  • 1. Data: 2011-01-05 14:17:03
    Temat: Re: auto bez kierowcy...
    Od: "Papa Smurf" <toważy...@g...ał>

    Órzytkownik "BETON" napisał:
    > Naoglądałem sie discovery....
    > Przerobili na potrzeby programu- auto - które mozna prowadzić zdalnie,
    > jak zabawke, tyle ze po drodze publicznej...
    > Czy w ogole dopuszczalna jest taka forma prowadzenia pojazdu
    > w polskich przepisach o ruchu drogowym.
    > A jeżeli tak to mozna sie wykrecić z płacenia mandatu ze zdjecia
    > fotoradaru ? twarzy nie widac :)

    można prościej, załusz czapke i nikt cię na zdjęciu nie rozpozna, nawet w
    kominiarce możesz prowadzić!:O)
    domaluj coś na tablicahc pastą do zembuf i nawet auta nie zientyfikują,
    proste:O)

  • 3. Data: 2011-01-05 15:42:26
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik BETON napisał:
> [...]
    > przepisach o ruchu drogowym.
    > A jeżeli tak to mozna sie wykrecić z płacenia mandatu ze zdjecia

    z płacenia mandatu tak, ale już z paru innych zarzutów nie.

  • 4. Data: 2011-01-05 15:43:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2011-01-05 15:33, Użytkownik BETON napisał:

    > Naoglądałem sie discovery....
    > Przerobili na potrzeby programu- auto - które mozna prowadzić zdalnie,
    > jak zabawke, tyle ze po drodze publicznej...

    Jest projekt i są fundusze na takie samodzielne pojazdy, tyle że
    dotychczas nie testowali ich na drogach publicznych a na odcinkach
    zamkniętych.

    O mandaty się nie martw, ja to wejdzie do użycia to odpowiedni przepis
    będzie gotowy. :-)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-01-05 17:15:21
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "BETON" <b...@m...pl> wrote
    > Czy w ogole dopuszczalna jest taka forma prowadzenia pojazdu w polskich
    > przepisach o ruchu drogowym.

    Jest definicja kierującego, nie jest sprecyzowane czy on siedzi w pojeździe
    czy poza nim, także nie widzę tu przeszkód.
    Bardziej problemem jest tu to czy taki pojazd mógłby zostać dopuszczony do
    ruchu, zarejestrowany. Jest rozporządzenie w sprawie wyposażenia pojazdów,
    jest tam coś o kierownicy chyba...

    > A jeżeli tak to mozna sie wykrecić z płacenia mandatu ze zdjecia
    > fotoradaru ? twarzy nie widac :)

    Ale jest obowiązek wskazania kto prowadził.

  • 6. Data: 2011-01-05 19:58:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2011-01-05 18:15, Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:

    > Ale jest obowiązek wskazania kto prowadził.

    Nieprawda.
    Jest obowiązek podania komu się pojazd powierzyło, a policja
    może próbować udowadniać delikwentowi że to on jechał. :-)
    Tyle że jak zdjęcie niewyraźnie to brak im argumentów, nie
    postraszą go jak właściciela pojazdu mandatem za niewskazanie.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-01-09 00:26:48
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote in message
    > "BETON" <b...@m...pl> wrote
    >
    > Jest definicja kierującego, nie jest sprecyzowane czy on siedzi w
    > pojeździe czy poza nim, także nie widzę tu przeszkód.

    A ja widze.
    Kierujacym jest urzadzenie radiowe, ktore jak sadze nie ma szans na zdanie
    egzaminu na prawo jazdy, a prowadzic moze tylko OSOBA posiadajaca
    uprawnienia.
    To, ze ktos zdalnie kieruje nie ma znaczenia, bo bezposrednim kierwca bedzie
    automat sterowany radiem.
    Jak by tak bylo, to 7 latek bral by taki samochod by sie zabawic... bo w
    gierce jezdzi sie tak prosto.

    A poza tym Discovery to coraz wieksze pasciarstwo i raczej polecam ogladac
    ten kanal z duza doza krytycyzmu.
    Discovery byl jeszcze ok kiedy w ofercie programowej mial wiele produkcji
    BBC, ale teraz to widze same amerykanskie szmiry.