  • 1. Data: 2011-01-05 14:32:41
    Temat: Problem ze żle wypowiedzianym OC
    Od: NieJorgnijSię <n...@n...pl>

    Witajcie :)

    We wrześniu 2008 zmieniłem ubezpieczyciela z Link4 na Avive CU. Umowa
    konczyła sie 9.09.2008. 5.09 poczta polską wysłałem poleconym wypowiedzenie.
    Moje zdziwienie - 10.09 dzwonią z linku, że wypowiedzenie dotarło ale ...
    jest nieważne bo przyszło po terminie.

    Pytanie - czy ważna jest tu data stępla pocztowego i dowód nadania listu
    poleconego - był nadany w terminie.

    Dalej. Pani z infolinii linku powiedziała, że jest możliwość wypowiedzenia
    umowy w ciągu 30 dni od jej zawarcia i opłacenia 1/12 składki (coś w granicy
    65 zł). Tak więc uczyniłem - wysłałem linkowi mailem (18.09.2008r) kolejne
    wypowiedzenie i mają je (po rozmowie z konsultantką dzisiaj - to wiem na
    pewno). Wraz z tym dosłałem im jeszcze dowód opłacenia składki w Avivie.
    Opłaty 65 zł zapomniałem uiścić.

    Dziś otrzymuję pismo od firmy windykacyjnej ... domyślacie się że chodzi o
    całą składkę oc + odsetki. Jestem gotowy na zapłatę 65 zł + odsetek. I teraz
    jak to ugryźć? Czy fakt, że paniusia z infolinii poinformowała mnie, że
    wypowiedzenie drogą mailową wpłynęło do nich jest dowodem na wypowiedzenie
    tej umowy? Czy link może dochodzić jedynie 65 zł + odsetek czy ma prawo
    jechać z całą sumą? Z kim to załatwiać - z firmą windykacyjną czy linkiem?

  • 2. Data: 2011-01-05 15:41:25
    Temat: Re: Problem ze żle wypowiedzianym OC
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/5/2011 8:32 AM, NieJorgnijSię wrote:
> [...]
    > wypowiedzenie tej umowy? Czy link może dochodzić jedynie 65 zł + odsetek
    > czy ma prawo jechać z całą sumą? Z kim to załatwiać - z firmą

    z linkiem, ale sądzę, ze stoisz na przegranej pozycji.
    To co ci pani zaproponowała, to ubezpieczenie po prostu na miesiac.
    poniewaz nie zapłaciłeś to ubezpieczenie nie zostało zawarte.
    Sa troche inne przepisy obowiazujace przy ubezpieczeniach krótszych niz
    rok. Musiałbys dokładnie sprawdzic.
    dlatego wrocili do ubezpieczenia automatycznie przedluzonego.
    w kazdym razie jesli gadac to tylko z linkiem.

  • 3. Data: 2011-01-05 16:05:35
    Od: NieJorgnijSię <n...@n...pl>

> [...]
    > rok. Musiałbys dokładnie sprawdzic.
    > dlatego wrocili do ubezpieczenia automatycznie przedluzonego.
    > w kazdym razie jesli gadac to tylko z linkiem.

    Zaraz ... zarar ... wyczytałem, że istnieje coś takiego jak przepis o
    podwójnym ubepieczeniu. I możliwe jest WYPOWIEDZENIE umowy jednemu z
    ubezpieczycieli w 30 dniowym terimnie CO ZROBIŁEM 2x bo raz - po terminie
    9.09 a potem 18.09. Tak więc na chłopski rozum Link może się upominać o
    zapłatę za 30 dni trwania umowy czyli o kwotę 65 zł + odsetki, a nie za cały
    okres umowy, któa została przecież rozwiązana zgodnie z prawem... dobrze
    myślę? Jak nie to mnie poprawcie.

    http://prawoity.pl/wiadomosci/problem-podwojnego-ube
    zpieczenia-oc-posiadaczy-pojazdow-mechanicznych

    Co radzicie? Mój pomysł - wysyłam do Link pismo, że wypowiedzenie umowy
    nastąpiło w ciągu 30 dni od rozpoczęcia umowy, w związku z tym proszę o
    informację jaką kwotę rzeczywiście jestem im na dzien dzisiejszy winny. Jak
    będą chcieć mnie dalej windykować to najwyżej spotkamy się w sądzie.

  • 4. Data: 2011-01-05 17:21:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/5/2011 10:05 AM, NieJorgnijSię wrote:

> [...]
    > informację jaką kwotę rzeczywiście jestem im na dzien dzisiejszy winny.
    > Jak będą chcieć mnie dalej windykować to najwyżej spotkamy się w sądzie.

    sprawdz dokłdnie czy w 30 dni ty masz wyslac pismo, czy oni go otrzymac.

  • 5. Data: 2011-01-05 17:25:03
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    NieJorgnijSię w <news:ig1vpp$9tq$1@mx1.internetia.pl>:

    > Witajcie :)
    > We wrześniu 2008 zmieniłem ubezpieczyciela z Link4 na Avive CU. Umowa
    > konczyła sie 9.09.2008.

    Możesz podać datę "od"?

    > 5.09 poczta polską wysłałem poleconym
    > wypowiedzenie. Moje zdziwienie - 10.09 dzwonią z linku, że wypowiedzenie
    > dotarło ale ... jest nieważne bo przyszło po terminie.

    Kiedy listonosz dostarczył, to wie PP i jest do sprawdzenia, a szczerze
    wątpię, że dotarło 10 i od razu dzwonili.

    > Pytanie - czy ważna jest tu data stępla pocztowego i dowód nadania listu
    > poleconego - był nadany w terminie.

    Nie, ważne, kiedy adresta *mógł* się zapoznać.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2011-01-05 17:28:48
    Od: " dex_pl" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    NieJorgnijSię <n...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > okres umowy, któa została przecież rozwiązana zgodnie z prawem... dobrze

    Źle myślisz. Miałeś okazje wypowiedzieć - wypowiedziałeś nieskutecznie (bo
    dzien za pozno) - wiec tak jakbys w ogole tego nie wyslal. Oni poszli Ci na
    reke - mówiąc - ok , rozumiemy, mamy prawo (a nawet obowiązek) przedłużyć
    umowe OC na nast. rok - ale jak zapłacisz 1/12 to odstąpimy od tego - ty się
    zgadzasz. A następnie dajesz im kopa w dupe i nie płacisz - a więc TU mówi -
    "Jak on taki , to my też nie będziemy mu szli na ręke - i masz całość do
    zapłaty.

    > http://prawoity.pl/wiadomosci/problem-podwojnego-ube
    zpieczenia-oc-
    posiadaczy-po
    > jazdow-mechanicznych

    A gdzie tam jest cokolwiek o prawie do wypowiedzenia w 30 dni przy podwójnym
    ubezpieczeniu?

    "4. jeżeli nie wypowiedzieliśmy umowy ubezpieczenia w terminie, a zawarliśmy
    umowę w innym zakładzie ubezpieczeń, należy pisemnie zwrócić się do jednego z
    zakładów ubezpieczeń z prośbą o wyrażenie zgody na rozwiązanie umowy
    ubezpieczenia wraz z umorzeniem należności z tytułu składki za podwójne
    ubezpieczenie."

    Przeczytaj uważnie - jest PROŚBA o wyrażenie zgody - a skoro kopnąłeś ich w
    dupę - to zgody nie dostaniesz.

    Ofc.
    Spotkacie sie i przegrasz.

  • 7. Data: 2011-01-05 17:32:27
    Od: " dex_pl" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(a):

    > Możesz podać datę "od"?

    Tutaj racja - to może być chyba jedyne dobre rozwiazanie - kazde TU zmniejsza
    czas obowiazywania o jeden dzien - nieslusznie - więc dowodząc tego sąd uzna
    wypowiedzenie za ważne.

    > Kiedy listonosz dostarczył, to wie PP i jest do sprawdzenia, a szczerze
    > wątpię, że dotarło 10 i od razu dzwonili.

    > Nie, ważne, kiedy adresta *mógł* się zapoznać.

    Dostarczyli nawet 9 - a 10 się zapoznali. Jedyna szansa to ta data "od" - ale
    to się sądem skończy raczej.

  • 8. Data: 2011-01-05 18:14:08
    Od: "barbakan" <b...@p...onet.pl>

    > Opłaty 65 zł zapomniałem uiścić.

    nie wypowiedziałeś w terminie,
    zaproponowali Ci łagodne rozwiązanie problemu
    płacąc 1/12 składki - nie zapłaciłeś

    Na głupotę nie ma rady,
    - miej tylko nadzieję, że druga część
    przysłowia o szkodzie i Polaku będzie mówiła
    o kimś innym :)

    --
    pozdro
    barbakan

  • 9. Data: 2011-01-05 18:31:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    dex_pl w <news:ig29vb$jo0$1@inews.gazeta.pl>:

    > Dostarczyli nawet 9 - a 10 się zapoznali.

    Dlatego podkreśliłem *mógł* się zapoznać -- czytaj zostało mu dostarczone,
    kiedy sie zapoznał -- i czy w ogóle -- jest nieistotne.

    > to się sądem skończy raczej.

    Zapewne.

    --
    Tomasz Nycz