  • 11. Data: 2009-07-03 11:44:06
    Temat: Re: Problem z wyrobieniem paszportu - obowiązek meldunkowy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wombi pisze:

    > Fatygowania w sensie osobistego stawiennictwa w celu podpisania czy też
    > braku wymagania złożenia podpisu na formularzu ZGŁOSZENIE POBYTU
    > CZASOWEGO TRWAJĄCEGO PONAD 2 MIESIĄCE w polu "Stwierdzam, że wyżej
    > wymieniona osoba przebywa pod wskazanym adresem:".
    > W "meldowniach" już nie wymagają podpisu "głównego" dysponenta?

    A kto ma ten podpis złożyć? Osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu.
    Skoro meldujący się ma umowę najmu, to jest to tytuł prawny do lokalu
    umożliwiający samodzielne zameldowanie się. Nie wymagana jest zgoda
    "głównego dysponenta", kogokolwiek miałeś na myśli.

    Podpis jest konieczny, jeśli osoba nie posiada żadnego tytułu
    prawnego do lokalu - na przykład jeśli najemca mieszka z kolegą, i
    chciałby zameldować tego kolegę, to najemca jako posiadający tytuł
    prawny do lokalu poświadcza swoim podpisem, że kolega tam mieszka.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-07-03 11:45:16
    Od: A P <a...@g...com>

    stary adres tego sprzedanego domu z innego województwa.

  • 13. Data: 2009-07-03 11:48:55
    Od: A P <a...@g...com>

    Powiedzmy ze kolega się zamelduje czasowo, żeby ten paszport wyrobić
    Czy właściciel się o tym meldunku dowie?

  • 14. Data: 2009-07-03 11:49:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    A P pisze:
    > Powiedzmy ze kolega się zamelduje czasowo, żeby ten paszport wyrobić
    > Czy właściciel się o tym meldunku dowie?

    Musiałby pójść do urzędu i sprawdzić. A czego się kolega boi?

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-07-03 11:51:02
    Temat: Re: Problem z wyrobieniem paszportu - obowia;zek meldunkowy
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    A P pisze:
    > stary adres tego sprzedanego domu z innego województwa.

    Niech sie; zamelduje na pobyt czasowy w wynajmowanym lokalu a po odbiorze
    paszportu niech sie; zaraz wymelduje. Be;dzie wilk syty i owca ca?a:).

  • 16. Data: 2009-07-03 11:53:20
    Od: A P <a...@g...com>

    Kolega się boi, że ta emerytka, która jest właścicielem mieszkania
    będzie się bała meldować "bo wtedy trudniej jest w razie czego tego
    lokatora wyrzucić"
    co jest dosyć popularnym poglądem..

  • 17. Data: 2009-07-03 11:54:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    A P pisze:
    > Kolega się boi, że ta emerytka, która jest właścicielem mieszkania
    > będzie się bała meldować "bo wtedy trudniej jest w razie czego tego
    > lokatora wyrzucić"
    > co jest dosyć popularnym poglądem..

    Już napisałem - skoro kolega ma umowę najmu, to nie musi fatygować
    emerytki do meldowania.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2009-07-03 11:57:51
    Od: A P <a...@g...com>

    W takim razie jeżeli urząd nie poinformuje właściciela o tym
    meldunku .
    To problem jest rozwiązany.

    Dziękuję wszystkim za pomoc :)

    Adrian

  • 19. Data: 2009-07-03 12:46:10
    Od: kuba <j...@g...com>

    wombi pisze:

    > Urzędnicy nie poczytaja KPA.
    > Art. 21.§ 1. Właściwość miejscową organu administracji publicznej
    > ustala się:
    > 3) w innych sprawach - według miejsca zamieszkania (siedziby) w kraju, a
    > w braku zamieszkania w kraju - według miejsca pobytu strony lub jednej
    > ze stron; jeżeli żadna ze stron nie ma w kraju zamieszkania (siedziby)
    > lub pobytu - według miejsca ostatniego ich zamieszkania (siedziby) lub
    > pobytu w kraju.

    A akurat w ustawie o dokumentach paszportowych właściwość miejscowa jest
    określona inaczej niż w KPA ;)

    pozdrawiam
    kuba

  • 20. Data: 2009-07-03 13:07:37
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    kuba pisze:

    > A akurat w ustawie o dokumentach paszportowych właściwość miejscowa jest
    > określona inaczej niż w KPA ;)

    Fakt - też trzeba było dokładniej poczytać :) . Myślisz, że w przypadku
    tutaj omawianym, jeśli gość nie jest nigdzie zameldowany, zgodę musiałby
    wydawać minister spraw wewnętrznych (art.43 ust.2 ustawy o dokumentach
    paszportowych)?
    Czy też jednak w przypadku braku zameldowania zastosowanie powinien mieć
    art.21 KPA poprzez odesłanie z art.6 ustawy o dokumentach paszportowych?