  • 1. Data: 2007-02-01 14:30:17
    Temat: Składki na ZUS w po zakończeniu okresu zasiłkowego
    Od: "Andrew" <c...@w...TOTEZ.pl>

    Witam!
    Jestem w takiej oto sytuacji:
    Prowadzilem DG w formie s.c. Niestety w marcu 2006 powaznie zachorowalem i
    do niedawna przebywalem na zasilku chorobowym. Trwalo to 182 dni a teraz ZUS
    odmowil mi prawa do dalszego zasilku chorobowego. Nieswiadomy terminu -
    dopiero 2 miesiace po ustaniu prawa do zasilku wystapilem z wnioskiem o
    swiadczenie rechabilitacyjne (nadal choruje).

    Moje pytania :
    1. Czy w okresie przejsciowym (przez ew. przyznaniem prawa do swiadczenia
    rechabilitacyjnego - czeka mnie komisja) musze wznowic oplacanie skladek na
    ubezp. spoleczne ?
    2.Czy jest konieczne (badz w jakims celu wskazane)branie od lekarza dalszych
    zwolnien, jesli one i tak dla ZUS nie maja znaczenia (bo skonczyl sie okres
    zasilkowy z ubezp. chorobowego) ?

    Nie posiadam zadnych zrodel dochodu (nie biore nic z DG bo firma upada),
    ledwo starcza mi na leki i oplaty, oszczednosci sie wyczerpaly, nie mam skad
    wziac na ten ZUS. Jedni mowia, ze tylko skladke zdrowotna musze oplacac
    dalej, inni ze wszystko.
    Prosze o powazne opinie i wskazowki prawne.
    Pozdr. Andrzej