  • 1. Data: 2002-09-18 17:49:26
    Temat: zlecenie,dzielo, czy o prace ...
    Od: "tari" <t...@i...pl>

    Czesc ...

    Zajmuje sie uaktualnianiem stron WWW (kilka razy w tygodniu)
    Jak najlepiej sie rozliczac z firma, zeby jak najmniej zabral ZUS
    (nie pracuje w tej firmie na etat).
    Slyszalem, ze przy umowie o dzielo nie placi sie skladek, ale chyba nie
    mozna jej podpisywac co miesiac.
    Mozecie cos poradzic ?

    Tari

  • 2. Data: 2002-09-18 17:56:33
    Temat: Re: zlecenie,dzielo, czy o prace ...
    Od: "Piotr C." <P...@M...com.INVALID>

    Użytkownik "tari" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (nie pracuje w tej firmie na etat).
    > Slyszalem, ze przy umowie o dzielo nie placi sie skladek, ale chyba nie

    Ja proponuje o dzieło prawa autorskiego. Tylko 10% podatku. Chyba można
    podpisywać co miesiąc, bo znajomy tak pracuje od 2 lat, ja dopiero zaczynam.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-09-18 20:40:20
    Od: "Daniel/Dan/Sniegon" <[nospam]dan@pf.pl>

    > Slyszalem, ze przy umowie o dzielo nie placi sie skladek, ale chyba nie
    > mozna jej podpisywac co miesiac.

    IMHO dlaczego nie mozna?
    Jak ja mam staly etat a w innej firmie dorabiam na UoD to niby 2ga firma
    ma mi rowniez wypisac umowe o prace? hmmm

    Pozdrawiam
    Dan

  • 4. Data: 2002-09-18 21:02:36
    Od: "tari" <t...@i...pl>

> [...]
    > Jak ja mam staly etat a w innej firmie dorabiam na UoD to niby 2ga firma
    > ma mi rowniez wypisac umowe o prace? hmmm

    problem w tym, ze umowe o dzielo mozna podpisywac z dlugim okresem przerwy
    (kilka miesiecy)
    jezeli sie myle, czy moze mnie ktos wyprowadzic z bledu ?

    Tari

  • 5. Data: 2002-09-18 22:40:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Sep 2002, tari wrote:
    [...]
    >+ problem w tym, ze umowe o dzielo mozna podpisywac z dlugim okresem przerwy
    >+ (kilka miesiecy)
    >+ jezeli sie myle, czy moze mnie ktos wyprowadzic z bledu ?

    Raczej się pochwal jak doszedłeś to takiego wyniku :)
    UoD nie może obejmować ciągłego wykonywania, musi określać
    termin i dzieło. Prawda, *można* podważać właściwą klasyfikację
    umowy (tj. urząd/sąd może uznać że to nie było UoD a UZ
    bądź wręcz UoP !), ale 'twój' zakaz czarno na białym zapisany
    nie jest. Do tego wielokrotność (wyjątkowo :)) nie powoduje
    wskazania że powinno to być DG - choć *innym* (niż zawieranie
    UoD/UZ) czynnościom, np. sprzedaży to się zdarza[1] ;) !
    Rzuć może okiem do wałkowanych już:
    http://groups.google.com.pl/groups?as_q=&num=100&as_
    scoring=r&hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&scoring=r&bt
    nG=Szukaj+z+Google&as_epq=&as_oq=dzie%B3o+zlecenie+z
    lecenia&as_eq=&as_ugroup=*.prawo*&as_usubject=&as_ua
    uthors=&as_umsgid=&lr=&as_qdr=&as_drrb=b&as_miny=200
    1&as_minm=1&as_mind=12&as_maxy=2002&as_maxm=9&as_max
    d=18

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] nie czepiać się podmiotowej roli czynności :) !