  • 21. Data: 2009-07-03 14:14:49
    Temat: Re: Problem z wyrobieniem paszportu - obowiązek meldunkowy
    Od: kuba <j...@g...com>

    wombi pisze:

    > Fakt - też trzeba było dokładniej poczytać :) . Myślisz, że w przypadku
    > tutaj omawianym, jeśli gość nie jest nigdzie zameldowany, zgodę musiałby
    > wydawać minister spraw wewnętrznych (art.43 ust.2 ustawy o dokumentach
    > paszportowych)?
    > Czy też jednak w przypadku braku zameldowania zastosowanie powinien mieć
    > art.21 KPA poprzez odesłanie z art.6 ustawy o dokumentach paszportowych?

    Ja jestem zwolennikiem obiektywnego odczytywania takich pojęć "jak
    miejsce zamieszkania" czy "miejsce stałego pobytu".

    Tzn. właściwy miejscowo będzie taki organ, na którego obszarze
    wnioskodawca stale przebywa, niezależnie od tego, czy dopełnił obowiązku
    meldunkowego, czy nie. Na okoliczność stałego pobytu można przeprowadzić
    incydentalne mini-postępowanie dowodowe.

    Stosowanie KPA bym wykluczył ze względu na brzmienie art. 43 1.
    "Paszporty i paszporty tymczasowe w kraju wydaje, odmawia ich wydania i
    unieważnia wojewoda właściwy ze względu na miejsce stałego pobytu osoby
    ubiegającej się o paszport, a za granicą - konsul".

    Przyjęcie właściwości ostatniego miejsca zamieszkania w kraju burzyło by
    tę, jak by nie patrzeć, dość logiczną, dychotomiczną strukturę
    właściwości miejscowej ;)

    pozdrawiam
    kuba