  • 11. Data: 2017-04-25 20:56:21
    Temat: Re: Prawa kotów
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .04.2017 o 20:30 Smok Eustachy <s...@w...pl> pisze:

    > https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/180582
    27_1303067236429031_5651676768111984977_n.jpg?oh=238
    7c0923ebf916eaa5af32508726cc8&oe=5981D40C

    > Poza tym kwestia dyskusji może być tylko kwestia, do jakich działań
    > prokocich spółdzielnia jest zobligowana w myśl obowiązujących przepisów.

    Toż przecież pisałem Ci, spółdzielnia nie ma żadnych obowiązków wobec
    kotów.
    Ma zaś wobec mieszkańców i to zwyczajnie wyegzekwowała.

    Podlinkowałem Ci artykuł do schroniska w Stargardzie na temat dokarmiania
    kotów.
    Toś nazwał to pitoleniem od rzeczy...

    BTW rozumiem, że domek dla kotów na zdjęciu jest pod Twoim balkonem?
    Czy wszyscy sąsiedzi są z jego umiejscowienia zadowoleni?
    Jestem pewien, że zaniebardzo...

    --
    Trefniś

  • 12. Data: 2017-04-26 00:26:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-04-17 o 16:04, Smok Eustachy pisze:
    > W skrócie: rozpierniczyli budki dla kotów i zabraniają dokarmiania.

    Autor pomysłu budowy budek i dokarmiania powinien się cieszyć, ze nie
    wpadli na pomysł skierowania zawiadomienia o przestępstwie polegającym
    na bezprawnym prowadzeniu schroniska dla zwierząt.

  • 13. Data: 2017-04-26 00:51:07
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 25.04.2017 o 20:56, Trefniś pisze:
    /../
    > BTW rozumiem, że domek dla kotów na zdjęciu jest pod Twoim balkonem?

    Nie rozumiesz. Wynika to z Twojej indolencji

  • 14. Data: 2017-04-26 00:53:41
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    > Autor pomysłu budowy budek i dokarmiania powinien się cieszyć, ze nie
    > wpadli na pomysł skierowania zawiadomienia o przestępstwie polegającym
    > na bezprawnym prowadzeniu schroniska dla zwierząt.

    Koty wolno żyjące to zwierzęta dzikie, które w myśl art. 21 ustawy z
    dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2003, Nr 106,
    poz. 1002 z późn. zm.) stanowią dobro ogólnonarodowe i powinny mieć
    zapewnione warunki rozwoju i swobodnego bytu. Stanowią one stały element
    ekosystemu miejskiego, a ich obecność w budynkach w zdecydowany i
    naturalny sposób zapobiega obecności i rozmnażaniu się gryzoni (myszy i
    szczurów), które mogą być potencjalnym źródłem niebezpiecznych chorób.
    Koty wolno żyjące nie są zwierzętami bezdomnymi, w związku z tym, nie
    wolno ich wyłapywać, wywozić, ani utrudniać im bytowania w danym
    miejscu. Utrudnianie, czy zamykanie dostępu do ich naturalnych schronień
    w terenie zabudowanym, jakim są przede wszystkim piwnice, jest
    niehumanitarne. Dlatego też powyższa ustawa daje możliwości wszczęcia
    postępowania wobec osób, które znęcają się nad zwierzętami poprzez
    świadome zamykanie ich w pomieszczeniach, bez możliwości wydostania się,
    skazując je na śmierć z powodu głodu i pragnienia.
    Wszelkie działania podjęte przez zarządców nieruchomości, jak też osoby
    opiekujące się wolno żyjącymi kotami, powinny odbywać się z zachowaniem
    zasad współżycia społecznego tak, aby nie stwarzać uciążliwości dla
    mieszkańców, a jednocześnie zgodnie z wymogiem ustawowym humanitarnie
    traktować zwierzęta.

    http://kocieadopcje.blox.pl/2011/09/Koty-wolno-zyjac
    e-pod-ochrona-prawa.html

  • 15. Data: 2017-04-26 03:48:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-04-26 o 00:53, Smok Eustachy pisze:

> [...]
    > świadome zamykanie ich w pomieszczeniach, bez możliwości wydostania się,
    > skazując je na śmierć z powodu głodu i pragnienia.

    Wątek nie jest o wolno żyjących i polujących na gryzonie tylko
    o zasmradzających komuś pod oknami i dokarmianych przez fanatyków.

> [...]
    > zasad współżycia społecznego tak, aby nie stwarzać uciążliwości dla
    > mieszkańców, a jednocześnie zgodnie z wymogiem ustawowym humanitarnie

    Zasady współżycia są ważniejsze od czegoś co nazywasz błędnie "prawami
    kotów".

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2017-04-26 09:21:18
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    > Wątek nie jest o wolno żyjących i polujących na gryzonie tylko
    > o zasmradzających komuś pod oknami i dokarmianych przez fanatyków.

    A koty w ogóle coś zasmradzają?
    Jeszcze nie zdarzyło mi się wdepnąć w kupę kota, w przeciwieństwie do odchodów
    psów, i to tych mających właścicieli.

  • 17. Data: 2017-04-26 09:26:23
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Koty wolno żyjące to zwierzęta dzikie, które w myśl art. 21 ustawy z
    > dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2003, Nr 106,
    > poz. 1002 z późn. zm.)

    Czy to były rysie, żbiki a może lwy czy tygrysy?
    Kot domowy nie jest zaliczany do dzikich nawet jak samopas biega po
    osiedlu. Jest bowiem zwierzęciem udomowionym już w starożytności.
    Wynika to właśnie z artykułu 4 pkt 21 wskazanej Ustawy.
    ,,zwierzętach wolno żyjących (dzikich)" - rozumie się przez to zwierzęta
    nieudomowione żyjące w warunkach niezależnych od człowieka;

    Więc nie pisz dobry człowieku głupot.

  • 18. Data: 2017-04-26 09:31:46
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .04.2017 o 00:51 Smok Eustachy <s...@w...pl> pisze:

    > W dniu 25.04.2017 o 20:56, Trefniś pisze:
    > /../
    >
    > Nie rozumiesz. Wynika to z Twojej indolencji

    Coraz więcej wiemy o istocie problemu :)

    Pisałem (ok - pitoliłem) o miłośnikach zwierząt, którzy stają się
    agresywni wobec prób "ucywilizowania" ich miłości do zwierząt.
    To prawdopodobnie taki przypadek.
    Spółdzielnia wkroczyła prawdopodobnie w ostatnim etapie sporu, kiedy
    "kociarz" jest już nie tylko uciążliwy.

    --
    Trefniś

  • 19. Data: 2017-04-26 09:49:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Apr 2017 09:26:23 +0200, t-1 napisał(a):

> [...]
    > ,,zwierzętach wolno żyjących (dzikich)" - rozumie się przez to zwierzęta
    > nieudomowione żyjące w warunkach niezależnych od człowieka;

    Widać że nie czytałeś Takich sobie bajeczek" Kiplinga. Jakbyś czytał to
    byś wiedział że kot jest zawsze dziki i chadza swoimi ścieżkami bo to ma
    zagwarantowane w umowie z ludźmi :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 20. Data: 2017-04-26 12:24:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 25 Apr 2017 16:04:35 +0200, Smok Eustachy <s...@w...pl>
    wrote:
    > https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/181187
    64_1302267443175677_4138661193875059993_n.jpg?oh=afe
    5ae3f6a31c34365d8ccc83fd15eed&oe=598B7833
    > nie przekracza czasem norm prawnych u nas panujących? Nie znam
    stanu
    > prawnego ale może ktoś się zna?

    Kot w Polsce jest zwierzęciem wolnożyjącym (nie ma czegos takIego jak
    "bezdomny kot" ) i podlega specjalnej ochronie w świetle ustawy o
    ochronie zwierząt, nie wolno ograniczać zasobów dostępnych dla
    takich kotów z powodów sanitarnych (koty kontrolują populację
    szczurów). Działanie wbrew tego dobrostanu jest łamaniem ustawy o
    ochronie zwierząt. Próbuje się skontaktować z dowolną kocią fundacją,
    oni dadzą namiar na prawników w Twoim terenie, którzy sobie już
    poradzą z.takimi "zarządzeniami".

    --
    Marek