  • 1. Data: 2005-05-17 10:06:50
    Temat: Problem ze spadkiem.
    Od: "Adam Kadlubek" <n...@e...w.sigu>

    Witam.

    Trzy lata temu zmarła moja matka, w zeszłym roku zmarł mój ojciec.

    Po śmierci ojca ja i siostra przeprowadzilismy sprawę spadkową - i tam
    przedstawilismy (zgodnie zresztą z naszą etedy wiedzą), że mieszkanie i
    samochód naszych rodziców należą do ojca. Jedynym spadkobiercą zostałem ja
    (siostra spadek odrzuciła).

    Przyszło do płacenia podatku spadkowego - i kiedy poszedłem do spóldzielni
    okazuje się, że moja mama była współwłaścicielem mieszkania, a ja nie mam
    dokumentów na to, że odziedziczyłem to po niej.

    Zastanawiam się teraz co robić - "zdrowy rozsądek" dyktował, że ojciec
    dziedziczy po matce wszystko. Ale wg ustawy wychodzi na to, że ja i siostra
    mamy po 1/4 tego co zostawiła matka (minęło te 6 miesięcy od daty zgonu).
    Nie ukrywam, że obojgu mnie i siostrze zależy na tym, abym ja miał wszystko.

    Czy mam teraz zaczynać drugą sprawę o spadek (tym razem po mamie) - biorąc
    pod uwagę, że matka nie zostawiła żadnych dokumentów poza słownym "dobrze by
    było, aby ojciec dziedziczył"?

    --
    Adam Kadlubek | uz - at - gsi - dot - pl