    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo a oprogramowanie
    Date: Wed, 17 Nov 2004 14:53:34 +0100

    baldhorse wrote:

    >>Podstawę prawną poproszę.
    >
    > w przypadku kontroli (np z bsa)

    BSA nie ma żadnych uprawnień do kontroli. Jkby jakiś bęcwał z BSA
    usiłował wejść do mieszkania czy firmy (OK, firmy nie mam ;) ) żebyu
    kontrolować, to dla zasady by wyleciał za wtargnięcie na zbity pysk.

    > musisz sie wykazac legalnym oprogramowaniem,

    No co? Sam napisałem - moje. Legalne.

    > oczywiscie jesli napisal program po to zeby zakopac jego zrodla na
    > dzialce to nic mu nie grozi ale jesli bedzie chcial go dystrybuowac to
    > mozliwosc kontroli istnieje

    Nie. Nie istnieje.

    Jakiś kompilator muszę mieć po to, żeby skompilować źródła. Jak mam już
    binaria i nie chcę robić poprawek, kompilator jest mi zbędny.

    > powino byc wiecej takich osob jak ty wsrod pracodawcow, wybula taki

    Niestety - nie mam firmy. I nie będę miał, dopóki w tymchorym kraju nie
    zmienią się reguły prowadzenia działalności gospodarczej.

    > delikwent kilka tysiecy za sprzet kilkanascie tysiecy za oprogramowanie
    > i cieszy sie ze inni moga sobie cos na tym dorobic, pozazdroscic
    > filantropii :)

    Sprzęt kosztowałby tyle samo, gdyby nie był ponadplanowo wykorzystywany.
    To samo oprogramowanie.

    A jeśli dzięki temu pracownik ma mniejsze wymagania finansowe, a mimo to
    jest zadowolony - to IMHO tylko zysk dla firmy.