  • 1. Data: 2009-07-03 05:52:39
    Temat: swoboda zawierania umów - co to oznacza
    Od: l...@v...pl

    Prowadzę firmę, mam swoich klientów, chcę zawrzeć umowę z os.fiz., która
    świadczyć będzie konkretne usługi na rzecz klentów mojej firmy.

    - nie chcę z nią zawierać umowy o pracę
    - chcę aby wykonywała czynności na rzecz klientów w godzinach pracy mojego salonu
    - chcę w umowie zawrzeć zapis dot. możliwości jej rozwiązania za 14 dniowym
    wypowiedzeniem
    - umowa będzie odpłatna
    - ale nie chcę abym musiał podawać przyczynę wypowiedzenia
    - nie chcę się narazić na odszkodowanie, jeśli będzie to potraktowane, jako
    umowa zlecenie i rozwiazanie bez ważnego powodu
    - czy mogę zatem skonstruować umowę, podobną do zlecenia, ale w zakresie
    wypowiedzenia mającą SWOISTY charakter inny niż przepisy o zleceniu ?????

    Bardzo dziękuję

  • 2. Data: 2009-07-03 05:55:35
    Temat: Re: swoboda zawierania umów - co to oznacza
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości

    > - czy mogę...

    Nie. Patrz art. 22 kodeksu pracy.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2009-07-03 06:12:04
    Od: l...@v...pl

    > Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Patrz art. 22 kodeksu pracy.

    nie będzie on pod moim kierownictwem ma swobodę decydowania o tym, w jaki sposób
    realizował będzie swoje czynności, chodzi o to, że udostępniam mu część mojej
    powierzchni salonu - nie wyobrażam sobie bowiem, aby moi klienci musieli
    dojeżdżać poza mój lokal aby skorzystać z tej usługi

  • 4. Data: 2009-07-03 07:09:03
    Od: kuba <j...@g...com>

    l...@v...pl pisze:
> [...]
    > wypowiedzenia mającą SWOISTY charakter inny niż przepisy o zleceniu ?????

    Jeśli w umowie jest przewidziany okres wypowiedzenia, to wszystko jest w
    porządku. Podejrzewam, że błędnie interpretujesz art. 746. Jego
    znaczenie jest takie, że nawet jeśli masz przewidziany 14-dniowy okres
    wypowiedzenia w umowie, to możesz wypowiedzieć bez konsekwencji umowę w
    każdym czasie, przy spełnieniu przesłanek określonych w tym artykule
    (zwrot wydatków, ważny powód).

    pozdrawiam
    kuba

  • 5. Data: 2009-07-03 07:41:22
    Od: l...@v...pl

    Chodziło mi o to, abym nie musiał podawać powodu - czyli abym mógł w ramach
    swobody oderwać się od przepisów um.zlecenia

  • 6. Data: 2009-07-03 10:23:43
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 3 Lip, 08:12, l...@v...pl wrote:

> [...]
    > powierzchni salonu - nie wyobrażam sobie bowiem, aby moi klienci musieli
    > dojeżdżać poza mój lokal aby skorzystać z tej usługi

    Miejsce i czas pracy wskazany przez ciebie podchodzi juz pod umowe o
    prace. Nawet jesli podpiszesz umowe zlecenie (ktora mozna wypowiedziec
    w dowolnym terminie bez podania przyczyny) to z powodu miejsca i czasu
    sad pracy moze ewentualnie uznac ze nalezala sie umowa o prace.

  • 7. Data: 2009-07-03 11:34:10
    Od: kuba <j...@g...com>

    l...@v...pl pisze:
    > Chodziło mi o to, abym nie musiał podawać powodu - czyli abym mógł w ramach
    > swobody oderwać się od przepisów um.zlecenia

    Nie oderwiesz się od przepisów o zleceniu, ale przecież Ci napisałem, że
    nie będziesz musiał podawać powodu, jeśli przewidzisz 14-dniowy okres
    wypowiedzenia w umowie, nawet przy zastosowaniu przepisów o zleceniu.

    pozdrawiam
    kuba