  • 1. Data: 2002-09-18 16:25:08
    Temat: Najem lokalu
    Od: " Dante" <l...@N...gazeta.pl>

    Potrzebuję informacji prawnej (nawet nie porady). Pytanie będzie dotyczyło
    kwestii najmu mieszkania. czy wynajmujący może sobie swobodnie i bez wiedzy
    wynajmującego, podczas nieobecności tego drugiego wchodzić do wynajmowanego
    lokalu? Nie jestem pewien, ale mi sie wydaje, że w tej sytuacji potrzebna
    jest zgoda najemcy. jeżeli jest to jakieś narsuzenie prawa to jak sobie
    poradzić z takim wynajmującym, na co sie powołac? Z góry dziekuję za pomoc.

  • 2. Data: 2002-09-18 20:57:05
    Temat: Re: Najem lokalu
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Dante <l...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > poradzić z takim wynajmującym, na co sie powołac? Z góry dziekuję za pomoc.

    Witam.

    Nie, nie może. Kwestię tą reguluje dokładnie ustawa o ochronie praw
    lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego z dnia
    21 czerwca 2001 r. (Dz. U. z dnia 10 lipca 2001). Radzę tam zajrzeć - ustawa
    jest dostępna na pewno na serwerze Sejmu (www.sejm.gov.pl/).

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl