  • 21. Data: 2007-02-02 18:35:07
    Temat: Re: Problem zaginięcia przesyłki niepoleconej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mutak" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:eptn31$ad7$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A jeśli sprzedający (w zasadach aukcji - "strona o mnie") umieści informacje,
    > iż nie ponosi odpowiedzialności za przesyłki wysłane zwykłym listem
    > (oczywiście oferując jako alternatywę list polecony, usługę kurierską, odbiór
    > osobisty)? Większość sprzedawców na aukcjach i w dużych sklepach internetowych
    > umieszcza takie informacje, więc chyba mają one znaczenie.

    To ja u takiego sprzedającego w życiu bym nic nie kupił, bo od razu widać, że
    kręt i to w dodatku niedouczony. Nie chce mi się sprawdzać czy większość
    sprzedawców tak czyni, ale trochę w sieci kupuję i jakoś nie jest to powszechne
    zjawisko. przy czym takie oświadczenie w niczym faktu nie zmienia, ze
    sprzedający w razie pozwania przez kupującego o wydanie zakupionej rzeczy, by
    się zwolnić od zobowiązania musi dowieść, ze rzecz wysłała albo w inny sposób
    kupującemu doręczył.

  • 22. Data: 2007-02-02 18:36:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Czyli z punktu widzenia swojego dobrze pojętego interesu, w opisie aukcji
    > umieszczać informacje i wystawiać cenę kosztu przesyłki co najmniej
    > poleconej, a najlepiej kurierskiej.

    Dokładnie. Jakiejkolwiek, ale rejestrowanej, byś miał potwierdzenie wysłania
    rzeczy.

  • 23. Data: 2007-02-02 18:38:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czyli mam rozumieć, że kwestia określenia zasad aukcji na "stronie o mnie" i
    > umieszczenie ostrzeżenia, iż przesyłki niepolecone sprzedawca wysyła na
    > odpowiedzialność kupującego nie ma tu nic do rzeczy?
    > Wszak w większości sklepów interenetowych i indywidualnych sprzedawców na
    > Allegro to powszechnie stosowana praktyka.

    Wiesz, na Allegro kupuję od wielu już lat. Jakoś nie spotykam się często z
    takimi ofertami, a jeśli nawet, to omijam je z daleka. Praktyka jest najczęstsza
    u tych sprzedawców, którzy mają bardzo dużo pozytywów, a sprzedają naprawdę
    drobne rzeczy. Tam zyska z tańszej wysyłki spokojnie można zrekompensować
    ponownym wysłaniem drobiazgu, jeśli zginie. Ale jeśli zginie, to sprzedawanie ma
    innego wyjścia.

  • 24. Data: 2007-02-02 23:40:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Feb 2007, Artur wrote:

    > umieszczać informacje i wystawiać cenę kosztu przesyłki co najmniej
    > poleconej, a najlepiej kurierskiej.

    IMO "polecona starczy". Paczka również :) (jest dowód nadania).
    Kurierska ma sens przy drogich przesyłkach - poczta ma drogie
    ubezpieczenia "od kwoty".
    No i przy paczce coś do okolic 100zł (nie pamiętam, 90 zł czy 120 zł :))
    jest "automatyczne ubezpieczenie w cenie wysyłki pocztą" wynikła bodaj
    z międzynarodowego prawa pocztowego - kiedyś było to na grupie.

    pzdr, Gotfryd