  • 1. Data: 2005-09-26 05:06:07
    Temat: Akt notarialny a umowa przedwstepna.
    Od: "Sebastian Gos" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam
    Mam pewne watpliwosci odnosnie obowiazywania ustalen z umowy przedwstepnej po
    podpisaniu aktu notarialnego a mianowicie:
    Umowa przedwstepna zawiera nastepujace zapisy:
    1. Strony ustalaja cena za lokal mieszkalny na xxx zł.
    2. Wymieniona kwota jest ostateczna i nie ulegnie zmianie do dnia przekazania
    lokalu.
    3. Strony zgodnie postanawiaja, ze kazda wplacana czesc ceny bedzie ulegala
    waloryzacji wynikajacej z wartosci wskaznika inflacji publikowanego przez GUS
    za okres od dnia zawarcia umowy do dnia wplaty.
    4. Strony podaly wartosc przedmiotu umowy na kwote rozna cenie sprzedazy.
    5. Warunkiem wydania kupujacemu przedmiotu umowy jest calkowite rozliczenie
    sie ze sprzedajacym ze zobowiazan finansowych i uregulowanie spraw
    formalno-prawnych miedzy stronami.

    Ant Notarialny:
    Strony oswiadczaja, ze ustalily cene na kwote xxx zł i przedstawiciel
    sprzedajacej spolki oswiadcza, ze cala cena sprzedazy zostala przez kupujacego
    zaplacona.

    Oczywiscie deweloper zadnych terminow okreslonych w umowie przedwstepnej nie
    dotrzymal. Akt notarialny mial byc podpisany do 31.03 a zostal podpisany
    02.06, to samo dotyczy zagospodarowania terenu zielonego - mial zostac oddany
    do 31.05 ale do dnia dzisiejszego nie zostal oddany - i deweloper oswiadcza ze
    go nie zagospodaruje do czasu zakonczenia drugiej czesci swojej budowy
    realizowanej obok tj. do polowy nastepnego roku.

    Moje pytanie jest jednak inne. Juz po podpisaniu aktu notarialnego deweloper
    przysyla fakture dotyczaca waloryzacji w zwiazku z inflacja. Oczywiscie myli
    sie na swoja korzysc i zamiast kwoty 2000 na fakturze jest 3600. Po
    interwencji przysyla korekte na kwote 2000, ale ja i tak za bardzo nie mam
    ochoty tego placic. I tu jest pytanie czy ustalenia z umowy przedwstepnej maja
    jeszcze zastosowanie po podpisaniu koncowej umowy sprzedazy jaka jest Akt
    Notarialny.