  • 1. Data: 2009-07-03 10:45:31
    Temat: Problem z wyrobieniem paszportu - obowiązek meldunkowy
    Od: A P <a...@g...com>

    Witam,

    mam takie pytanie

    Kolega studiuje w Warszawie i tu mieszka w wynajętym mieszkaniu( nie
    jest w nim zameldowany)
    Sprzedał zaś swój dom rodzinny, z którego się oczywiście wcześniej
    musiał wymeldować.
    Ten dom znajdował się w innym województwie.
    Wymeldował się podając nowe miejsce zamieszkania w innym kraju (gdzie
    rzeczywiście wyemigrowała jego rodzina)

    Problemy zaczęły się, gdy chce na wakacje wyrobić sobie paszport.

    W jednym urzędzie dowiedział się, że powinien złożyć wniosek o
    paszport tam gdzie miał dom rodzinny, urzędnicy z tamtego miejsca
    mówią, że powinien tu, w Warszawie.

    W kolejnym urzędzie- już w Warszawie urzędniczka dała mu wniosek do
    wojewody o czasowym miejscu zamieszkania, zastrzegając, że urząd może
    się "przyczepić" do właściciela tego lokalu, gdzie mieszka, czemu go
    nie zameldował.
    Nie może dlatego podać tego miejsca w którym rzeczywiście mieszka, a
    nie jest zameldowany.

    W takim razie może hotel? ;)

    może ktoś był w podobnej sytuacji i pomoże

    z góry dzięki,

    Adrian

  • 2. Data: 2009-07-03 10:55:26
    Od: A P <a...@g...com>

    może rozwiązaniem jest meldunek czasowy?
    ale ma umowę najmu lokalu na czas określony -rok.

    pozdrawiam,

    Adrian

  • 3. Data: 2009-07-03 11:05:01
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    A P pisze:
> [...]
    > Ten dom znajdował się w innym województwie.
    > Wymeldował się podając nowe miejsce zamieszkania w innym kraju (gdzie

    I ten nowy kraj ma wpisany w dowodzie osobistym w polu "adres
    zameldowania"? Jeśli tak to właściwy będzie Urząd Wojewódzki "na
    terenie" którego twój kumpel po raz ostatni zameldowany był na pobyt stały.
    Urzędnicy nie poczytaja KPA.
    Art. 21.§ 1. Właściwość miejscową organu administracji publicznej
    ustala się:
    3) w innych sprawach - według miejsca zamieszkania (siedziby) w kraju, a
    w braku zamieszkania w kraju - według miejsca pobytu strony lub jednej
    ze stron; jeżeli żadna ze stron nie ma w kraju zamieszkania (siedziby)
    lub pobytu - według miejsca ostatniego ich zamieszkania (siedziby) lub
    pobytu w kraju.

    I dopiero wtedy:

    § 2. Jeżeli nie można ustalić właściwości miejscowej w sposób wskazany
    w § 1, sprawa należy do organu właściwego dla miejsca, w którym
    nastąpiło zdarzenie powodujące wszczęcie postępowania, albo w razie
    braku ustalenia takiego miejsca - do organu właściwego dla obszaru
    dzielnicy Śródmieście w m. st. Warszawie.

  • 4. Data: 2009-07-03 11:12:57
    Od: A P <a...@g...com>

    Tyle , że miejsce zamieszkania jego rodziny we Włoszech też się
    zmienia ;)
    zaś urzędniczka chce wniosku o czasowym miejscu zameldowania.

    Czy właściciel mieszkania może mieć jakieś pretensje, jeżeli lokator
    mu się zamelduje w mieszkaniu? ;)
    Najem na podstawie umowy zgłoszonej do US.

  • 5. Data: 2009-07-03 11:19:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    A P pisze:
> [...]
    > zaś urzędniczka chce wniosku o czasowym miejscu zameldowania.
    >
    > Czy właściciel mieszkania może mieć jakieś pretensje, jeżeli lokator

    Pod względem prawnym pretensji mieć nie może.

    > Najem na podstawie umowy zgłoszonej do US.

    To nie ma znaczenia.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-07-03 11:23:33
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    A P pisze:
    > Tyle , że miejsce zamieszkania jego rodziny we Włoszech też się
    > zmienia ;)

    Nie ma znaczenia dlatego, że w dowodzie będzie wpisane "WŁOCHY" a nie
    konkretny adres we Włoszech. Stąd moje pytanie - czy w dowodzie ma
    wpisany stary adres zameldowania czy Włochy? Najszybciej byłoby z
    "Włochami".
    > zaś urzędniczka chce wniosku o czasowym miejscu zameldowania.
    >
    > Czy właściciel mieszkania może mieć jakieś pretensje, jeżeli lokator
    > mu się zamelduje w mieszkaniu? ;)
    > Najem na podstawie umowy zgłoszonej do US.

    Do zameldowania na pobyt czasowy twój kumpel będzie potrzebował podpisu
    gościa od którego wynajmuje mieszkanie. I nie wiadomo czy ten będzie do
    podpisywania się taki skory.

  • 7. Data: 2009-07-03 11:24:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wombi pisze:

> [...]
    >
    > Do zameldowania na pobyt czasowy twój kumpel będzie potrzebował podpisu
    > gościa od którego wynajmuje mieszkanie. I nie wiadomo czy ten będzie do

    Skoro ma tytuł prawny do lokalu - umowę najmu - to może się sam
    zameldować, bez fatygowania właściciela.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-07-03 11:36:51
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    Liwiusz pisze:

    > Skoro ma tytuł prawny do lokalu - umowę najmu - to może się sam
    > zameldować, bez fatygowania właściciela.

    Fatygowania w sensie osobistego stawiennictwa w celu podpisania czy też
    braku wymagania złożenia podpisu na formularzu ZGŁOSZENIE POBYTU
    CZASOWEGO TRWAJĄCEGO PONAD 2 MIESIĄCE w polu "Stwierdzam, że wyżej
    wymieniona osoba przebywa pod wskazanym adresem:".
    W "meldowniach" już nie wymagają podpisu "głównego" dysponenta?

  • 9. Data: 2009-07-03 11:39:37
    Od: A P <a...@g...com>

    Tyle, że właściciel się o tym dowie i nie będzie zadowolony ;)

    także sytuacja jest trochę problematyczna..

  • 10. Data: 2009-07-03 11:42:21
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    A P pisze:
    > Tyle, że właściciel się o tym dowie i nie będzie zadowolony ;)
    >
    > także sytuacja jest trochę problematyczna..

    To odpowiedz w końcu co ma wpisane w tym dowodzie osobistym.