  • 1. Data: 2004-12-27 19:12:05
    Temat: Prosba...
    Od: "Kubaz" <k...@w...pl>

    Witam, mam prosbe - ktos moglby mi podac (zacytowac) fragment kodeksu gdzie
    jest opisane to, ze po zakupie np. na allegro lub przez sklepy wysylkowe to
    sprzedawca ponosi odpowiedzialnosc za doreczenie przesylki?
    Ja sie w tym nie lapie za bardzo i bym chyba caly dzien spedzil zeby to
    znalezdz...

    --
    Kubaz

  • 2. Data: 2004-12-27 19:13:43
    Temat: Re: Prosba...
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Kubaz napisał(a) w wiadomości
> [...]
    > sprzedawca ponosi odpowiedzialnosc za doreczenie przesylki?
    > Ja sie w tym nie lapie za bardzo i bym chyba caly dzien spedzil zeby to

    Wszystko zależy od umowy. To co powiedziełś nie jest zasadą. Ale rzuć okiem na
    art. 548 kc.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-12-27 21:09:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kubaz" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedawca ponosi odpowiedzialnosc za doreczenie przesylki?
    > Ja sie w tym nie lapie za bardzo i bym chyba caly dzien spedzil zeby to

    Będzie raczej trudno, bowiem w chwilą powierzenia rzecz przewoźnikowi kończy
    się jego rola.

  • 4. Data: 2004-12-28 01:38:12
    Od: "Kubaz" <k...@w...pl>

> [...]
    > gdzie
    >
    > Będzie raczej trudno, bowiem w chwilą powierzenia rzecz przewoźnikowi

    tak, tyle ze to on jest odpowiedzialny za zabezpieczenie paczki itp.
    przykladowo - na poczcie ginie paczka (co ma miejsce dosc czesto) -
    odpowiedzialny jest sprzedawca - to na jego glowie jest ubezpieczenie paczki
    itp.

    --
    Kubaz

  • 5. Data: 2004-12-28 19:02:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > przykladowo - na poczcie ginie paczka (co ma miejsce dosc czesto) -
    > odpowiedzialny jest sprzedawca - to na jego glowie jest ubezpieczenie

    Polemizował bym z tym. Było już kilka razy wałkowane na tym forum. Zajrzyj
    do art. 544 kc. Sprzedawca spełnia swoją część zobowiązania w chwili wydania
    towaru. A to wydanie następuje w chwili nadania. Tak więc, jeśli zginie, to
    ryzyko odbiorcy. O ile nie umówiono się inaczej, to nadawca nie ma obowiązku
    tego ubezpieczać na własny koszt. To nie jego sprawa i nie jego strata.

  • 6. Data: 2004-12-28 20:17:33
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > Polemizował bym z tym. Było już kilka razy wałkowane na tym forum. Zajrzyj
    > do art. 544 kc. Sprzedawca spełnia swoją część zobowiązania w chwili wydania
    > towaru. A to wydanie następuje w chwili nadania.

    na pewno? :)

    KG

  • 7. Data: 2004-12-28 20:29:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

    > na pewno? :)

    Nie ma nic pewnego na tym świece. Pierwsza wątpliwość, to w wypadku, gdy
    sprzedający jest firmą, bo to już pod sprzedaż wysyłkową podchodzi.