  • 1. Data: 2011-07-26 07:25:44
    Temat: Prośba o interpretacje - PSR - zatrzymanie uprawnień...
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Odnośnie tematu: Państwowa Straż Rybacka - zatrzymanie uprawnień...
    Nie będę jeszcze raz opisywał całości ale wpadły mi oko pewne ustawy.

    Sprawa wygląda tak - łowiłem z łodzi wg. PSR nieoznakowanej i dostałem
    mandat. Jednak na podstawie tego co niżej wychodzi, że łódź była oznakowana?

    Na podstawie art. 2 ust. 2 i art. 21 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r.
    o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 1999 r. Nr 66, poz. 750, z 2000 r.
    Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 81, poz. 875, Nr 110, poz. 1189 i Nr
    115, poz. 1229, z 2003 r. Nr 17 poz. 160 oraz z 2009 r. Nr 94 poz.
    780) zarządza się, co następuje:

    § 17.

    1. Sprzęt pływający służący do połowu ryb, zwany dalej "sprzętem
    pływającym", z wyjątkiem statków rejestrowanych i oznakowanych na
    podstawie odrębnych przepisów, znakuje się w sposób trwały i widoczny
    numerami rejestracyjnymi umieszczonymi na zewnętrznych płaszczyznach
    obu burt; litery i cyfry numeru rejestracyjnego powinny mieć nie mniej
    niż 10 cm wysokości i 1 cm grubości.

    Czy mogę potraktować łódź żeglarską jako oznakowaną na podstawie
    odrębnych przepisów

    Bo jeżeli tak to w kontekście:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 28 kwietnia 2003 r. w
    sprawie przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych (Dz. U. z
    dnia 15 grudnia 2003 r.)

    § 2.02. Znaki rozpoznawcze małych statków

    1. Mały statek powinien być oznakowany numerem rejestracyjnym. Jeżeli
    numer rejestracyjny nie jest wymagany zgodnie z odrębnymi przepisami,
    mały statek powinien być oznakowany:
    a) nazwą lub innym znakiem rozpoznawczym,
    b) nazwą i portem macierzystym armatora.

    STATEK BYŁ OZNAKOWANY NAZWĄ

    Z tego wynika, że łódź była oznakowana, zgodnie z rozporządzeniem jw.
    więc mandat był nieuzasadniony?

    Czy mam rację, jeżeli tak jak zaskarżyć mandat?

    Ariusz

  • 2. Data: 2011-07-26 07:39:41
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (26.07.2011 09:25), Ariusz wrote:
    [...]
    > Z tego wynika, że łódź była oznakowana, zgodnie z rozporządzeniem jw.
    > więc mandat był nieuzasadniony?
    >
    > Czy mam rację, jeżeli tak jak zaskarżyć mandat?

    Mandat ma to do siebie, że możesz go zaskarżyć wtedy, kiedy zarzucany
    czyn nie jest wykroczeniem. Czyli na przykład - mandat za to że byłeś w
    zielonej kurtce.

    Mandat który dostałeś jest za coś co jest wykroczeniem. To że ty go nie
    popełniłeś, nie może być powodem do zaskarżenia mandatu.

    Trochę głupie, trochę słuszne.

    p. m.

  • 3. Data: 2011-07-26 07:50:29
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-26 09:39, mvoicem pisze:
> [...]
    >
    > Mandat który dostałeś jest za coś co jest wykroczeniem. To że ty go nie
    > popełniłeś, nie może być powodem do zaskarżenia mandatu.

    Prosiłem o interpretację ustaw - bo wg jednej łódź jest oznakowana wg
    PSR jest nie oznakowana - czy łódź była oznakowana skoro na burtach ma
    nazwę.

    Kwestia mandatu to drugorzędna rzecz - chodzi mi bardziej o słuszność i
    wskazanie błędu Panom z PSR

    Ariusz

  • 4. Data: 2011-07-26 09:18:38
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (26.07.2011 09:50), Ariusz wrote:

    > Prosiłem o interpretację ustaw - bo wg jednej łódź jest oznakowana wg
    > PSR jest nie oznakowana - czy łódź była oznakowana skoro na burtach ma
    > nazwę.

    Nie jestem związany twoją prośbą :).

    > Kwestia mandatu to drugorzędna rzecz - chodzi mi bardziej o słuszność i
    > wskazanie błędu Panom z PSR

    A jednak ją podniosłeś i do niej się ustosunkowałem.

    p. m.

  • 5. Data: 2011-07-28 06:19:56
    Od: Marcin Piekarski <m...@S...pl>

    USTAWA
    z dnia 18 kwietnia 1985 r.
    o rybactwie śródlądowym

    Art. 20.

    2. Sprzęt pływający służący do połowu ryb podlega obowiązkowi
    oznakowania i rejestracji.
    3. Rejestrację sprzętu, o którym mowa w ust. 2, prowadzi starosta.
    3a. Oznakowanie sprzętu pływającego służącego do połowu ryb powinno
    zawierać numer rejestracyjny składający się z dwuliterowego oznaczenia
    województwa, myślnika, trzyliterowego oznaczenia powiatu, myślnika,
    czterocyfrowej liczby od 0001 do 9999 odpowiadającej kolejnemu numerowi
    wpisu do rejestru oraz litery ,,R" - oznaczającej uprawnionego do
    rybactwa albo ,,A" - oznaczającej sprzęt pływający służący do
    amatorskiego połowu ryb

  • 6. Data: 2011-07-29 11:35:43
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-28 08:19, Marcin Piekarski pisze:
> [...]
    > wpisu do rejestru oraz litery ,,R" - oznaczającej uprawnionego do
    > rybactwa albo ,,A" - oznaczającej sprzęt pływający służący do

    No ale chyba jest różnica skoro w tej ustawie raz pojawia się:
    POŁOWU RYB, a innym razem AMATORSKIEGO POŁOWU RYB - jest jednak różnica.

    Owszem w tym samym artykule pojawia się coś o AMATORSKIM... również i
    pkt 6 tego art. ale nie jest dla mnie to spójne bo owszem pisze o
    rodzaju oznaczenia dla amatorskiego połowu ryb ale sam pkt 3a Mówi o
    sprzęcie do połowu ryb, a nie o sprzęcie do amatorskiego połowu ryb.

    Jeżeli przyjmiemy, że AMATORSKI POŁÓW RYB to to samo co POŁÓW RYB to coś
    z tą ustawą jest nie tak.

    Ariusz

  • 7. Data: 2011-07-29 13:20:15
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-29 13:35:43 +0200, Ariusz <a...@p...onet.pl> said:

    > No ale chyba jest różnica

    Nie ma, bo usiłujesz nagiąć rzeczywistość do swoich potrzeb.

    > skoro w tej ustawie raz pojawia się:
    > POŁOWU RYB, a innym razem AMATORSKIEGO POŁOWU RYB - jest jednak różnica.

    Nie ma.
    T=amten przepis mówi, że balie, z których się łowi, mają mieć numer
    rejestracyjny.
    Zawodowi mordercy ryb stawiają R w tym numerze, a mordercy amatorzy - A.
    Przepis ma gdzieś, do której kategorii się zaliczasz, bo traktuje o
    oznakowaniu balii.

    > ale nie jest dla mnie to spójne

    j/w

    > bo owszem pisze o rodzaju oznaczenia dla amatorskiego połowu ryb ale
    > sam pkt 3a Mówi o sprzęcie do połowu ryb, a nie o sprzęcie do
    > amatorskiego połowu ryb.

    ???
    Przecież wyraźnie tam napisali, że sprzęt zawodowca ma mieć R, a amatora A.

    > Jeżeli przyjmiemy, że AMATORSKI POŁÓW RYB to to samo co POŁÓW RYB to
    > coś z tą ustawą jest nie tak.

    Tak, a jeśli przyjmiemy, że na benzynę powinno się mówić mleko, to też
    będzie burdel. Więc nie robmy głupich założeń.

    Połów ryb składa się z amatorskiego i zawodowego, a ty
    przyjąłeś mandat, czyli zgodziłeś się z zarzutami.

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2011-07-29 19:36:48
    Od: Marcin Piekarski <m...@S...pl>

    W dniu 2011-07-29 13:35, Ariusz pisze:
    > No ale chyba jest różnica skoro w tej ustawie raz pojawia się:
    > POŁOWU RYB, a innym razem AMATORSKIEGO POŁOWU RYB - jest jednak różnica.

    Połów Ryb = Rybacy łapiący sieciami itp prowadzący rybakówki, gospodarkę
    rybną.
    Amatorski Połów Ryb = wędkarz łapiący ryby wędkami do tej grupy
    zaliczasz się ty.

    Jak widać obie grupy muszą mieć oznakowaną łódkę różnica jest w
    literce.. R (rybacy) lub A (amatorzy)

    Nic już nie zrobisz.
    Oni postąpili zgodnie ustawą nakładając mandat..(może żebyś był milszy
    to byś dostał pouczenie :) A że rzadko to czynią to walą za wszystko
    żeby narobić statystyk, bo na wędkarzu łatwiej narobić statystyk niż na
    kłusolach.

    wg ich taryfikatora powinieneś dostać 200zł

    art. 27 ust. 1 pkt 3 u.r.ś.
    Brak rejestracji sprzętu pływającego służącego do połowu ryb 200zł

  • 9. Data: 2011-07-30 07:24:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Jul 2011, Ariusz wrote:

    > No ale chyba jest różnica skoro w tej ustawie raz pojawia się:
    > POŁOWU RYB, a innym razem AMATORSKIEGO POŁOWU RYB - jest jednak różnica.

    Jest.
    To drugie jest podzbiorem pierwszego - jak coś jest amatorkim połowem
    ryb, to jest połowem ryb, jak coś jest połowem ryb, to nie wiadomo
    czy jest amatorkim.
    To nie są *rozłączne* zbiory.
    W czym widzisz problem?

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-08-02 08:49:48
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > To drugie jest podzbiorem pierwszego - jak coś jest amatorkim połowem
    > ryb, to jest połowem ryb, jak coś jest połowem ryb, to nie wiadomo

    Raczej bym się z tym nie zgodził bo różnice pomiędzy połowem ryb, a
    amatorskim połowem są spore.

    Połów ryb - zarejestrowana działalność inne narzędzia do połowu - sieci,
    prąd,...

    Amatorski połów ryb - wędka i regulamin PZW bądź innego zarządcy wody.

    No i wykroczenia - na wędkę co najwyżej można złowić kilka nielegalnych
    ryb, na sieci kilkaset kg.
    Amator na łódce nie wykonuje pracy, każdy kto tam łowi znajduje się tam
    dobrowolnie i dba o bezpieczeństwo ze zdrowego rozsądku.

    Zawodowiec - zatrudnia pracowników, inna skala bezpieczeństwa i inne
    wymogi co do pracodawcy.

    Inna skala inne narzędzia, inne przepisy. Raczej wydaje mi się, że ktoś
    pisząc poprawki do ustawy w 2010 r. nie znał tematu i pomieszał pojęcia.

    Na razie skierowałem pisma do Prokuratury, czy aby PSR działa zgodnie z
    prawem, oraz do rzecznika praw obywatelskich czy ustawa dając PSR takie
    uprawnienia czasem nie narusza praw obywatelskich.

    Ariusz