    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo pracy a kwestie rekrutacji
    Date: Mon, 26 Sep 2005 15:38:40 +0200

    Użytkownik "GT" <g...@c...op.pl> napisał w wiadomości
    news:dh8rt5$555$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie podejmuję się dyskutowania na ten temat, nie jestem psychiatrą. Wydaje
    > mi się jednak, że nie tyle schorzenie jest problemem, co stan pacjenta. Na
    > swego rodzaju świadka w procesie powołuję Polskie Towarzystwo
    > Psychiatryczne.
    > Jesteś w stanie na 100% zdiagnozować paranoję? No tak, co drugi Polak to
    > dyplomowany psychiatra, powszechne jest wyzywanie się od psycholi,
    > komentowanie: "paranoja! schizofrenia!" To funkcjonuje jak epitet.

    A czy ja podejmowalam sie diagnozowania jej u kogokolwiek? Nie. Ciebie tez
    nie usilowalam diagnozowac, tylko pytam. Nie jestem psychiatra, mam tylko
    wyrywkowa i podstawowa wiedze o niektorych chorobach psychicznych dzieki
    bliskiej znajomosci podczas studiow z kims, kto studiowal te dziedzine i
    przyblizal mi te interesujace tematy. Mam prawdopodobnie mniej uprzedzen niz
    przecietna osoba, ale tez wiecej wiedzy, przez co latwo mi sobie wyobrazic
    zagrozenia powodowane przez niektore choroby psychiczne w srodowisku pracy.

    > moze
    >
    > Powoli oswajam się z tym. To jest przecież rodzaj ekshibicjonizmu
    > opowiadać
    > o sobie takie szczegóły. Ale teraz już chyba muszę być przygotowany na
    > publiczne pokazanie się.

    Sam zaczales; nikt nie kazal Ci przychodzic z tym na newsy i rozpoczynaniem
    wielu roznych watkow na ten temat (na pl.praca.dyskusje) wymuszac
    zainteresowanie innych ta sprawa i Twoja osoba.

    > obraz
    > jest
    > jednak
    >
    > Jesteś pierwszą osobą, która stara się dogłębnie zbadać problem. Inni
    > sobie
    > kpili. Po co miałem rozwijać temat, skoro nie znajdywałem zrozumienia?

    Grzegorzu, oni sobie kpili nie z Twojej choroby psychicznej, tylko z Twojego
    zachowania, ktore najprawdopodobniej jest calkowicie nie zwiazane z ta
    choroba. Niektore z Twoich zachowan, zwlaszcza na pl.praca.dyskusje
    wzbudzilyby kpiny niezaleznie od tego, kto by je przejawial i czy mialby
    jakies zapisy psychiatryczne, czy nie. Twoje cechy osobowosci i zachowania w
    kontaktach miedzyludzkich przysporza Ci w zyciu wiecej klesk i
    nieprzyjemnosci niz Twoja (zaleczona?) choroba. Mozesz to oczywiscie zwalic
    na chorobe, na uprzedzenia, starac sie wymachiwac swoja choroba w sądzie
    starajac sie na innych cos wymusic, moze Ci sie to czasami udawac, ale bez
    zmiany pewnych zachowan zawsze bedziesz musial sie szarpac i walczyc.

    Nie bede tu kontynuowac tej dyskusji, bo nie chce wykorzystywac grupy, na
    ktorej nie jestem "zadomowiona" na dlugie off-topiczne dyskusje. Jesli
    chcesz kontynuowac, zapraszam z powrotem na ppd, jesli sie na ta grupe w
    ramach swojego przewrazliwienia i aspolecznosci obraziles, to Twoj problem,
    nie moj.

    I.