  • 11. Data: 2004-11-16 20:14:13
    Temat: Re: Prawo a oprogramowanie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    baldhorse wrote:

    > a jak sie ma do tego legalnosc uzytego oprogramowania?
    > masz napisany program nie masz narzedzia na ktorym go zrobiles
    > bo jest wlasnoscia "firmy"

    Analogicznie, jakbyś samochodem służbowym aktualnej firmy, w której
    jesteś pracownikiem, przewiózł towar do siedziby swojego własnego,
    prywatnego przedsiębiorstwa.

    Towar jest Twój, a pracodawca może najwyżej żądać zwrotu kosztów (no i
    oczywiście zwolnić ;) )

    [ciach]

    > ja to rozumiem tak:
    > jesli w umowie nie ma zastrzezenia ze moze sobie cos dla siebie I TYLKO
    > DLA SIEBIE robic w pracy to z gory jest zalozone ze robi to dla
    > pracodawcy
    >
    > mam racje?

    Nie. Obowiązki służbowe <> wszystko, co się robi w pracy. Patrz: mój
    przykład z wyprodukowaniem dziecka.

  • 12. Data: 2004-11-16 22:04:33
    Od: baldhorse <b...@i...precz.maszyno_irc.pl>

> [...]
    > prywatnego przedsiębiorstwa.
    >
    > Towar jest Twój, a pracodawca może najwyżej żądać zwrotu kosztów (no i

    no ok za paliwo ci policzy (i jeszcze jakies mniej lub bardziej urojone
    koszty) ale co w przypadku programu komputerowego ?
    masz napisany program i jesli bedzie taka koniecznosc musisz sie wykazac
    ze napisales go w legalnym srodowisku

    > Nie. Obowiązki służbowe <> wszystko, co się robi w pracy. Patrz: mój
    > przykład z wyprodukowaniem dziecka.

    a czy nie bylo by to przyzwolenie na robienie tzw "fuch" w pracy, kto
    normalny sie na to zgodzi (pracodawca) ?
    w koncu wyplate dostaje sie za prace na rzecz firmy-pracodawcy a nie za
    to ze ktos w pracy lewizny bedzie odstawial

  • 13. Data: 2004-11-16 22:59:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    baldhorse wrote:

    > masz napisany program i jesli bedzie taka koniecznosc musisz sie wykazac
    > ze napisales go w legalnym srodowisku

    Podstawę prawną poproszę.

    > a czy nie bylo by to przyzwolenie na robienie tzw "fuch" w pracy, kto
    > normalny sie na to zgodzi (pracodawca) ?

    To nie ma nic wspólnego z przyzwoleniem. To, że pracodawca nie zgadza
    się na robienie 'fuch' nie oznacza, że może sobie ich owoce zawłaszczać.

    Może za to pracownika wylać.

    > w koncu wyplate dostaje sie za prace na rzecz firmy-pracodawcy a nie za
    > to ze ktos w pracy lewizny bedzie odstawial

    Jeśli wykonuje swoją pracę, to co to komu przeszkadza? Na miejscu tego
    szefa byłbym zadowolony - bo taki prawcownik mniej będzie potrzebował
    podwyżek :)

  • 14. Data: 2004-11-17 12:09:30
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *baldhorse* wrote in <news:MPG.1c04781cb7ebf88f989875@news.tpi.pl> :

    > a co do art74 to:
    > "3. Prawa majątkowe do programu komputerowego stworzonego przez
    > pracownika w wyniku wykonywania obowiązków ze stosunku pracy przysługują
    > pracodawcy, o ile umowa nie stanowi inaczej."
    >
    > ja to rozumiem tak:
    > jesli w umowie nie ma zastrzezenia ze moze sobie cos dla siebie I TYLKO
    > DLA SIEBIE robic w pracy to z gory jest zalozone ze robi to dla
    > pracodawcy
    >
    > mam racje?

    Nie masz, rozumiesz to tak jak pracodawca. Jak jesteś programistą to
    twoje dzieło należy do pracodawcy. Jak jesteś sekretarką i napiszesz
    coś co ułatwia Ci obowiązki to program należy do ciebie.

    --
    Zacząłem pić przez pewną kobietę. A ja jej nawet nie podziękowałem.

  • 15. Data: 2004-11-17 12:37:47
    Od: baldhorse <b...@i...precz.maszyno_irc.pl>

    > Nie masz, rozumiesz to tak jak pracodawca. Jak jesteś programistą to
    > twoje dzieło należy do pracodawcy. Jak jesteś sekretarką i napiszesz
    > coś co ułatwia Ci obowiązki to program należy do ciebie.

    no wydawalo mi sie ze rozmawiamy o kims kto byl tam zatrudniony do
    pisania programow a nie do obslugi grilla

  • 16. Data: 2004-11-17 12:40:48
    Od: baldhorse <b...@i...precz.maszyno_irc.pl>

    In article <cne0nt$nfo$2@news2.ipartners.pl>,
    a...@l...SPAM_PRECZ.com says...

    > Podstawę prawną poproszę.

    w przypadku kontroli (np z bsa) musisz sie wykazac legalnym
    oprogramowaniem,
    oczywiscie jesli napisal program po to zeby zakopac jego zrodla na
    dzialce to nic mu nie grozi ale jesli bedzie chcial go dystrybuowac to
    mozliwosc kontroli istnieje

    > Jeśli wykonuje swoją pracę, to co to komu przeszkadza? Na miejscu tego
    > szefa byłbym zadowolony - bo taki prawcownik mniej będzie potrzebował
    > podwyżek :)

    powino byc wiecej takich osob jak ty wsrod pracodawcow, wybula taki
    delikwent kilka tysiecy za sprzet kilkanascie tysiecy za oprogramowanie
    i cieszy sie ze inni moga sobie cos na tym dorobic, pozazdroscic
    filantropii :)

  • 17. Data: 2004-11-17 13:53:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    baldhorse wrote:

    > w przypadku kontroli (np z bsa)

    BSA nie ma żadnych uprawnień do kontroli. Jkby jakiś bęcwał z BSA
    usiłował wejść do mieszkania czy firmy (OK, firmy nie mam ;) ) żebyu
    kontrolować, to dla zasady by wyleciał za wtargnięcie na zbity pysk.

    > musisz sie wykazac legalnym oprogramowaniem,

    No co? Sam napisałem - moje. Legalne.

    > oczywiscie jesli napisal program po to zeby zakopac jego zrodla na
    > dzialce to nic mu nie grozi ale jesli bedzie chcial go dystrybuowac to
    > mozliwosc kontroli istnieje

    Nie. Nie istnieje.

    Jakiś kompilator muszę mieć po to, żeby skompilować źródła. Jak mam już
    binaria i nie chcę robić poprawek, kompilator jest mi zbędny.

    > powino byc wiecej takich osob jak ty wsrod pracodawcow, wybula taki

    Niestety - nie mam firmy. I nie będę miał, dopóki w tymchorym kraju nie
    zmienią się reguły prowadzenia działalności gospodarczej.

    > delikwent kilka tysiecy za sprzet kilkanascie tysiecy za oprogramowanie
    > i cieszy sie ze inni moga sobie cos na tym dorobic, pozazdroscic
    > filantropii :)

    Sprzęt kosztowałby tyle samo, gdyby nie był ponadplanowo wykorzystywany.
    To samo oprogramowanie.

    A jeśli dzięki temu pracownik ma mniejsze wymagania finansowe, a mimo to
    jest zadowolony - to IMHO tylko zysk dla firmy.

  • 18. Data: 2004-11-17 14:27:24
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A jeśli dzięki temu pracownik ma mniejsze wymagania finansowe, a mimo to
    > jest zadowolony - to IMHO tylko zysk dla firmy.

    Troll?

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 19. Data: 2004-11-17 14:54:51
    Od: baldhorse <b...@i...precz.maszyno_irc.pl>

    > Jakiś kompilator muszę mieć po to, żeby skompilować źródła. Jak mam już
    > binaria i nie chcę robić poprawek, kompilator jest mi zbędny.

    z pliku exe mozna wyczytac m.in. na czym byl tworzony

> [...]
    >
    > A jeśli dzięki temu pracownik ma mniejsze wymagania finansowe, a mimo to
    > jest zadowolony - to IMHO tylko zysk dla firmy.

    oczywiscie wszystko pieknie ladnie tylko NIKOGO (moge sie mylic :P)
    nie interesuje taki pracownik ktory "odwala na szybko" w pol dniowki to
    co ma zrobic dla firmy tylko poto zeby przez pozostale pol dnia robic
    "fuchy"
    jakosc jego pracy spada i firma na tym TRACI

  • 20. Data: 2004-11-17 17:32:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Borszczuk wrote:

    > Troll?

    Miło mi, Andrzej jestem. ATSD ciekawych masz rodziców, że ci na pierwsze
    'Troll' dali....