  • 71. Data: 2005-08-10 19:21:05
    Temat: Re: Prawo ruchu drogowego
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Zastanów się, czy w okolicy nie było np. jakiegoś skrzyżowania
    > (definicja w ustawie) albo np. znaku B-25.
    >
    > Jeśli nie było - jesteś 'kryty' ;)

    nie ma, znam parę takjich miejsc, co gorsza z upierdliwymi ciągnikami.
    Długa prosta, bardzo dobra widoczność, wyprzedzać taki ciągnik można
    powolutku albo szybko jak kto woli. jedno z ulubionych miejsc panów w
    czapkach - po prostu trudno w takich warunkach nie wyprzedzić - jakoś
    się nie godzi wlec za smrodem. Oczywiście wiem, że to przegięcie i
    uważam, że powinno być jednoznacznie uregulowane.

    Podobny absurd (tym razem masowy brak rozumienia prawa przez
    policjantów) jest na stopie. Ciężko wytłumaczyć, że jak stałem jako
    drugi w kolejce to nie mam obowiązku się POWTÓRNIE zatrzymać.

    MAc

  • 72. Data: 2005-08-10 19:30:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MAc wrote:

> [...]
    > się nie godzi wlec za smrodem. Oczywiście wiem, że to przegięcie i
    > uważam, że powinno być jednoznacznie uregulowane.

    Jeśli faktycznie jest tak, jak opisujesz, to wystarczy nie przyjać
    mandatu i podczas ewentualnej sprawy sądowej poprosić funkcjonariuszy o
    wskazanie, który przepis został złamany. Jeśli odcinek był krótki, to
    'jazda pod prąd' nie da się zastosować ;)

    > Podobny absurd (tym razem masowy brak rozumienia prawa przez
    > policjantów) jest na stopie. Ciężko wytłumaczyć, że jak stałem jako
    > drugi w kolejce to nie mam obowiązku się POWTÓRNIE zatrzymać.

    Niestety masz. Obowiązuje zatrzymanie się na linii znaku albo (jeśli
    jest) na linii zatrzymania.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 73. Data: 2005-08-10 20:19:33
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Niestety masz. Obowiązuje zatrzymanie się na linii znaku albo (jeśli
    > jest) na linii zatrzymania.

    Znowu się zmieniły przepisy? (nie mówię o linii bezwzględnego
    zatrzymania) - oj wstyd

    sprawdzone, jednak nie mam sklerozy:

    § 21.
    1. Znak B-20 "stop" oznacza:
    1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z
    pierwszeństwem,
    2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa uczestnikom ruchu poruszającym się
    tą drogą.

    2. Zatrzymanie powinno nastąpić w miejscu wyznaczonym w tym celu, a w
    razie jego braku - w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się,
    że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.

    staję PRZED drogą, WIDZĘ, ustępuję ale to wszystko robię z drugiej
    pozycji bo widoczność na to pozwala. (pod warunkiem, że nie ma linii b.z.)

    MAc

  • 74. Data: 2005-08-10 20:51:55
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "Galathea" <g...@n...poczcie.w.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    I że tylko pedałki w stylu SQLwysyna widzą tam zakaz:))))

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 75. Data: 2005-08-10 21:21:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MAc wrote:

    > 2. Zatrzymanie powinno nastąpić w miejscu wyznaczonym w tym celu, a w
    > razie jego braku - w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się,
    > że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.

    Ooops... Mea culpa - pomyliło mi się ze stopem od kontroli celnej...

    > staję PRZED drogą, WIDZĘ, ustępuję ale to wszystko robię z drugiej
    > pozycji bo widoczność na to pozwala. (pod warunkiem, że nie ma linii b.z.)

    No to masz rację, a policaje nie :)

  • 76. Data: 2005-08-10 23:01:48
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    Pomijając dyskusję - ładny motor :-)
    dobranoc

    MAc

  • 77. Data: 2005-08-11 03:23:47
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 10 Aug 2005 23:21:34 +0200,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> screamed:

    > Ooops... Mea culpa - pomyliło mi się ze stopem od kontroli celnej...

    Pytanie następujące - czy obecność samochodu między linią stopu
    a samochodem, który prowadzimy można nazwać "brakiem miejsca wyznaczonego
    w tym celu". Miejsce imo jest.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:212B ]
    [ 05:22:42 user up 10700 days, 17:17, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    CCCP:> format CCCP: /u

  • 78. Data: 2005-08-11 07:12:49
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ala dlaczego, betonie jeden, się upierasz, że wymaga przekroczenia? Ja
    > jeżdżę pojazdem 'osobowym' i nie przekraczam. I co mi zrobisz?

    Andrzej, po pierwsze, mógłbyś nie uzywać epitetów, bo to wcale nie wzmacnia
    Twoich argumentów, po drugie on sie nie upieram, tylko zakłada, konstrukcja
    "jeśli..., to..." wyraźnie na to wskazuje.

    > No i dalej brniesz... A co, do jasnej anielki, ma linia ciągła do
    > ograniczenia prędkości? Mowa była tylko i wyłącznie o przekraczaniu
    > linii ciągłych.

    Biorąc pod uwagę standard wększości dróg, ma bardzo wiele. Pasy ruchu sa na
    tyle wąskie, ze w zasadzie Jeśli sie kapelusznik w duzym fiacie uprze
    jechac na terenie zabudowanym przy linii ciągłej 30km/h, to Ty jadąc z
    maksymalna dozwoloną innym samochodem powinieneś jechac za nim aż do końca.

    BTW w mojej gminie jest ciekawie rozwiazany przystanek autobusowy - podwójna
    ciagła, brak zatoki, pas standardowy, czyli jesli autobus się zatrzyma i ma
    15 minut postoju, to ruch powinien byc wstrzymany, a korek powinien miec
    kilka km. Na szczęście kierowcy łamią przepisy;-)
    Justyna

  • 79. Data: 2005-08-11 07:58:31
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Artur M. Piwko napisał(a):

    > Pytanie następujące - czy obecność samochodu między linią stopu
    > a samochodem, który prowadzimy można nazwać "brakiem miejsca wyznaczonego
    > w tym celu". Miejsce imo jest.

    "Miejsce wyznaczone" określa znak poziomy.
    Piszę o powszechnym przypadku braku linii. Jak jest linia to nie dyskutuję

  • 80. Data: 2005-08-11 12:38:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Pytanie następujące - czy obecność samochodu między linią stopu
    > a samochodem, który prowadzimy można nazwać "brakiem miejsca wyznaczonego
    > w tym celu". Miejsce imo jest.

    Miejsce wyznaczone to linia bezwzględnedo zatrzymania - stosowny znak
    poziomy :)