  • 1. Data: 2002-05-14 17:07:47
    Temat: Problem z lodowka :)
    Od: "Tomek" <m...@k...net.pl>

    Witam!

    Mam nastepujacy problem:
    Kupilem w pewnym sklepie AGD lodowke - z dostawa do domu (czyli de facto
    cala procedura sprzedazy odbyla sie poza sklepem, podpisanie faktury,
    pieniadze, itd.). Czy mam prawo ja zwrocic w ciagu 10 dni od daty zakupu na
    podstawie "Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
    konsumentów..." (Dz. U. Nr 22, poz. 271)?
    Wydaje mi sie ze tak, gdyz jest to ewidentny przyklad sprzedazy poza lokalem
    przedsiebiorstwa.

    pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2002-05-14 20:35:23
    Temat: Re: Problem z lodowka :)
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Mam nastepujacy problem:
    > Kupilem w pewnym sklepie AGD lodowke -

    Kupiłeś "w sklepie"...

    z dostawa do domu (czyli de facto
    > cala procedura sprzedazy odbyla sie poza sklepem, podpisanie faktury,
    > pieniadze, itd.).

    ...więc de facto i de iure sprzedaż miała w miejsce w sklepie. Faktura,
    zapłata i dostawa to już sprawy odrębnę.

> [...]
    > konsumentów..." (Dz. U. Nr 22, poz. 271)?
    > Wydaje mi sie ze tak, gdyz jest to ewidentny przyklad sprzedazy poza

    Wydaję mi się, że ewidentnie nie masz racji.

    Depi.

  • 3. Data: 2002-05-15 10:33:52
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > konsumentów..." (Dz. U. Nr 22, poz. 271)?
    > Wydaje mi sie ze tak, gdyz jest to ewidentny przyklad sprzedazy poza

    Ewidentnie ci się wydaje :)
    Te przepisy mają chronić konsumentów, którzy zostali zaskoczeni ofertą np.
    przez akwizytora w domu a z pewnoscią nie mają zastosowania w sytuacji kiedy
    z własnej woli poszedłeś do sklepu gdzie mogłeś spokojnie zapoznać się z
    jego ofertą i de facto to właśnie w sklepie na jej warunki przystałeś
    składając odpowiednie oświadczenie woli bo inaczej lodówka by do ciebie nie
    trafiła.

    pozdr.
    T.

  • 4. Data: 2002-05-17 08:48:26
    Od: <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > jego ofertą i de facto to właśnie w sklepie na jej warunki przystałeś
    > składając odpowiednie oświadczenie woli bo inaczej lodówka by do ciebie nie

    OK. Ale ja nie zamawialem jej w sklepie.
    Owszem, bylem tam, ale tylko ogladac lodowke, lecz to samo mozna powiedziec
    przy kazdym zamowieniu np. internetowym - byl Pan w sklepie i mogl obejrzec
    produkt.
    Zamowienie zostalo zlozone telefonicznie - czy to cos zmienia?

    pozdrawiam
    Tomek

  • 5. Data: 2002-05-17 10:27:24
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    obejrzec
    > produkt.
    > Zamowienie zostalo zlozone telefonicznie - czy to cos zmienia?

    Wtedy mogłyby wchodzić w grę przepisy dotyczące umów zawieranych na
    odległość.
    Mogłyby gdyby sklep w którym została zakupiona lodówka swoją sprzedaż oparł
    wyłącznie na sprzedaży telefonicznej (czy też internetowej) Natomiast jeżeli
    zamówienie zostało złożone przez tel. ale mogło zostać złożone również w
    sklepie wówczas przepisy te nie mają zastosowania. Wniosek: to niczego nie
    zmienia.

    pozdr.
    T.