    From: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z lodowka :)
    Date: Wed, 15 May 2002 12:33:52 +0200

    > Mam nastepujacy problem:
    > Kupilem w pewnym sklepie AGD lodowke - z dostawa do domu (czyli de facto
    > cala procedura sprzedazy odbyla sie poza sklepem, podpisanie faktury,
    > pieniadze, itd.). Czy mam prawo ja zwrocic w ciagu 10 dni od daty zakupu
    na
    > podstawie "Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
    > konsumentów..." (Dz. U. Nr 22, poz. 271)?
    > Wydaje mi sie ze tak, gdyz jest to ewidentny przyklad sprzedazy poza
    lokalem
    > przedsiebiorstwa.

    Ewidentnie ci się wydaje :)
    Te przepisy mają chronić konsumentów, którzy zostali zaskoczeni ofertą np.
    przez akwizytora w domu a z pewnoscią nie mają zastosowania w sytuacji kiedy
    z własnej woli poszedłeś do sklepu gdzie mogłeś spokojnie zapoznać się z
    jego ofertą i de facto to właśnie w sklepie na jej warunki przystałeś
    składając odpowiednie oświadczenie woli bo inaczej lodówka by do ciebie nie
    trafiła.

    pozdr.
    T.