  • 1. Data: 2002-05-14 13:22:54
    Temat: PRAWA AUTORSKIE STRONY WWW
    Od: "Flowera" <b...@p...com>

    Witajcie
    Mam pytanie jesli chodzi o prawa autroskie
    Sytuacja jest taka firma A zlecila kiedys firmie B,
    aby zrobic im strony. Teraz firma A chce sie wycofac
    ze wspolpracy z Firma B, i zatrudnic mnie
    Czy jednak firma B ma prawa autorskie do stron i czy moge je modyfikowac
    bez problemow czy bede musiala stworzyc nowe strony?
    POzdrawiam

  • 2. Data: 2002-05-14 20:40:33
    Temat: Re: PRAWA AUTORSKIE STRONY WWW
    Od: "Alter Ego" <U...@w...pl>

    > Czy jednak firma B ma prawa autorskie do stron i czy moge je modyfikowac
    > bez problemow czy bede musiala stworzyc nowe strony?

    Pisz od podstaw, więcej weźmiesz za pracę :)))

  • 3. Data: 2002-05-15 13:50:30
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Tue, 14 May 2002, Flowera wrote:

> [...]
    > Czy jednak firma B ma prawa autorskie do stron i czy moge je modyfikowac
    > bez problemow czy bede musiala stworzyc nowe strony?

    Zależy od licencji. Domyślnie ma.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 4. Data: 2002-05-15 15:58:31
    Od: Romek Bieda <r...@i...pl>

    On Wed, 15 May 2002 15:50:30 +0200, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@a...pl> wrote:

    >Zale?y od licencji. Domy?lnie ma.
    Co "ma". Nic nie "ma".
    1. Nw przypadku stron www najcz?scien nie ma licencji. WNie psotka?em
    sie z licencjonowaniem strony , nie mai?o by to gospodarczego
    uzasadnienia. oczywiscie nie ma przeszkod prawnych aby z takiej strony
    korzystac w ramach licencji ale bylo by to bez sensu.
    2.A zatem mozna przyjac ze by?a to umowa przenoszaca majatkowe prawa
    autroskie a ni eumowa licencji. Teraz pytanie co by?o w umowie.
    przedewszystkim nalezy sprawdzic czy umowa zawiera postanowienie
    przenoszace prawo do zezwalani an wykonywanie praw zaleznych
    (opracowan) Zgodnie z pr. aut nawet jezeli tworca przeniosl calosc
    majatkowych praw autorskich, do utworu to pozostaje przy nim prawo
    zezwalania na dokonywanie opracowan. Jest to jeszcze jedno pole
    eksploatacji.
    Jezeli zatam masz taki zapis w umowie to mozez zobic na bazie
    istnijacego projektu jego opracowania.Tylko,ze takie opracoani musi
    niesc w sobie tworcze pierwiadski :) Mówiac najprosciej musisz sporo
    namieszac na tej stronie , zeby uznac to za opracowanie cudzego
    utworu. Dokonane przec ciebie zmiany musza byc tworcze.
    3. Istniej jeszcze tzw. prawo do integralnosci utworu. Jest to prawo
    osobist, nie podlegajace zbyciu. Nie moze zatem zostac przeniesione w
    drodze umowy. Umowa moze jednak zobowiazywac tworce do niewykonywania
    tego prawa lub powiezac wykonywanie ( nie przenosi tylko powieza
    wykonywanie to cos innego) nabywcy majatkowych praw autorskich.
    Czesc prawników uwaza ze taki zapis o powiezeniu wykonywani jest
    niewazny,ze dochodzi do obejscia ustawy. Ja sie z tymi prawnikami nie
    zgadzam,. Inni pisza ,ze generala zgoda na dokonywanie wszelkich zmian
    ( nie tworczych, bo te tworcze to opracowanie -jw.) jest bezskuteczna,
    natomiast wiazacy jest zapis wymienijacy jakie zmiany moga byae
    dokonywane przez nabywce majatkowych praw autorskich. To stanowisko
    jest mi blizsze.
    Reasumujac w umiwwi epowinien byc zapis o przeniesieni prawa do
    zezwalania na dokonywanie opracowa? oraz wskazane nie tworcze zmiany
    do jakich wykonania uprawniony jest nabywca majatkowych praw
    autorskich. Najlepiej wyminiqc pewne typowe zmiany - ogranicza sie w
    ten sposób zarzut obejscia ustawy.
    Jezeli takie postanowienia s? to masz konfortow? sytuacje i mozesz
    dosc swobodnie pracowac nad stron?. Jezeli jest tylko pierwsze z nuich
    to mozesz wprowadzac twórcze zmiane, prowadzoce do powstania nowego
    utworu.
    Mam nadzije,ze nie pokreci?em zbytnio. Po prostu opisanie wszystkich
    sytuacji wymaga?o by napisania podrecznika. :)
    Pozdrawiam
    Romek Bieda
    www.prawnik.net.pl