  • 1. Data: 2003-08-28 07:44:16
    Temat: Prawo jazdy długość zatrzymania
    Od: "Madaa" <f...@i...pl>

    Czy przy oskarżeniu o spowodowanie wypadku pod wpływem alkoholu, gdy są dwie
    sprawy jedna kodeks karny druga kodeks wykroczeń wyroki odnośnie długości
    zatrzymania prawa-jazdy się sumują. Czyli np. tu będzie 1 rok a na drugiej
    sprawie 6 mieś to razem to będzie liczone jako półtorej roku, czy wyższy
    wyrok ten 1 rok będzie prawko zatrzymane ?. Może ktoś mógł by mi udzielić
    informacji na ten temat. I jeszcze jedno pytanie gdy pierwszą sprawą jest ta
    o wypadek a nie ma absolutnej pewności co do tego że oskarżony był pod
    wpływem alkoholu to będzie sprawa przełożona na czas gdy zostanie zakonczona
    sprawa o 178 pkt.1 kk ?

  • 2. Data: 2003-08-28 08:25:57
    Temat: Re: Prawo jazdy długość zatrzymania
    Od: "avancer" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Madaa" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawie 6 mieś to razem to będzie liczone jako półtorej roku, czy
    wyższy
    > wyrok ten 1 rok będzie prawko zatrzymane ?.
    Zakazow orzeczonych za wykroczenie i przestepstwo nie sumuje sie.
    W podanym przykladzie faktycznie wykonany zostanie rok, poczawszy od
    daty zatrzymania prawa jazdy.
> [...]
    pod
    > wpływem alkoholu to będzie sprawa przełożona na czas gdy zostanie
    Niekoniecznie. Jest prawdopodobne, o ile zarzut bedzie obejmowal
    art. 87 k.w., ze sklad orzekajacy w sprawie o wykroczenie bedzie
    zwlekal z wydaniem wyroku do czasu uprawomocnienia sie rozstrzygniecia
    w sprawie o przestepstwo, choc - zgodnie z ustawa - nie powinien tego
    robic.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-08-28 10:04:46
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "avancer" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie. Jest prawdopodobne, o ile zarzut bedzie obejmowal
    > art. 87 k.w.,

    Sprawa na pewno jest o wykroczenie z art.86 K.W (kolizja drogowa) a sprawa
    karna z art.178a (jazda "po pijaku").

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 4. Data: 2003-08-28 10:29:28
    Od: "Madaa" <f...@i...pl>

    > Sprawa na pewno jest o wykroczenie z art.86 K.W (kolizja drogowa) a sprawa
    > karna z art.178a (jazda "po pijaku").

    czy może być art.87 jeśli tylko kierowca i słup zostali poszkodowani ?
    kierowca powyżej 7 dni w szpitalu

  • 5. Data: 2003-08-28 12:01:27
    Od: "avancer" <a...@w...pl>

    > czy może być art.87 jeśli tylko kierowca i słup zostali poszkodowani
    ?
    > kierowca powyżej 7 dni w szpitalu
    >
    > Art. 87 k.w., bo obligatoryjny zakaz (par. 3), przynajmniej w czesci
    dot. rozstrzygniecia o karze (art 9 k.w.).Wg mnie, obowiazkowy takze
    przy kwalifikacji (jezeli pijany kierowca i zagrozenie, to zarazem -
    odpowienio - art. 87 i art. 86 k.k.).
    Skutki, z punktu widzenia k.w., bez znaczenia.
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2003-08-28 13:01:44
    Od: "Madaa" <f...@i...pl>

    Dziękuje za wyczerpujące informacje :)

  • 7. Data: 2003-08-28 13:04:36
    Od: "avancer" <a...@w...pl>

    > Użytkownik "Madaa" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > odpowienio - art. 87 i art. 86 k.k.).
    nie k.k., lecz k.w.
    > Skutki, z punktu widzenia k.w., bez znaczenia.
    Nie dla rozstrzygniecia karze.

  • 8. Data: 2003-08-29 08:10:41
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]

    > dot. rozstrzygniecia o karze (art 9 k.w.).Wg mnie, obowiazkowy takze
    > przy kwalifikacji (jezeli pijany kierowca i zagrozenie, to zarazem -

    Czy Ty czytasz posty na które odpisujesz?? Czy tylko piszesz dla pisania( w
    dodatku bez sensu) ?
    Przecież Madaa napisał(a) "Czy przy oskarżeniu o spowodowanie wypadku pod
    wpływem alkoholu, gdy są dwie
    sprawy jedna kodeks karny druga kodeks wykroczeń wyroki odnośnie długości
    zatrzymania prawa-jazdy się sumują."
    Z czego wynika jasno że za "jazdę po pijaku" jest sprawa karna z art.178a
    K.K (musiało być powyżej 0,5 promila).
    Więc po co piszesz (i mącisz głowie) o artkule 87 K.W???
    W przypadku kolizji (bo jęsli ranny jest tylko sprawca to jest to wypadek
    bez rannych czyli popularna kolizja) rozdzielane jest wykroczenie z
    art.86par.1 K.W (bez alkoholu) od przestępstwa az art.178a K.K.
    Pomyśl na drugi raz zanim coś napiszesz.

    Pozdr
    Leszek

  • 9. Data: 2003-08-29 08:48:29
    Od: "Madaa" <f...@i...pl>

    No więc tak jedna sprawa to dokładnie 86 par 2 kw
    a druga 178a par 1 KK i dlatego pytam czy się sumują bo za 86 par 2 kw też
    grozi zatrzymanie prawa jazdy. Teraz mam pytanie czy powyżej 0,5 promila
    muszą zabrać na rok, bo słyszałem że muszą. I może ktoś wie jakie mniej
    więcej wyroki są udzielane w takich sprawach.

  • 10. Data: 2003-08-29 09:38:26
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > No więc tak jedna sprawa to dokładnie 86 par 2 kw
    > a druga 178a par 1 KK i dlatego pytam czy się sumują bo za 86 par 2 kw
    też
    > grozi zatrzymanie prawa jazdy.

    Ale się nie sumuje.
    Nie licz na to że za przestępstwo z art.178a K.K z okolicznością obciążającą
    jaką jest kolizja sąd zatrzyma prawko na mniej niż rok.Liczyłbym bardziej na
    dwa.
    Zakres jest od 1 roku do 10 lat.

    Pozdr
    Leszek