  • 1. Data: 2002-11-08 00:32:57
    Temat: Niecne praktyki firmy kurierskiej MS STOLICA S.A.
    Od: "Tomasz Pokornowski - SP7UTO" <t...@s...prv.pl>

    Firma kurierska MS STOLICA S.A. inwestuje pieniądze swoich klientów bez ich
    wiedzy i zgody. Krótkoterminowe pożyczki na koszt nadawców przesyłek za
    pobraniem - SKANDAL w majestacie prawa ? Czas przerwać ten proceder !

    Więcej na ten temat http://antystolica.cyberkot.net

    PS. Mam nadzieję, że podejmą Państwo temat i pomogą unormalnić rynek.
    Dotychczas wysłałem info o stronie do czołowych gazet, redakcji
    telewizyjnych i radiowych. Liczę na przychylność dziennikarzy i całej
    internetowej społeczności.

    TP

  • 2. Data: 2002-11-08 13:52:06
    Od: "raku" <r...@a...kom.pl>

> [...]
    > wiedzy i zgody. Krótkoterminowe pożyczki na koszt nadawców przesyłek za
    > pobraniem - SKANDAL w majestacie prawa ? Czas przerwać ten proceder !

    kodowanie - nie da się czytać

    --
    ######################
    Raku

  • 3. Data: 2002-11-08 15:33:21
    Od: Wozik <w...@s...pl>

    "Tomasz Pokornowski - SP7UTO" <t...@s...prv.pl>
    dnia 08 lis 2002 napisał(a):

> [...]
    > redakcji telewizyjnych i radiowych. Liczę na przychylność
    > dziennikarzy i całej internetowej społeczności.

    A Poczta Polska to niby działa inaczej? Przelew realizują ponad
    tydzień, więc też się zabawiają z tą kasą.

    --
    w...@s...pl / Powered by Pentium 4 and Abit BD7 /
    tHe sTaGe diVInG cLUb #####################################

  • 4. Data: 2002-11-09 00:52:58
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pokornowski - SP7UTO" <t...@s...prv.pl>
    napisał w wiadomości news:aqf0mr$dp7$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > wiedzy i zgody. Krótkoterminowe pożyczki na koszt nadawców przesyłek za
    > pobraniem - SKANDAL w majestacie prawa ? Czas przerwać ten proceder !

    kazda z tych firm pozycza sobie twoje pieniadze... ja korzystalem z uslug
    stolicy, servisco i chyba jakiejs jeszcze jednej...
    najpierw w regulaminie wyczytalem "do 14 dni kasa na koncie" a potem okazalo
    sie ze to ma byc 14 dni roboczych (czyli 3 tyg.) a jeszcze na koniec firma
    sie spoznila z przelewem "bo siakis dziwny nr konta i nie chcial przelew
    isc..." (ten nowy standard 2-8-16 cyfr, telefon do mnie juz dawno mieli ale
    oczywiscie zadzwonic na komorke to byloby zbyt drogo)

    ze nie wspomne juz o reklamacji 'zaginionej' (czyt: skradzionej) paczki w
    servisco (laczna wartosc przesylki ok 7 kpln) ciagnacej sie juz ponad
    ustawowe 3 miesiace... ostatnio od pieknej pani uslyszalem ze "ona w
    komputerze ma ze odszkodowaie mam juz na koncie... dziwne, sprawdzalem nawet
    dzisiaj i jeszcze nic takiego nie bylo....
    ale o tym innym razem...

    Adam

  • 5. Data: 2002-11-11 14:52:53
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    <t...@s...prv.pl> wrote:

> [...]
    > redakcji telewizyjnych i radiowych. Liczę na przychylność
    > dziennikarzy i całej internetowej społeczności.

    Kolego. Masz jakąś propozycje?
    Może sam załozysz firme kurierską i będziesz pieniadze przesyłał tego
    samego dnia?
    Najbardziej lubie konstruktywną krytykę.
    Zdajesz sobie sprawę ile przesyłek dziennie przesyła Stolica?
    A jaki procent z tego jest za pobraniem?
    I dlaczego nigdy nie protestują firmy, które wysyłaja dziennie setki
    przesyłek tylko taki jednorazowy klient?

  • 6. Data: 2002-11-11 19:15:25
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kolego. Masz jakąś propozycje?

    tak, ja mam propozycje - kasa 3-4 dni robocze od momentu pobrania od
    odbiorcy. i nie mow ze za dlugo, bo to juz i tak bardzo dlugi termin...

    > Może sam załozysz firme kurierską i będziesz pieniadze przesyłał tego
    > samego dnia?

    po co? lepiej polecic to tym, ktorzy sie na tym znaja - ale widac jeszcze
    rynek jest luzny i z piec innych by sie zmiescilo, bo takimi terminami graja
    neizle w kulki... nowa firma wchodzaca na rynek bedzie wiedziala od czego
    zaczac zeby zlapac nowych klientow..

    > Zdajesz sobie sprawę ile przesyłek dziennie przesyła Stolica?
    > A jaki procent z tego jest za pobraniem?

    a co to go obchodzi? nawet jak by bylo 100% za pobraniem, to wypenienie
    jednego przelewu online zajmuje nawet niedoswiadczonemu pracownikowi - 10
    minut to czas maksymalny, papierowego niewiele wiecej, nawet odrecznie...

    > I dlaczego nigdy nie protestują firmy, które wysyłaja dziennie setki
    > przesyłek tylko taki jednorazowy klient?

    dlaczego bo maja to wliczone w koszty dzialalnosci, podpisane umowy na
    dostarczanie przesylek i pewnie nei chce im sie szukacv innych dostawcow.

    poza tym jedna rzecz: wysylalem przesylke do firmy, ktora z kolei wysyla
    dziesiatki przesylek dziennie - przez 5 lat dzialalnosci nie zginela ZADNA
    przesylka od nich...
    ja wyslalem jedna, i ukradli - czy tylko dlatego ze bylo napisane na niej
    'aparat cyfrowy'? nie, dlatego ze bylem 'jednorazowym klientem'...
    nasze firmy kurierskie jeszcze nie dorosly do swiadczonych przez siebie
    uslug. przykaldem moze byc to, ze ja czekajac ponad 14 dni (roboczych!) na
    przelew po dodzwonieniu sie do ichniego dzialu odpowiedzialnego za przelewy
    z pobran, uslyszalem z enie moga puscic przelewu bo numer konta jest
    dziwny... o tym ze maja tam moj numer telefonu nawet nie wspomne, nikt do
    mnie nie zadzownil - pewnie jakbym do nich nie zadzwonil to do tej pory by
    im nie przelali - bo dziwny numer konta... to dziecinada.

    reklamacja skadzionej przez servisco przesylki ciagnie sie juz 4-ty
    miesiac - i w dupie maja prawo transportowe... ostatnio dowiedzialem sie
    nawet ze f-ma ubezpieczeniowa przeslala mi pieniadze na konto - ale narazie
    ich nie widze - moze znowu dziwny numer konta??

    Adam

  • 7. Data: 2002-11-11 19:38:44
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    A co powiesz na to, że wiele firm nie płaci w ogóle za towary i
    usługi?
    Wysyłasz komus towar i fakture a on to olewa i szukaj wiatru w polu.
    W tym przypadku (pobranie) masz przynajmniej pewność, że pieniądze
    zostana pobrane. Jeśli kurier nie uzyska pobrania to nie odda
    przesyłki
    i ta wróci do nadawcy.
    Nie lepiej poczekac 2 tygodnie niz w ogóle nie dostac kasy?

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

  • 8. Data: 2002-11-11 19:52:04
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > przesyłki
    > i ta wróci do nadawcy.
    > Nie lepiej poczekac 2 tygodnie niz w ogóle nie dostac kasy?

    wiesz, post dotyczyl czasu przeslania pieniedzy, a nie nieplacacych wcale.
    zreszta firmy kurierskie ktore rowenie szybko powstaly co potem upadly tez
    znam.

    moim zdaniem trzymanie u siebie pieniedzy na koncie 14 dni (roboczych!!) to
    conajmniej kontrowersyjny pomysl.

    Adam

  • 9. Data: 2002-11-12 06:48:32
    Od: "bellboy" <b...@h...pl>

    <a...@p...onet.pl> wrote:

    > wiesz, post dotyczyl czasu przeslania pieniedzy,

    wiem, umiem czytać ;-)
    CHodziło mi o to,że czasem lepiej poczekać, ale mieć pewność,
    że dostaniesz pieniadze. Szczególnie ważne to jest własnie w przypadku
    drobnych sum, kiedy nie opłaca sie jechac na drugi koniec Polski
    aby egzekwować dług.

    > moim zdaniem trzymanie u siebie pieniedzy na koncie 14 dni
    > (roboczych!!) to conajmniej kontrowersyjny pomysl.

    Przecież tak samo wyglada, kiedy wystawiamy fakturę z 14 dniowym
    terminem zapłaty. Klient towar juz ma i dwa tygodnie obraca nasza
    gotówka.
    Tutaj gotówka jest od razu i _masz pewność_ że w koncu wpłynie Ci na
    konto.
    Tylko o to mi chodziło.