  • 31. Data: 2005-09-26 11:12:00
    Temat: Re: Prawo pracy a kwestie rekrutacji
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał :
    > Odmnie kulaki-kapitalisci wogole wymagaja znania jezykow nieludzkich. ;)
    > Musze znac C++ i JavaScript zeby pracowac.
    >
    > To jest dopiero dyskryminacja.

    A nie odmówili ci kiedyś zatrudnienia podając za powód, że ci z gęby jedzie?

  • 32. Data: 2005-09-26 11:27:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Efendi napisał(a):

    > A nie odmówili ci kiedyś zatrudnienia podając za powód, że ci z gęby jedzie?

    Nie. Aczkolwiek jak by z takiego powodu odmowili to raczej bym poszedl
    do dentysty, a nie sadu :)

    Sam piszesz ze niedoszly pracodawca nielegalnie (bo do tego sie to
    sprowadza skoro chcesz go ciagac po sadach) przeprowadzil czesc rozmowy
    kwalifikacyjnej po angielsku. Wiec rozumujesz ze uzaleznienie
    zatrudnienia od umiejetnosci prowadzenia rozmowy telefonicznej w j.
    angielskim jest nielegalne. Ja podalem tylko przyklad ze niektorzy musza
    znac jeszcze bardziej dyskryminujace jezyki.

    Osobiscie uwazam ze wpadles w jakas pulapke pewnej wizji prawa ktora
    doprowadza do dziwnych wnioskow.
    Koniec koncow wymog spelnienia jakiegokolwiek kryterium przy
    zatrudnianiu kogos do pracy jest dyskryminacja osob niespelniajacych
    tego kryterium. Obojetnie czy to bedzie wyksztalcenie, doswiadczenie,
    prezencja, plec, czy kolor skory.

    Nie wiem kto Ci co odpowiedzial na rozmowie o prace, ale po prostu daruj
    sobie. Jezeli uwazasz ze swietnie sie nadajesz do tej pracy i mogl bys
    tam krociowe zyski firmie przynosic, a oni Cie olali to tym gorzej dla
    nich. Taki pracownik na pewno znajdzie prace w innej firmie.

  • 33. Data: 2005-09-26 11:53:22
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał :

    No wreszcie zaczynamy rozmawiać po ludzku, a nie półsłówkami.

    > Nie. Aczkolwiek jak by z takiego powodu odmowili to raczej bym poszedl
    > do dentysty, a nie sadu :)

    Masz rację, zły przykład.

> [...]
    > angielskim jest nielegalne. Ja podalem tylko przyklad ze niektorzy musza
    > znac jeszcze bardziej dyskryminujace jezyki.

    Na tej podstawie nie miałbym przypuszczam najmniejszych szans sądzenia się.
    Pozew dotyczy czego innego. Nie podejmuję się walczyć o język polski na
    rozmowach kwalifikacyjnych, chyba, że nadarzy się taka okazja.

> [...]
    > zatrudnianiu kogos do pracy jest dyskryminacja osob niespelniajacych
    > tego kryterium. Obojetnie czy to bedzie wyksztalcenie, doswiadczenie,

    Dyskryminacja nie dotyczy kwestii jakiegokolwiek kryterium, lecz konkretnego
    zestawu kryteriów, które nie mają nic do wykonywania swoich obowiązków jako
    pracownika, albo niewiele.
    Tak, to nasze prawo jest tak skonstruowane, że niby powinno promować pewne
    działania, ale samo tworzy bariery.
    Zgodzę się z tym, że pracodawca niekoniecznie jest winien zaistniałej
    sytuacji. Obciążenie go problemamy pewnej natury np. medycznej może
    skutkować tym, że po prostu on za nic nie da rady. Ale prawo jest prawem,
    trudno.

> [...]
    > tam krociowe zyski firmie przynosic, a oni Cie olali to tym gorzej dla
    > nich. Taki pracownik na pewno znajdzie prace w innej firmie.

    Gdybym nie uważał, że spełniam kryteria zamieszczone w ogłoszeniu - nie
    aplikowałbym na to stanowisko.
    Nie zależy mi na tej pracy tak bardzo, nie wiem, czy w ogóle się będę
    nadawał do pracy po ostatnich wydarzeniach, uważam jednak, że należy
    przedyskutować pewne kwestie. Skoro nie ma innego miejsca to musi to być
    Sąd.

  • 34. Data: 2005-09-26 12:08:41
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Efendi" <f...@r...di> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pozew dotyczy czego innego. Nie podejmuję się walczyć o język polski na
    > rozmowach kwalifikacyjnych, chyba, że nadarzy się taka okazja.

    Pozew dotyczy jak sadze odmowy zatrudnienia (czy tez rezygnacji z niego po
    prawie przyjeciu Cie juz do pracy) po dowiedzeniu sie o powodzie Twojej
    niepelnosprawnosci, zgadlam?

    Ten proces bedzie ciekawy i informuj o nim. Sadze, ze rozwazana kwestia
    bedzie to, czy Twoj rodzaj niepelnosprawnosci moze stanowic przeszkode i
    zagrozenie dla sprawnego wykonywania przez Ciebie obowiazkow i narazac firme
    na straty z powodu duzego prawdopodobienstwa Twojego zlego wykonania ich
    (lub gdy prawdopodobienstwo jest male, ale strata bylaby bardzo duza).
    Zgadzamy sie chyba, ze nie zatrudnienie na telemarketera osoby gluchej albo
    osoby chodzacej o kulach na gonca nie jest dyskryminacja, poniewaz nie
    posiadaja oni cech niezbednych do poprawnego wykonywania zawodu i bez
    watpienia osoby sprawne sluchowo/ruchowo wykonaja te prace o wiele lepiej -
    wiec jest to dozwolone "dyskwalifikowanie" po kwalifikacjach i cechach
    kluczowych dla wykonywania zawodu.

    Szkoda, ze - skoro juz robisz z tego afere na newsach - nie podajesz
    dokladnie swojej choroby. Zalamanie nerwowe z tego co wiem nie jest
    jednostka chorobowa, z powodu ktorej mozna siedziec 7 lat na rencie, na
    innej grupie piszesz, ze chodzilo o chorobe psychiczna. Podanie tej choroby
    wprost i stanowiska, na jakie aplikowales pozwoliloby zorientowanym w tej
    galezi prawa z duzym prawdopodobienstwem przewidziec orzeczenie. a tak, to
    mozemy sobie lac wode.

    I.

  • 35. Data: 2005-09-26 12:33:12
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "Immona" <c...@n...googlemailu> napisał :
    > Pozew dotyczy jak sadze odmowy zatrudnienia (czy tez rezygnacji z niego po
    > prawie przyjeciu Cie juz do pracy) po dowiedzeniu sie o powodzie Twojej
    > niepelnosprawnosci, zgadlam?

    Tak.

> [...]
    > na straty z powodu duzego prawdopodobienstwa Twojego zlego wykonania ich
    > (lub gdy prawdopodobienstwo jest male, ale strata bylaby bardzo duza).

    Pracodawca owszem może zastanawiać się nad tym, czy rodzaj mojego schorzenia
    stanowi przeszkodę i zagrożenie spowodowaniem strat. Tak, rozmawiamy o
    szczególnej niepełnosprawności, o przewlekłej chorobie psychicznej (pytanie:
    czy są choroby psychiczne nie przewlekłe i czy jeden epizod nie stygmatyzuje
    człowieka na całe życie w naszym pełnym uprzedzeń społeczeństwie?)
    Kilka dni temu w Wyborczej był artykuł o tym, że chorym psychicznie odmawia
    się sanatoriów, ponieważ mogą być niebezpieczni...
    Dlaczego nie zasięgnięto opinii aktualnego pracodawcy, u którego pracuję 6
    lat na praktycznie identycznym stanowisku? To może podyskutujemy o tym, czy
    w procesie rekrutacyjnym wymagać referencji...

> [...]
    > galezi prawa z duzym prawdopodobienstwem przewidziec orzeczenie. a tak, to

    Newsy pomogły mi znaleźć odpowiednie słowa i był to proces. Nie wszyscy
    zachowują się poważnie, więc czasami nie chce się być otwartym.
    Oczywiście, że załamanie nerwowe nie jest jednostką chorobową. W przypadku s
    chorzeń psychicznych jednostki chorobowe są dosyć płynne i trudne tak
    naprawdę do ustalenia. Wystarcza kontakt z psychiatrą, pobyt w szpitalu
    psychiatrycznym i jakakolwiek diagnoza z taką pieczątką, by zakwalifikować
    jednoznacznie człowieka w społeczeństwie - "psychiczny".

    Pozdrawiam
    EF

  • 36. Data: 2005-09-26 12:51:29
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

> [...]
    > stygmatyzuje
    > człowieka na całe życie w naszym pełnym uprzedzeń społeczeństwie?)

    Twoje siedem lat renty nie wyglada na jeden epizod. Albo nie byl to jeden
    epizod, albo byl to epizod tak dlugotrwaly, ze nazywanie go epizodem jest
    nieuprawnione, albo wyludzales rente pobierac ja wtedy, gdy byles juz
    calkowicie zdolny do pracy. Zadna z tych rzeczy nie stawia Ciebie,
    mowiacego, ze to "epizod", w dobrym swietle.

    > Kilka dni temu w Wyborczej był artykuł o tym, że chorym psychicznie
    > odmawia
    > się sanatoriów, ponieważ mogą być niebezpieczni...

    To zalezy od choroby. W przypadku niektorych chorob nie wpuszczenie
    czlowieka do miejsca, w ktorym nie ma przygotowania na poradzenie sobie z
    jego ewentualnymi reakcjami wynikajacymi z choroby ma sens. czlowiek w
    depresji jest niebezpieczny co najwyzej dla siebie samego, ale juz niektore
    rodzaje paranoi wiaza sie z realnym niebezpieczenstwem dla otoczenia.
    Sanatoria popelniaja blad pchajac wszystkich do jednego wora, ale w pewnej
    czesci maja racje. W odniesieniu do niektorych schorzen jej nie maja.

    > naprawdę do ustalenia. Wystarcza kontakt z psychiatrą, pobyt w szpitalu
    > psychiatrycznym i jakakolwiek diagnoza z taką pieczątką, by zakwalifikować
    > jednoznacznie człowieka w społeczeństwie - "psychiczny".

    Nie zawsze.
    A co do Twojego oporu przed zdradzeniem swojej "jednostki chorobowej": moze
    uzyskalbys wiecej zrozumienia niz nazywajac to "zalamanie nerwowe".
    Dlugotrwala renta z powodu zalamania nerwowego brzmi smiesznie i daje obraz
    czlowieka calkowicie slabego psychicznie, niezdolnego do jakichkolwiek
    wyzwan i rozhisteryzowanego. Natomiast wiedza o chorobach psychicznych jest
    jednak na tyle duza, ze podajac chorobe mozesz imho liczyc na newsach jednak
    na wieksze zrozumienie swojej sytuacji. Ale to Twoja wola.

    I.

  • 37. Data: 2005-09-26 13:08:48
    Od: "GT" <g...@c...op.pl>

> [...]

    > calkowicie zdolny do pracy. Zadna z tych rzeczy nie stawia Ciebie,
    > mowiacego, ze to "epizod", w dobrym swietle.

    Mówiąc o epizodzie miałem na myśli pobyt w szpitalu. W zasadzie pobytów było
    3, ale wszystkie w przeciągu około jednego roku, dwa razy po 3-4 miesiące i
    raz jakieś 2 tygodnie. Od tamtej pory mija 15 lat.
    7 lat na rencie być może bardziej mnie stygmatyzuje... To luka w CV, którą
    nie jest łatwo zapełnić. Ale znalazłem pewien sposób.
    ZUS groził mi zabraniem renty, ale zadawano mi jedno pytanie: "pracuje
    pan?". Mówiłem: zabierajcie, nie pracuję. I zostawiali.

> [...]
    > Sanatoria popelniaja blad pchajac wszystkich do jednego wora, ale w pewnej
    > czesci maja racje. W odniesieniu do niektorych schorzen jej nie maja.

    Nie podejmuję się dyskutowania na ten temat, nie jestem psychiatrą. Wydaje
    mi się jednak, że nie tyle schorzenie jest problemem, co stan pacjenta. Na
    swego rodzaju świadka w procesie powołuję Polskie Towarzystwo
    Psychiatryczne.
    Jesteś w stanie na 100% zdiagnozować paranoję? No tak, co drugi Polak to
    dyplomowany psychiatra, powszechne jest wyzywanie się od psycholi,
    komentowanie: "paranoja! schizofrenia!" To funkcjonuje jak epitet.

    > Nie zawsze.
    > A co do Twojego oporu przed zdradzeniem swojej "jednostki chorobowej":
    moze
    > uzyskalbys wiecej zrozumienia niz nazywajac to "zalamanie nerwowe".

    Powoli oswajam się z tym. To jest przecież rodzaj ekshibicjonizmu opowiadać
    o sobie takie szczegóły. Ale teraz już chyba muszę być przygotowany na
    publiczne pokazanie się.

> [...]
    jednak
    > na wieksze zrozumienie swojej sytuacji. Ale to Twoja wola.

    Jesteś pierwszą osobą, która stara się dogłębnie zbadać problem. Inni sobie
    kpili. Po co miałem rozwijać temat, skoro nie znajdywałem zrozumienia?
    Już nie histeryzuję. Zmieniam nick i podaję email. Koniec żartów, nawet
    mimowolnych.

    Pozdrowienia
    GT

  • 38. Data: 2005-09-26 13:38:40
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "GT" <g...@c...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dyplomowany psychiatra, powszechne jest wyzywanie się od psycholi,
    > komentowanie: "paranoja! schizofrenia!" To funkcjonuje jak epitet.

    A czy ja podejmowalam sie diagnozowania jej u kogokolwiek? Nie. Ciebie tez
    nie usilowalam diagnozowac, tylko pytam. Nie jestem psychiatra, mam tylko
    wyrywkowa i podstawowa wiedze o niektorych chorobach psychicznych dzieki
    bliskiej znajomosci podczas studiow z kims, kto studiowal te dziedzine i
    przyblizal mi te interesujace tematy. Mam prawdopodobnie mniej uprzedzen niz
    przecietna osoba, ale tez wiecej wiedzy, przez co latwo mi sobie wyobrazic
    zagrozenia powodowane przez niektore choroby psychiczne w srodowisku pracy.

> [...]
    > opowiadać
    > o sobie takie szczegóły. Ale teraz już chyba muszę być przygotowany na

    Sam zaczales; nikt nie kazal Ci przychodzic z tym na newsy i rozpoczynaniem
    wielu roznych watkow na ten temat (na pl.praca.dyskusje) wymuszac
    zainteresowanie innych ta sprawa i Twoja osoba.

> [...]
    > sobie
    > kpili. Po co miałem rozwijać temat, skoro nie znajdywałem zrozumienia?

    Grzegorzu, oni sobie kpili nie z Twojej choroby psychicznej, tylko z Twojego
    zachowania, ktore najprawdopodobniej jest calkowicie nie zwiazane z ta
    choroba. Niektore z Twoich zachowan, zwlaszcza na pl.praca.dyskusje
    wzbudzilyby kpiny niezaleznie od tego, kto by je przejawial i czy mialby
    jakies zapisy psychiatryczne, czy nie. Twoje cechy osobowosci i zachowania w
    kontaktach miedzyludzkich przysporza Ci w zyciu wiecej klesk i
    nieprzyjemnosci niz Twoja (zaleczona?) choroba. Mozesz to oczywiscie zwalic
    na chorobe, na uprzedzenia, starac sie wymachiwac swoja choroba w sądzie
    starajac sie na innych cos wymusic, moze Ci sie to czasami udawac, ale bez
    zmiany pewnych zachowan zawsze bedziesz musial sie szarpac i walczyc.

    Nie bede tu kontynuowac tej dyskusji, bo nie chce wykorzystywac grupy, na
    ktorej nie jestem "zadomowiona" na dlugie off-topiczne dyskusje. Jesli
    chcesz kontynuowac, zapraszam z powrotem na ppd, jesli sie na ta grupe w
    ramach swojego przewrazliwienia i aspolecznosci obraziles, to Twoj problem,
    nie moj.

    I.