  • 1. Data: 2004-12-27 19:22:51
    Temat: rozboj i zatrzymanie pokrzywdzonego
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    kolega w stanie spozycia zosaje zatrzymana przez doch osilkow, wzywa pomoc-
    krzyki-zapalaja sie swiatla w oknach, pojawia sie policja, dwoch
    swiadkow /osilkow/ zeznaje ze uszkodzil im samochod, ale uszkodzen
    brak /wskazuja zmatowiony zderzak/; policja bierze do izby wytrzezwien, jest
    zazalenie; odpowiedz: z uwagi na ustawe o wychowaniu w trzezwosci, przy
    poparciu art. ...podejrzenie o popelnienie przestepstwa ... policja posapila
    prawidlowo; i dodatkowo jeszcze kierownik iw podjal decyzje o
    zatrzymaniu /nie byl przy uszkodzeniu mienia/.
    juz pomijam ze bedzie sprawa o uszkodzenie mienia (mimo ze nikt nie wskazal
    wartosci szkody a nawet nie uszczegolowil szkody, jest szkoda="szkoda", co
    zeznalo 2 swiadkow)
    co dalej?
    marian

    wiem: wniosek: poruszac sie ze swiadkami, ale tak sie nie da przez 24h na dobe

  • 2. Data: 2004-12-27 21:07:02
    Temat: Re: rozboj i zatrzymanie pokrzywdzonego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    W tym wypadku niestety mamy kłopot dowodowy. Skoro uszkodzeń nie ma, to
    sprawa zostanie umorzona z uwagi na brak cech przestępstwa. Natomiast
    rzeczonym osiłkom dowieść usiłowania rozboju w tych warunkach - moim
    zdaniem - nie sposób.

  • 3. Data: 2004-12-28 12:45:12
    Od: " mdzej" <m...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > sprawa zostanie umorzona z uwagi na brak cech przestępstwa. Natomiast
    > rzeczonym osiłkom dowieść usiłowania rozboju w tych warunkach - moim

    czy to oznacza ze sad przewaznie do dowodu z zeznania swiadka podchodzi z
    dystansem. czy moze nawet na samych zeznaniach nikt nic nie udowodni nawet
    jak przyprowadzi cala rodzine.
    choc w koncu w tym przypadku jest sprawa karna lub wykroczenie.
    mdzej

  • 4. Data: 2004-12-28 19:08:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " mdzej" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jak przyprowadzi cala rodzine.
    > choc w koncu w tym przypadku jest sprawa karna lub wykroczenie.

    Jak sąd do tego podejdzie, to trudno powiedzieć. Ale spójrz na to z punktu
    widzenia tych dwóch osiłków. Załóżmy, że zauważyli jakiegoś jaskiniowca, co
    kopnął w przypadkowy samochód. Zastanowiwszy się, że przecież następnym
    razem to może być ich samochód gościa ujęli. A czasu sprawdzić uszkodzeń
    uprzednio nie mieli, bo się gonieniem "sprawcy" zajęli. A sprawca w odwecie
    pomawia ich o rozbój.

    I to wcale nie jest mało prawdopodobne. Taką taktykę stosują na przykład
    Romki (Cyganki) ujęte na gorącym uczynku. Wrzeszczą, ze je napadnięto.
    Czasem się im udaje, bo ktoś widząc napadniętą kobietę interweniuje, robi
    się zamieszanie i zmian się sprawa wyjaśni, to ofiara znika.

    Ba, zdarzyło mi się, ze takiego sposobu próbowała użyć poszukiwana
    nastolatka. Policjant po cywilnemu ją ujął i próbował doprowadzić do
    radiowozu. A ta zaczęła wzywać pomocy. Sprawa się wyjaśniła, bo nadbiegli
    inni policjanci, ale przez chwilę było gorąco, bo panna nie brzydka i kilku
    dżentelmenów się znalazło. A policjant z legitymacją w zębach nie gonił, a z
    kieszeni trudno wyjąć, przytrzymując jednocześnie szarpiącą się panienkę.