  • 11. Data: 2004-02-11 10:18:45
    Temat: Re: Prawo własności w internecie !!!
    Od: w...@p...onet.pl

    >> Abstrachujac od pytania...
    ___
    oops , jesli kogos urazilem, przepraszam ;) tak jakos sie napisalo ;)

    pozdrawiam raz jeszcze
    d.

  • 12. Data: 2004-02-11 10:48:54
    Od: w...@p...onet.pl

    > P.S. Mi też sie nie podoba ta praca, ale co ja poradze.

    krotko - nie publikowac
    a to, ze sajt ukazuje auta "zwiesniaczone" (lol) chyba jest jasne, ale
    najprawdopodobniej chodzi rowniez o "zwisniaczone" pod kazdym wzgledem...bo
    chyba kazda przerobka to tuning...myle sie?

    pozdrawiam
    d.

  • 13. Data: 2004-02-11 10:49:12
    Od: "Richi" <f...@h...com>

    > Mimo tego, imho bardzo dobrze, ze jest taki sajt, na ktorym pietnowane sa
    > nazwijmy to "wyjatkowo szpetne zjawiska drogowe" ;). Moim zdaniem sajt,
    pomimo
    > czasem wulgarnych komentarzy, ma jak najbardziej edukacyjny charakter.
    > Wiekszosc (bo nie dalem rady przejrzec wszystkich) "pojazdow"
    zamieszczonych na
    > www jest zanonimizowana, nie widze zatem podstaw do zadania usuniecia
    fotek z
    > sajtu.

    I ja mu pisałem, ze z 95% autek na tej stronie jak najbardziej jest trafna,
    aczkolwiek nie wszystkie i to nie tylko moje zdanie.

    > a tak btw...faktycznie tuning tej renowki, delikatnie mowiac, malo
    estetyczny...

    To nie tuning tylko przeróbka graficzna właściciela tzw. VT TUNING.
    Próbował sobie kilka opcji tribali na auto (nie zna się na grafice, dlatego
    tak fatalnie to wyszło).

    A strona chyba przedstawia auta "zwieśniaczone", a nie obróbki graficzne ???

    Pozd
    Richi

    P.S. Mi też sie nie podoba ta praca, ale co ja poradze.

  • 14. Data: 2004-02-11 10:53:02
    Od: "Richi" <f...@h...com>

    > jednak obawiam sie, ze na podstawie art. 29 ust. 1 wlasciciel www WT moze
    sie
    > sprytnie wylgac ze wszystkiego:
    > Art. 29. 1. Wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość
    urywki
    > rozpowszechnionych utworów lub drobne utwory w całości, w zakresie
    uzasadnionym
    > wyjaśnianiem, analizą krytyczną, nauczaniem lub prawami gatunku
    twórczości.
    > Polecam lekture ww. ustawy i moze zanabycie komentarza do niej.

    Ale tu nie ma mowy chyba o jego jakimś utworze ("Wolno przytaczać w utworach
    stanowiących samoistną całość...")?
    A poza tym jeśli to co zrobił jest analizą krytyczną to nieźle.

    Pozd
    Richi

  • 15. Data: 2004-02-11 10:58:26
    Od: w...@p...onet.pl

    > Ale tu nie ma mowy chyba o jego jakimś utworze ("Wolno przytaczać w utworach
    > stanowiących samoistną całość...")?
    nie? katalog w art. 1 ustawy, o ktorej mowimy nie jest katalogiem zamknietym
    (zwrot " w szczegolnosci")
    ponadto, wg definicji utworu z art. 1 ust. 1 ww. ustawy sajt "wiejski tuning"
    jest utworem

    > A poza tym jeśli to co zrobił jest analizą krytyczną to nieźle.
    z cala pewnoscia jest tak jak mowisz

    pozdrawiam
    d.

  • 16. Data: 2004-02-12 00:08:39
    Od: "Richi" <f...@h...com>

> [...]
    twórczości.
    > Polecam lekture ww. ustawy i moze zanabycie komentarza do niej.

    Czyli finalnie moge mu "naskoczyć" ?

    A tak przy okazji jakie mogę przedstawić argumenty, ze takie zdjęcie jest
    moim dziełem, bo koleś mnie posądza o to, ze w tak dużej rozdzielczości to
    sobie z netu mogłem ściągnać.
    Ale tak jak pisałem tylko z 5 osób wie, gdzie to było robione, moge zrobic
    zdjecie tego meijsca bez autka, moge pokazać całą serie zdjęć robionych w
    tamtym czasie.
    Pełna galeria tych zdjęć nie została nigdzie opublikowana i jest tylko w
    dwoch kopiach. U mnie i właściciela autka.

    Pozd
    Richi

  • 17. Data: 2004-02-12 02:41:36
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <4...@n...onet.pl>, w...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > (zwrot " w szczegolnosci")
    > ponadto, wg definicji utworu z art. 1 ust. 1 ww. ustawy sajt "wiejski tuning"

    Jest utworem, ale wydaje mi się że mylisz charakter informacyjny (a taki
    to coś siłą rzeczy posiada) z nauczaniem, nie mówiąc już o jakiejkolwiek
    analizie czegokolwiek. Zamieszczenie dowolnej informacji nie ma od razu
    charakteru ani dydaktycznego ani edukacyjnego. W przeciwnym razie
    absolutnie wszystko dałoby się pod to podciągnąć. Nie sądzę aby takie były
    intencje Ustawodawcy.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2004-02-12 07:15:47
    Od: w...@p...onet.pl

    wrote:

> [...]
    > charakteru ani dydaktycznego ani edukacyjnego. W przeciwnym razie
    > absolutnie wszystko dałoby się pod to podciągnąć. Nie sądzę aby takie były

    bardzo byc moze, niemniej jednak ja tak te przepisy rozumiem
    a jakie byly intencje ustawodawcy...trudno na podstawie czytania artykulow tej
    ustawy wywnioskowac...pomocny bylby zapewne komentarz do ustawy
    a co do analizy...trzeba by chyba najpierw zdefiniowac to pojecie albo
    okreslic, co pod tym pojeciem sie rozumie. Imho, pomijajac fakt, ze komentarze
    sa czasem wulgarne, autorzy strony znaja sie na rzeczy i to co na niej
    przedstawili, z pominieciem sposobu, w moim mniemaniu jest analiza. Byc moze
    analiza ta nie jest szczegolowa, obszerna itd. itd. ale mimo wszystko (nie we
    wszystkich przypadkach) analiza jest.

    pozdrawiam
    d.

  • 19. Data: 2004-02-12 14:15:22
    Od: "Richi" <f...@h...com>

    Otrzymałem takie informacje od "redaktora" tej stronki.

    8. Istnieją elementy, które trwale zaaplikowane do zdjęcia np. za pomocą
    photoshopa stanowią dowód własności danej fotografii, jak nie wiesz to
    zapytaj się prawnika, jeśli nie będzie umiał odpowiedzieć to idź do lepszego
    prawnika, w żadnej z rzekomo twoich fotografii tego nie ma. Nie mamy o czym
    gadać, sytuacja wygląda tak jak byś szedł do banku wypłacić pieniądze z
    konta bez dowodu tożsamości, już ci o tym mówiłem, ale jakoś słabo do ciebie
    dociera.

    Czy chodzi o to, ze się na zdjęciu nie podpisałem ???
    Jakieś logo, znak wodny, podpsi autora, albo coś ?
    Nie mam takiego zwyczaju, żeby całą galerie powiedzmy 200 zdjęć podpisywać.

    Pozd
    Richi

  • 20. Data: 2004-02-12 23:01:48
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <c0g1fq$45u$1@atlantis.news.tpi.pl>, Richi wrote:
> [...]
    > Czy chodzi o to, ze się na zdjęciu nie podpisałem ???
    > Jakieś logo, znak wodny, podpsi autora, albo coś ?

    Nie, nie o to chodzi. CHodzi o tzw. podpis zaszyty w zdjeciu, ale to bez
    znaczenia bo podpis mozna sobie naniesc i na zdjeciu kradzionym. Nie
    dyskutuj z gosciem skoro to tak wyglada, a jak ci zalezy aby mu troche
    arogancja zmalala to idz z tym na policje. O ile posiadasz ORYGINALNE
    zdjecie, czyli nie obrobione w zaden sposob jakimkolwiek programem do
    obrobki zdjec to powinno sie dac wykazac, ze jest ono zrobione konkretnym
    egzemplarzem aparatu cyfrowego.

    --
    Marcin