  • 1. Data: 2004-12-28 16:37:37
    Temat: Prawo wlasnosci Intelektualnej - podrobki
    Od: "Marcin" <m...@s...uci.agh.edu.pl>

    Znajomy wysłał mi z Azji paczki. prywatnie
    Przesyłki zostały otwrzone w urzedzie celnym, tam stwierdzono ze znajdują
    sie w nich podróbki odzieży znanej marki.
    Wstrzymano wydanie paczek.
    Myslalem ze jako takie zostaną skonfiskowane przez urząd celny i na tym
    sprawa sie zakonczy.

    Jednak dostałem pismo w którym zostalem poinformowany ze, wlaściciel praw do
    marki wystapił z wnioskiem o podjęcie działan przez organy celne zgodnie z
    rozporzadzeniem Rady (WE) NR. 1383/2003 z dnia 22 lipca 2003r. dotyczacym
    działań organów celnych skierowanych przeciwko towarom podejrzanym o
    naruszenia niektórych praw własnosci intelektualnej.

    Nie musze chyba podkreslac, ze nie chce miec z tym nic wspólnego.
    Czy moge odmowic przyjecia odpowiedzialnosci za zawartosc tych paczek ?
    Przeciez adresat nie moze odpowiadac za rzeczy ktore ktokolwiek moze mu
    wyslac bez jego zgody ?
    A nadawca widnieje pod zmyslonym nazwiskiem i adresem.

    Co to oznacza ?
    Czy grozi mi jakas kara ?
    Co mam robić ?

    pozdrawiam