  • 1. Data: 2009-09-21 13:55:45
    Temat: Problem z komórką
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Przedłużając umowę z ERĄ na usługi telekomunikacyjne zakupiłam na
    początku sierpnia telefon zwraz z zestawem słuchawkowym (zamówienie
    odbyło się przez infolinię towar dotarł do mnie kurierem). Telefon
    okazał sie niesprawny i oddałam go do serwisu poprzez sklep firmowy.
    Na koniec sierpnia otrzymałam telefon z serwisu który był nadal
    niesprawny no i spowrotem go oddałam do naprawy. No idzisiaj dzwoni do
    mnie Pan ze sklepu firmowego, że telefon wrócił ale jest nie
    naprawiony ponieważ nie zostawiłam karty gwarancyjnej (oddając od razu
    po odbiorzez pierwszej naprawy pokazałam osobie przyjmującej mój
    telefon wszystkie papiery jakie mam na niego i nie wzięła ze sobą
    karty gwaranycjnej) no i znów go musze oddać do naprawy. I co ja mam
    teraz zrobić ponieważ dzwoniąc na infolinię powiedziano mi, że osoba
    przyjmująca telefon w sklepie firmowym do serwisu nie powinna go ode
    mnie odbierać bez karty gwarancyjnej (mi przyjęła i dała świstek że
    telefon został przyjęty). Wkurza mnie fakt że teaz znowu oddając
    telefon otrzymam go z naprawy w połowie października tj. 2,5 miesiąca
    od podpisania aneksu zestaw sluchawkowy leży gdyż nie mam go z czym
    używać telefonu zasteopczego nie dostałam ponieważ w sklepie firmowym
    ich na stanie nie mieli. I teraz moje pytania czy mogę jako
    zainterweniować z tym że panienka w sklepie przyjęla mi telefon i 22
    dni ten telefon nie wiadomo gdzie przebywał, że dopiero mi teraz dano
    znak że nie zostawiłam karty gwarancyjnej i czy wskuram co jeżeli
    napiszę pismo do operatora że na czas naprawy prosze o nie naliczanie
    abonamentu ponieważ telefon był zepsuty od początku jak go otrzymałam.
    Prosze o pomoc w tej kwestii

  • 2. Data: 2009-09-21 14:01:29
    Temat: Re: Problem z komórką
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    asuszek pisze:

    > Prosze o pomoc w tej kwestii

    Zareklamuj nie z tytułu gwarancji, tylko z tytułu niezgodności z
    umową i domagaj się nowego telefonu, a nie naprawy.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-09-21 18:35:42
    Od: asuszek <a...@g...com>

    No ok ale czy jeżeli on już był w serwisie to nadal mogę sie ubiegać o
    nowy telefon? No a co mam zrobić z tym że osoba w sklepie firmowym
    przyjęła mi telefon do serwisu bez karty gwarancyjnej, czy skladanie
    skargi do ERY cos da?

  • 4. Data: 2009-09-21 20:11:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    asuszek pisze:
> [...]
    > nowy telefon? No a co mam zrobić z tym że osoba w sklepie firmowym
    > przyjęła mi telefon do serwisu bez karty gwarancyjnej, czy skladanie

    Warunkiem możliwości reklamowania z tytułu niezgodności z umową jest
    poinformowanie *sprzedawcy* w ciągu 2 miesięcy od wykrycia wady.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-09-22 10:37:40
    Od: Chmiel <m...@a...net>

    asuszek pisze:
> [...]
    > nowy telefon? No a co mam zrobić z tym że osoba w sklepie firmowym
    > przyjęła mi telefon do serwisu bez karty gwarancyjnej, czy skladanie

    Szczerze - nie ma co pisać do Ery. Miałem taką sytuację z Orange i
    okazało się że sklep Orange (salon firmowy) nie ma prawie nic wspolnego
    z operatorem. Telefon był u nich kilka razy, za każdym razem po prawie
    miesiąc czasu. Problem był w tym, że był to Samsung a firma Samsung -
    w/g tego co powiedział mi serwis - nie produkuje już telefonów i części
    zamiennych.

    Po kilku naprawach gwarancyjnych (5?) powiedziałem, ze mam prawo do
    wymiany (tak jest napisane w gwarancji) ale dowiedziałem się, że mogę
    oddać telefon w ramach rękojmi a nie gwarancji. Wtedy mogą to
    rozpatrzyć. Skończyło się zakupem nowego telefonu w innej sieci i
    przeniesieniem numeru.

    A przy okazji - zwrot abonamentu jest możliwy jeżeli faktycznie nie
    używasz telefonu (karty).

    --
    Chmiel

  • 6. Data: 2009-09-22 11:59:45
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Wczoraj dzwoniłam do ERY i poinformowano mnie ze w ramach rękojmi nie
    mogę oddać telefonu gdyż już był oddany do serwisu. Po kilku
    telefonach do ery oraz do rzecznika praw konsumenta stwierdziłam ze
    najlepszym wyjsciem bedzie powołanie się na ustawę o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej (chyba dobrze przytoczyłam) i
    stwierdzenie że towar nie był zgodny z umową i żadam wymiany telefonu
    na nowy (pani na infolinii chciała mnie zbyć żebym nadal naprawiala
    ten telefon ale ile ja jeszcze bede na ten telefon czekać). Gdybym
    mogła też bym przeniosła numer do innej sieci ale już jest za późno,
    jeszcze niecałe dwa lata.

  • 7. Data: 2009-09-22 12:09:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    asuszek pisze:

    > warunkach sprzedaży konsumenckiej (chyba dobrze przytoczyłam) i

    Tak też zrób. Tylko z tym żądanie udajesz się do sprzedawcy, czyli do
    tego salonu/sklepu co Ci telefon sprzedał (dane na fakturze).

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-09-22 12:21:22
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Telefon zamowiłam poprzez infoliie przyszedł mi kurierem i dzwonilam
    do ery gdzie ja mam się z tym udać żeby takie żądanie złożyć
    powiedzieli mi że w salonie firmowym mam nadzieje ze mnie tam z
    kwitkiem nie odprawią no bo jako tako sprzedawcą była era no a w ich
    imieniu działają salony. Jeszcze mnie tknęło coś muszę do tego salonu
    zadzwonić ponieważ znajduje się on ponad 40 km od miejsca mojego
    zamieszkania i dowiem się czy też tam to załatwię zeby nie jezdzić na
    marne.

  • 9. Data: 2009-09-22 12:23:34
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Tak też zrób. Tylko z tym żądanie udajesz się do sprzedawcy, czyli do
    > tego salonu/sklepu co Ci telefon sprzedał (dane na fakturze).

    I tu będzie problem bo z tego co wyczytałem zakupiono telefon poprzez
    infolinię. Pozostaje chyba tylko i wyłącznie salon firmowy i wystąpienie
    za jego pośrednictwem bezpośrednio do operatora z żądaniem.

    W dokumentach jakie klient otrzymuje powinien być adres zwrotny nadawcy.
    Wydaje mi się, że tam zawarty podmiot powinien właśnie być adresatem
    roszczenia.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 10. Data: 2009-09-22 12:28:56
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Szwonilam do salonu i powiedzieli mi że tak da radę to u nich załatwic
    tylko że musza zobaczyć telefon, no zobaczymy co z tego wyniknie.