  • 1. Data: 2002-09-18 22:16:11
    Temat: Prawo dla nauczyciela
    Od: Agnieszka Krysiak <p...@p...tukan.pl>

    Pozwalam sobie zadać pytanie w imieniu znajomej, która zaczęła pracować
    ostatnio w szkole i od razu zaczęły sie schody. Sytuacja wygląda
    następująco:
    znajoma studiuje na zaocznych podyplomowych i zaznaczyła w rozmowie z
    dyrektorką, że w piątek nie jest w stanie prowadzić lekcji z powodu
    zjazdów kilka razy w miesiącu. Dyrektorka nie wzięła tego pod uwage (w
    bardzo pokrętny sposób tłumacząc sie potem zapomnieniem) i wypisała w
    planie zajęć lekcje w piątek. Na protesty, że uczniom będą przynajmniej
    dwa piątki w miesiącu wypadały, odrzekła że w takim razie znajoma
    powinna odrabiać te lekcje w inne dni tygodnia. Znajoma nie ma ani chęci
    ani czasu bawić się w umawianie z uczniami na odrabianie.
    I teraz pytanie: czy wobec tego, że do awansu potrzebne jest
    dokształcanie się istnieje zapis, który nakazuje szkole pójście na rękę
    studiującemu nauczycielowi w kwestii rozplanowania zajęć? Na zdrowy
    rozsądek powinien być. Ale gdyby można było posłużyć się odpowiednim
    paragrafem w rozmowie z dyrektorką, sprawa być może posunełaby się z
    miejsca.

    TIA
    Agnieszka
    --
    .-._ http://www.pieski.tukan.pl/ _.-.
    ) {_}^ )' Agnieszka Krysiak '( ^{_} (

  • 2. Data: 2002-09-18 22:32:20
    Temat: Re: Prawo dla nauczyciela
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agnieszka Krysiak" <p...@p...tukan.pl> napisał w wiadomości

    Na zdrowy
    > rozsądek powinien być. Ale gdyby można było posłużyć się odpowiednim
    > paragrafem w rozmowie z dyrektorką, sprawa być może posunełaby się z
    > miejsca.

    Przepis pewnie jakiś jest. Tylko czy koleżanka chce nadal pracować w tej
    szkole czy chce poszukać sobie nowej pracy? Moja koleżanka znosi dużo gorsze
    rzeczy, by utrzymać posadę, na którą jest pewnie z 10 chętnych

    Pozdrawiam

    Wiewióra

  • 3. Data: 2002-09-20 17:37:33
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > dwa piątki w miesiącu wypadały, odrzekła że w takim razie znajoma
    > powinna odrabiać te lekcje w inne dni tygodnia.
    Nie widze problemu. Czy kolezanka nie moze umowic sie raz a dobrze z
    uczniami ze w te tygodnie lekcja bedzie nie w piatek a wtedy, kiedy im
    pasuje?
    A skoro mozna w polowie tygodni, to czemu nie mozna we wszystkich? Moze
    dyrektorka tylko boi sie ukladania planu od nowa i wystarczy dac jej gotowe
    rozwiazanie?
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 4. Data: 2002-09-21 22:07:52
    Od: Agnieszka Krysiak <p...@p...tukan.pl>

    Jakże cieszy mnie, że "Wiewióra" <l...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >szkole czy chce poszukać sobie nowej pracy? Moja koleżanka znosi dużo gorsze
    >rzeczy, by utrzymać posadę, na którą jest pewnie z 10 chętnych

    W tym przypadku taka sytuacja nie zachodzi, tzn. gdyby dyrektorka
    rzucała kłody pod nogi, nastąpi treściwe pożegnanie, bo studia są
    ważniejsze. Ale z najnowszych wieści wynika, że sprawa została
    rozwiązana pomyślnie. :)

    Agnieszka
    --
    .-._ http://www.pieski.tukan.pl/ _.-.