  • 1. Data: 2002-11-08 03:44:56
    Temat: Prawo telekomunikacyjne - zgloszenie nie wymagajace zezwolenia
    Od: Rafal Gartner <r...@S...pl>

    Witam,

    zwracam się do Was z prośbą o wyjaśnienie kilku kwestii dotyczących
    zgłoszenia działalności telekomunikacyjnej (tej nie wymagającej
    zezwolenia).

    1) W artykule <http://www.teleprawo.lo.pl/internet2.htm#Iwnpt> jest
    fragment który nie do końca rozumiem:

    Cytat:
    "Składający wniosek musi pamiętać że jego zezwolenie na wykonywanie
    działalności gospodarczej musi mieć zapis wymagany przez art.2, ust.12
    ustawy PT, zezwalający mu na: prowadzenie działalności polegającej na
    eksploatacji sieci publicznej lub świadczeniu usług telekomunikacyjnych w
    sieci publicznej."

    I tu mam wątpliwości, czy aby na pewno dotyczy to także formy zgłoszenia
    które mnie interesuje?
    Jeśli tak to kolejne pytanie: jak można uzyskać zezwolenie o którym
    mowa w powyższym cytacie?

    2) Jak długo muszę czekać z rozpoczęciem działalności, licząc czas
    od złożenia zgłoszenia?

    3) Jakie są zasadnicze różnice pomiędzy operatorem-przedsiębiorcą i
    operatorem publicznym?

    Poza tym, znacie może wartościowe miejsca w sieci opisujące prawo
    telekomunikacyjne? (gogle zakładałem, ale ciężko znaleźć coś
    wartościowego będąć takim laikiem takim jak ja w kwestiach prawnych).

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam,
    Rafał

  • 2. Data: 2002-11-08 22:38:11
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Nov 2002, Rafal Gartner wrote:

> [...]
    >+ które mnie interesuje?
    >+ Jeśli tak to kolejne pytanie: jak można uzyskać zezwolenie o którym

    O ile wiem - sprawa jest prosta: musisz mieć w zakresie DG, który masz
    w swoim zgłoszeniu rejestracyjnym - *lub później zmienionym* - jawnie
    zapisane że np. zajmujesz się udostępnianiem internetu.
    Na ogół jest tak że np. we wpisie masz "roboty budowlane
    i kafelkowanie", ale nikt się nie przyczepi jeśli przy
    okazji sprzedajesz pietruszkę i komputery ;]
    Natomiast (o ile wiem) o ile nie masz wpisu obejmującego
    konkretny zakres "udostępniania" - to twoje zgłoszenie nie
    zostanie przyjęte (a jak poślesz pocztą - to zanegowane
    z przyczyn formalnych: "nie spełnia warunków"...)

    >+ 2) Jak długo muszę czekać z rozpoczęciem działalności, licząc czas
    >+ od złożenia zgłoszenia?

    Spytaj w twoim UM/UG !
    [...]
    Pozdrowienia, Gotfryd