  • 1. Data: 2011-08-10 16:59:24
    Temat: Pracodawca nie płaci za 15-min przerwe...
    Od: Mario <m...@g...pl>

    Witam

    Pracodawca przyjal, ze typowy dzien pracy to 8 godz pracy oraz 30min
    przerwy bezplatnej... Razem 8,5 godziny... Oczywiste jest, ze taka
    przerwa moze byc wprowadzona w regulaminie pracy ale w danym zakladzie
    pracy "uwaza" sie, ze nie ma podstaw do przerwy 15minutowej
    przyslugujacej po minimum 6 godz pracy wg KP.

    wprowadzono taki zapis:

    "...w poszczególnych Oddziałach istnieje możliwość wprowadzenia
    dodatkowej przerwy od pracy (do 30 minut), nie wliczanej do czasu pracy
    i nie płatnej, zgodnie z art.141 § 1 KP.
    Przerwa ta nie może być udzielana razem z 15 minutową przerwą w pracy,
    wliczaną do czasu pracy, przysługującą pracownikom zatrudnionym na
    podstawie umowy o pracę, jeżeli ich dobory wymiar czasu pracy wynosi co
    najmniej 6 godzin, zgodnie z art.134 KP."

    czy taki zapis jest zgodny z prawem?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2011-08-10 18:13:48
    Temat: Re: Pracodawca nie płaci za 15-min przerwe...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/10/2011 11:59 AM, Mario wrote:
> [...]
    > podstawie umowy o pracę, jeżeli ich dobory wymiar czasu pracy wynosi co
    > najmniej 6 godzin, zgodnie z art.134 KP."

    ja z tego zapisu nie widze, ze nie ma przerwy 15 minutowej płatnej,
    tylko, że nie może to być połączone razem czyli 45 minut wolnego.

    doprecyzujcie co oznacza slowo razem.

  • 3. Data: 2011-08-10 23:47:19
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-10 18:59, Mario pisze:
> [...]
    > podstawie umowy o pracę, jeżeli ich dobory wymiar czasu pracy wynosi co
    > najmniej 6 godzin, zgodnie z art.134 KP."

    Zgodny. Tylko mam nadzieję pytają kto z tej przerwy chce koprzystać, a
    kto nie.

    --
    animka

  • 4. Data: 2011-08-11 03:54:30
    Od: Mario <m...@g...pl>

    > Zgodny. Tylko mam nadzieję pytają kto z tej przerwy chce koprzystać, a
    > kto nie.

    a co z jego interpretacja? moim zdaniem nalezy sie wtedy przerwa 30min i
    przerwa 15min (platna)...

    pzdr