  • 1. Data: 2002-05-14 14:08:02
    Temat: urlop z zmiana pracy
    Od: "wp" <n...@w...pl>

    czy niewykorzystany urlop w jednej firmie przepada czy przechopdzi za osoba
    do drugiej firmy.

    wykorzystalem w poprzedniej pracy 4 dni z 9. nie dostalem ekwiwalentu. czy
    urlop przepada/przechodzi/mam rzadac kasy???

  • 2. Data: 2002-05-14 14:24:02
    Temat: Re: urlop z zmiana pracy
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "wp" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > wykorzystalem w poprzedniej pracy 4 dni z 9. nie dostalem ekwiwalentu. czy
    > urlop przepada/przechodzi/mam rzadac kasy???

    Pomyśl. Dlaczego pan X ma Ci płacić za coś, co Ci się należy od pana Y?
    Powinieneś dostać ekwiwalent.

    Art. 171. Par. 1. W razie nie wykorzystania przysługuj?cego urlopu w cało?ci
    lub w czę?ci z powodu:
    1) rozwi?zania lub wyga?nięcia stosunku pracy,
    2) powołania pracownika do zasadniczej, okresowej lub zawodowej służby
    wojskowej, do służby wojskowej w charakterze kandydata na żołnierza
    zawodowego albo do odbycia przeszkolenia wojskowego trwaj?cego dłużej niż 3
    miesi?ce,
    przysługuje ekwiwalent pieniężny.

    Jak pracodawca nie chce po dobroci, to pozwij go do sądu pracy i powiadom
    PIP.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-05-14 21:12:16
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 May 2002, wp wrote:

    >+ czy niewykorzystany urlop w jednej firmie przepada czy przechopdzi za osoba
    >+ do drugiej firmy.

    "O ile nie postanowiono inaczej" (np. przy porozumieniu stron
    można zmienić) to aktualnie urlop przysługuje w wymiarze pro-
    porcjonalnym do przepracowanego okresu.

    >+ wykorzystalem w poprzedniej pracy 4 dni z 9. nie dostalem ekwiwalentu. czy
    >+ urlop przepada/przechodzi/mam rzadac kasy???

    "przechodzi" -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-05-14 21:13:52
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    Korekta: źle przeczytałem post :( !
    Oczywiście - nalezy ci się (za niewykorzystaną CZĘŚĆ)
    rekompensata !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-05-15 06:57:05
    Od: "wp" <n...@w...pl>

    > Oczywiście - nalezy ci się (za niewykorzystaną CZĘŚĆ)
    > rekompensata !

    ok. dzieki. potwierdziliscie to co ustalilem, wbrew temu ze pani w kadrach
    wypiera sie jak zaba blota.
    dziss czekam na tel od niej z i na przelew kasy. profilaktycznie
    przygotowalem sobie koperte do wyslania do pip.

    moze jeszcze US? firma przeciez rozliczona a tu taki "kwiatek"? :)

  • 6. Data: 2002-05-15 13:29:21
    Od: "Jola" <Jolanta P@exclusive.pl>

    urlop udzielany jest proporcjonalnie, jeśli w tamtej firmie przysługiwało Ci
    9 dni to tyle powiniestam wykorzystac, badz otrzymac ekwiwalent, na
    dochodzenie swoich roszczen masz 3 lata

    Pozdrawiam
    Jolanta Pruszkowska
    mailto:JPruszkowska @exclusive.pl

  • 7. Data: 2002-05-16 07:17:20
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 May 2002, wp wrote:
    [...]
    >+ moze jeszcze US? firma przeciez rozliczona a tu taki "kwiatek"? :)

    1. US do tego nic nie ma. Podatki się płaci od zapłaconych
    wynagrodzeń - nie dostałeś to nie zapłacili (i tak ma być)
    2. Najwyraźniej robisz się wojujący. Rozumiem że usiłujesz
    wyszarpać co twoje, ale usiłowanie dokopania "za całokształt"
    związku z owym wyszarpaniem już nie ma :]

    Pozdrowienia, Gotfryd