  • 1. Data: 2004-12-27 18:38:06
    Temat: ulubiony sklep
    Od: "tmk" <n...@s...pl>

    Witam,

    Spróbuje dokładnie opisać problem.

    W dniu 2004-12-01 zakupiłem kpl głośników do kina domowego we
    wrocławskim sklepie komputerowym, sklep pomimo wcześniejszych zapewnień nie
    umożliwił sprawdzenia sprzetu. W dniu następnym zgłosiłem telefonicznie
    pierwszą (małą) usterkę - pilot od głośników steruje jednocześnie DVD
    (zwiększenie głośności zatrzymuje film). W ciągu weekendu wykryłem kolejne
    wady zestawu tj. głośnik niskotonowy praktycznie niesłyszalny, głośniki
    tylne grające głośniej od przednich - usterki zgłosiłem najpierw w
    poniedziałek telefonicznie do sklepu, a następnie w środę
    (2004-12-08)odwiozłem towar.

    W międzyczasie dotarłem do informacji na forum internetowym
    (http://forum.tweak.pl/about81099-0-asc-120.html) że jest to wada fabryczna
    tego zestawu, drogą emailową potwierdził to serwis dystrybutora głośników
    (cyt.: pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu, a danej chwili niestety nie
    mamy jeszcze w pełni skutecznego rozwiązania...itd.) Sklep ma w/w emaila.

    W rozmowie telefonicznej sprzedawca zgodził się na zwrot gotówki, ale na
    miejscu po przywiezieniu głośników odmówił zwrotu oraz rozpatrywania z
    tytułu niezgodności towaru z umową - "Jak się Pan uprze, to może Pan
    niezobaczyć towaru czy pieniędzy przez kilka miesięcy"...
    Na zgłoszeniu pomimo, że wpisał naprawa "gwaranyjna", to nie zabrał odemnie
    ani dowodu zakupu, ani karty gwarancyjnej (karta własna, nie producenta - wg
    niej mają 21 dni roboczych na naprawę, a w szczególych przypadkach 60 dni
    kalendarzowych - karta nie podpisana). Oczywiście od tej pory "jeszcze nie
    wiedzą" co się dzieje z głośnikami - pojutrze mija 3 tygodnie...

    Czy wobec powyższego mogę nadal domagać się:
    - rozpatrzenia z tytułu niezgodności towaru z umową?
    - brak odpowiedzi w ciągu 14 dni kalendarzowych - można to wykorzystać?
    - domagać się przy braku odpowiedzi zwrotu gotówki, może powołać się na
    szczególne warunki sprzedaży konsumenckiej z 27-07-2002?

    ps. jak wyliczyć 21 dni roboczych od zgłoszenia, z sobotami?

    Proszę o informację w jaki sposób skutecznie zakończyć postępowanie ze
    sklepem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz Kruszelnicki

  • 2. Data: 2004-12-27 19:14:30
    Temat: Re: ulubiony sklep
    Od: "::WireFree::" <m...@n...chipdrive.pl>

    Wybacz ale wydaje mi sie ze jestes zwyklym pieniaczem ktory kupuje glosniki
    do komputera myslac ze beda graly jak extra sprzet za tysiace PLN ciesz sie
    ze w ogole przyjeli je na gwarancji bo brak umiejetnosci poslugiwania sie
    sprzetem zabawkowym raczej gwarancji nie podlega.

    Bez urazy prosze to jest moja prywatna opinia.

  • 3. Data: 2004-12-27 19:41:49
    Od: "tmk" <n...@s...pl>

    W artykule niejaki(a): ::WireFree:: napisał(a):

> [...]
    > tysiace PLN ciesz sie ze w ogole przyjeli je na gwarancji bo brak
    > umiejetnosci poslugiwania sie sprzetem zabawkowym raczej gwarancji

    pieniacz? fajne okreslenie... Zestaw który reklamowałem (zobacz zdjęcia na
    http://forum.tweak.pl/about81099-0-asc-120.html) waży dwadzieścia parę kg,
    subwoofer jest większy od obudowy typu midi i go nie słychać! Mam przy
    kompie głośniki creativa 2+1 który przy modeconie wygląda śmiesznie (1/5
    wielkości) i przy 20% głośności wydaje z siebie więcej niskich tonów niż mc
    na max. Zresztą na w/w forum możesz poczytać (czytałeś?) o tym defekcie -
    przy DVD nie działa przenoszenie niskich tonów do subwoofera i klapa :-/
    Wiem doskonale że nie jest to hi-end, ani nawet jego namiastka, ale zestaw
    nazywa się 5+1 a nie 5.

    > Bez urazy prosze to jest moja prywatna opinia.

    oki, ale czekam na konstruktywną odpowiedź

    --
    Pozdrawiam, TMK

  • 4. Data: 2004-12-28 01:44:46
    Od: "Kubaz" <k...@w...pl>

    Użytkownik "::WireFree::" <m...@n...chipdrive.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze w ogole przyjeli je na gwarancji bo brak umiejetnosci poslugiwania sie
    > sprzetem zabawkowym raczej gwarancji nie podlega.

    To co - jak glosniki tanie a beda zepsute to 'spadaj pan'?

    --
    Kubaz

  • 5. Data: 2004-12-28 23:43:43
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    wiesz nie chce mi sie na wszystko pokolei rozpisywac , ale z tego co
    napisales to dales soba zamiesc.

    Ustawe znasz a nie poslugujesz sie z nia. Gwarancje t ose moga w buty
    wsadzic, bierz to z niezgodnosci i czekaj (skoro i tak czekasz 3
    tygodnie to super)

    Soboty sie nie wliczaja i liczone sa jako wolne od pracy.

    zacznij dzialac lepiej bo szkoda czasu.

    --
    fi5h