie

    Obecnie stanowi to przestępstwo z art. 91a ustawy - Prawo budowlane.
    Jeśli złoża na ciebie zawiadomienie - masz przerąbane.