    From: "Fungio" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problem z TPSA
    Date: Tue, 9 Nov 2004 12:31:07 +0100
    Sender: f...@p...onet.pl@62.29.136.38

    Witajcie,
    wczoraj otrzymałem pisemko Tepsy informujące mnie, że moje zadłużenie wobec
    Tepsy wynosi 9,00 PLN. Miało ono powstać w związku z płaceniem faktury za
    m-c lipec 2004. Po telefonie do BL dowiedziałem się, że w lutym 2002
    zapłaciłem o 9,00 PLN za mało i właśnie z płatności za fakturę z lipca 2004
    te 9,00 PLN zostało potracone.
    Wobec powyższego mam pytania:
    1. Czy odbiorca płatności może sobie samodzielnie dokonywać takich
    rozliczeń?
    2. Czy istnieje jakiś termin w którym sprzedawca powinien poinformować
    nabywcę o występującej niedopłacie? (może jest jakieś przedawnienie czy coś
    takiego, na dobrą sprawę to mogli wystąpić o jakąś niedopłatę np. z roku
    1986 lub tp.)
    Nie jest to wielka kwota ale chodzi mi przede wszystkim o zasadę działania
    monopolisty.
    Pozdrawiam
    Fungio