  • 1. Data: 2004-12-28 17:54:47
    Temat: Prawo własności przez zasiedlenie
    Od: PiOtr_CoM <p...@o...pl>

    Chciałem sie dowiedzieć, po ilu latach zamieszkania, w domu rodziców
    po ich śmierci, należy mi się akt własności przez takzwane zasiedlenie.
    Ponieważ rodzice, nie zapisali mi prawnie, a ja mieszkam tam od 45
    lat, tj. od urodzenia. Chcę zaznaczyć że mam też rodzeństwo, które
    sądze że by do tej posiadłości należało.

    picom

  • 2. Data: 2004-12-28 19:41:19
    Temat: Re: Prawo własności przez zasiedlenie
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik PiOtr_CoM napisał(a) w wiadomości
> [...]
    > lat, tj. od urodzenia. Chcę zaznaczyć że mam też rodzeństwo, które
    > sądze że by do tej posiadłości należało.

    Nie ma czegoś takiego jak nabycie własności przez zasiedlenie.
    Jest zasiedzenie, ale podałeś za mało danych. Czas wymagany już zapewne dawno
    minął. Pozostaje kwestia czy byłeś posiadaczem samoistnym i czy część którą
    posiadałeś była wyodrębnioną nieruchomością.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-12-29 00:20:04
    Od: PiOtr_CoM <p...@o...pl>

> [...]
    > minął. Pozostaje kwestia czy byłeś posiadaczem samoistnym i czy część którą
    > posiadałeś była wyodrębnioną nieruchomością.

    Nie rozumie jak to samoistnym?? Poprostu mieszkałem z rodzicami, w domu
    który był ich własnością, przez 45 lat, i czy moge uzyskać akt własności
    przez "zasiedzenie".

    picom

  • 4. Data: 2004-12-29 12:19:49
    Od: bo <b...@a...edu.pl>

    PiOtr_CoM wrote:

    > Nie rozumie jak to samoistnym?? Poprostu mieszkałem z rodzicami, w domu
    > który był ich własnością, przez 45 lat, i czy moge uzyskać akt własności
    > przez "zasiedzenie".
    >
    > picom

    Gdybys spytal Pana Googla co to "posiadacz samoistny" to bys bzdur takich
    nie wypisywal.
    Jak dlugo mieszkasz to nikogo nie obchodzi. waznejest, czy jestes
    posiadaczem samsitnym i czy dzialasz w dobrej
    czy w zlej wierze.
    Rodzenstwu sie spadek nalezy "jak psu micha".

    Moga sie o niego nei upomniec, ale to ICH sptawa.

    Boguslaw