  • 41. Data: 2012-11-07 17:19:35
    Temat: Re: Prawo spadkowe - zawiła historia ( długie )
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:
    > Jeszcze tylko wtrące, że gdybyście z jakichś powodów przeprowadzili
    > procedurę w taki sposób, że rodzeństwo jednak obejmie spadek, a
    > następnie przekaże swoje części w darowiznie, to jednej strony -
    > podatku od darowizny pomiędzy rodzeństwem przy zachowaniu pewnych
    > warunków nie ma, ale z drugiej strony - jeśli nabyty przez darowiznę
    > dom osoba obdarowana będzie w krótkim czasie chciała sprzedać, to może
    > zachodzić konieczność zapłacenia podatku od dochodu ze sprzedaży.
    >
    > MJ

    chodzilo jeszcze o unikniecie kosztow notariusza przy darowiznie
    nieruchomosci

  • 42. Data: 2012-11-13 15:05:33
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n.pl>

    On 06/11/2012 15:34, Yakhub wrote:
    [...]
    > Czyli mamy:
    > - córka I: 1/2 + 1/16 = 9/16
    > - ojciec: 1/4 + 1/16 = 5/16
    > - córka II: 1/16
    > - córka III: 1/16
    >
    > Po śmierci ojca, jego 5/16 dzielimy na 3 części, czyli po 5/48 (sic!)
    >
    > I mamy:
    > - córka I: 9/16 + 5/48 = 32/48 (3/4)
    > - córka II: 1/16 + 5/48 = 8/48 (1/6)
    > - córka III: 1/16 + 5/48 = 8/48 (1/6)
    >
    > Co oczywiście nie ma większego znaczenia, bo darowizny między
    > rodzeństwem są nieopodatkowane, ale ułamki są śliczne :)

    Z uproszczeniami w nawiasach trzeba ostroznie.
    Na szczescie wyliczenia faktyczne sa poprawne.
    32/48 to jednak 4/6 a nie 3/4 - jeszcze jakby tak w wyroku bylo to
    zaszloby sadowe rozmnozenie majatku :)
    Dobrze ze po corkach jeszcze ich dzieci albo i wnuki nie dziedzicza bo
    byloby liczenia.

    Znana mi sprawa (nie dopilnowania spraw spadkowych sprzed wielu lat),
    ktora wyszla przy okazji kredytu, miala 28 spadkobiercow. Ludzie pomarli
    i dziedziczyly ich dzieci a czesto i wnuki. Rozsiani po calej Polsce.

  • 43. Data: 2012-11-13 16:54:04
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-13 15:05, dwr pisze:

    > Znana mi sprawa (nie dopilnowania spraw spadkowych sprzed wielu lat),
    > ktora wyszla przy okazji kredytu, miala 28 spadkobiercow. Ludzie pomarli
    > i dziedziczyly ich dzieci a czesto i wnuki. Rozsiani po calej Polsce.

    No cóż - sam prowadzę nieco mniejszą - 'tylko' 18 osób, 1/3 poza
    granicami kraju - od Francji poprzez Stany do ?? (Hongkong). I wcale
    nie jest taka przedawniona - postępowanie wszczęto w niecało pół roku po
    śmieci spadkodawcy. - ;)

    --
    spp

  • 44. Data: 2012-11-14 00:03:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    dwr wrote:
    > Znana mi sprawa (nie dopilnowania spraw spadkowych sprzed wielu lat),
    > ktora wyszla przy okazji kredytu, miala 28 spadkobiercow. Ludzie pomarli
    > i dziedziczyly ich dzieci a czesto i wnuki. Rozsiani po calej Polsce.

    wcale nie musi byc niedopilnowana

    wystarczy swiezy stary kawaler bez rodzenstwa